آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: Defer کردن به چه چیزهایی بستگی داره؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7
(29-10-2013, 07:59 AM)'Charming' نوشته: [ -> ]
دوست عزیز چرا از خود دانشگاه نپرسیده اید؟ بهترین منبع خود دانشگاه هستش( منظورم زمان دقیق هستش تو خود سایتشون هم میزنن)
میگن خیلی زود اعلام کنید ولی این رو به خاطر راحتی کار خودشون میگن وگرنه خوب یه نفر ممکنه تمام مسایل و در نظر بگیره یا دانشگاههای دیگه رو و نسبت به اون بره جلو و زمان ببره به تبع اون...
در ضمن بله اگه دیفر بکنی اونا لازم نیس ولی دیفر هم ضوابطی دارد و همینطوری نیست
به اینجا مراجعه کن و صد البته از لینک دانشگاه هم یه بررسی بکن
http://www.academiacafe.com/pf/Thread-De...9%87%D8%9F

 
ممنون از شما.از دانشگاه پرسیدم گفت 45 روز بعد از دریافت نامه.ولی برای این سوال 
اگر دیفر بکنم سال بعد دیگه نیازی به اپلای کردن(دادن FEE وارسال مدارک) مجدد نیست؟ جوابی پیدا نکردم!
 
(30-10-2013, 06:45 AM)'mhz_ir' نوشته: [ -> ]
ممنون از شما.از دانشگاه پرسیدم گفت 45 روز بعد از دریافت نامه.ولی برای این سوال اگر دیفر بکنم سال بعد دیگه نیازی به اپلای کردن(دادن FEE وارسال مدارک) مجدد نیست؟ جوابی پیدا نکردم!
اگر موافقت کنند با دیفر کردن به سال بعد، نه، دیگه لازم نیست مجدداً اپلای کنید. ولی خیلی وقت‌ها، با دیفر برای یه ترم موافقت می‌کنن یا دو ترم، بخصوص برای نگه داشتن فاند، برای یه سال معمولاً محدودیت وجود داره و لازمه که زودتر برین. به هر حال صحبت کنید و اگه با محفوظ نگه داشتن فاندتون  یه سال دیفر می‌کنن، مشکلی ندارین..
(30-10-2013, 07:10 AM)'reza_1st' نوشته: [ -> ]
اگر موافقت کنند با دیفر کردن به سال بعد، نه، دیگه لازم نیست مجدداً اپلای کنید. ولی خیلی وقت‌ها، با دیفر برای یه ترم موافقت می‌کنن یا دو ترم، بخصوص برای نگه داشتن فاند، برای یه سال معمولاً محدودیت وجود داره و لازمه که زودتر برین. به هر حال صحبت کنید و اگه با محفوظ نگه داشتن فاندتون  یه سال دیفر می‌کنن، مشکلی ندارین..

 
متاسفانه چون مستر هست فاندی ندادن.برای همین فقط میخام نگهش دارم.
(30-10-2013, 07:21 AM)'mhz_ir' نوشته: [ -> ]
متاسفانه چون مستر هست فاندی ندادن.برای همین فقط میخام نگهش دارم.

 
دوست عزیز بالاتر اشاره کردم که لازم نیس اپلای کنید
بله دیفر کاری نداره به خصوص اگه فاند نباشه مشکلی ندارن فقط با دانشگاه هماهنگ کنید
بااحترام
سلام، من واسه ویزای ترم اسپرینگ اقدام کردم اگه ویزام واسه ژانویه بیاد و بعد بخوام پذیرشم رو به فال دیفر کنم با توجه محدودیت های ویزای آمریکا باید مجددا واسه گرفتن ویزا اقدام کنم؟ بچه هایی که پذیرششون را از فال به اسپرینگ دیفر میکنن چون 3 ماه تابستون بین این دو ترم وجود نداره با پیک آپ به موقع فکر کنم نیازی به اقدام مجدد واسه ویزا نیست، ولی واسه دیفر از ترم بهار به فال چطور؟
ممنونم.
از زمان اعلام کلینرس شما حدود ۴ ماه فرصت دارید که برای گرفتن ویزا اقدام کنید (یک بازه اطمینان دست کم ۳-۲ هفته ای هم به نظرم در نظر بگیرید). خود ویزا هم حدود ۳ ماه اعتبار دارد و تا اینجای کار اگر اواخر زمان کلیرنس اقدام کنید دست کم حدود ۶ ماه و نیم وقت ایجاد می شود. همین طور شما می توانید تا ۱ ماه قبل از شروع کلاس ها که روی I-20 نوشته شده بروید (نمی توانید زودتر از ۱ ماه بروید). با این حساب می شود روی کاغذ اینطور گفت که اگر فاصله بین تاریخ کلیرنس شدنتان تا شروع کلاس هایتان کمتر از ۷ ماه و نیم باشد نباید به مشکل خاصی بخورید و هر چه این فاصله کمتر شود (یعنی دیرتر کلیر شوید) زمان بندی این کار بهتر و مطمئن‌تر خواهد شد. امیدوارم در محاسبات اشتباه خاصی نکرده باشم.
ممنون از پاسختون، این 4 ماه حداکثر زمانی هست که میتونیم پاسپورت رو تحویل امپوست بدیم یا اینکه تو این بازه 4 ماه ویزا رو باید تحویل گرفته باشیم؟ چون بعد تحویل پاسپورت به امپوست معمولا حداقل یک هفته ای طول میکشه که ویزا ایشو بشه. اینکه به خاطر دیر اقدام کردن واسه پیک آپ reclear بخورم بستگی به سفارت داره؟
کلا دانشگاه ها موافقت می کنند که تاریخ I20 جدید رو زودتر از بقیه دانشجو ها بزنن؟
معمولا دانشگاه ها I20 ها رو واسه تمامی دانشجویان در یک زمان مشخص میفرستن. من که مجبورم واسه پیک آپ ویزا با I20 جدید برم آیا دانشگاه موافقت میکنه که I20 من زودتر مثلا 3ماه جلوتر ایشو کنه؟ (میدونم دانشگاه به دانشگاه فرق میکنه سوالم کلی بود که آیا سابقه داشته).
در صورتی که در I20 قبلی مقدار فاند دریافتی صفر و در I20 جدید فاند دریافتی کامل باشه مجددا باید واسه مصاحبه اقدام کرد؟
ببخشید سوالات زیاد شد Smile
مرسی 
(01-11-2013, 02:56 AM)'M1KE' نوشته: [ -> ]از زمان اعلام کلینرس شما حدود ۴ ماه فرصت دارید که برای گرفتن ویزا اقدام کنید (یک بازه اطمینان دست کم ۳-۲ هفته ای هم به نظرم در نظر بگیرید). خود ویزا هم حدود ۳ ماه اعتبار دارد و تا اینجای کار اگر اواخر زمان کلیرنس اقدام کنید دست کم حدود ۶ ماه و نیم وقت ایجاد می شود. همین طور شما می توانید تا ۱ ماه قبل از شروع کلاس ها که روی I-20 نوشته شده بروید (نمی توانید زودتر از ۱ ماه بروید). با این حساب می شود روی کاغذ اینطور گفت که اگر فاصله بین تاریخ کلیرنس شدنتان تا شروع کلاس هایتان کمتر از ۷ ماه و نیم باشد نباید به مشکل خاصی بخورید و هر چه این فاصله کمتر شود (یعنی دیرتر کلیر شوید) زمان بندی این کار بهتر و مطمئن‌تر خواهد شد. امیدوارم در محاسبات اشتباه خاصی نکرده باشم.

 
 
در وبسایتی که کلیر شدن را اعلام می کنند تاریخ اعتبار اون رو هم دقیق اعلام می کنند و می گویند که تا آن تاریخ فرصت دارید اقدام کنید. به بالتبع منظورشان تاریخ دادن ویزا هست و مراحل پست را شامل نمیشه با این حال به همین دلیل گفتم نگذارید ۲ هفته آخر و یکی هم به این دلیل که اگر خیلی دیر شده باشه این احتمال هست که سفارت دوباره شما را وارد بررسی و کلیرنس کنه. البته در مواردی که دیدم بازه اش کوتاهتر از اولی بوده و بیشتر برای یک نوع بررسی و اطمینان نهایی بوده. به همین دلیل مثلا دیگه حدود ۱ ماه که مونده بود برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

بعید می دونم دانشگاه در این حد موافقت کند که ۳ ماه زودتر صادر کنند و تا به حال شخصا چنین موردی رو ندیدم. فکر کنم حتی یکی ۲ هفته رو هم معمولا با نامه های Late arrival درست می کنند و ندیدم خود I-20 رو تغییر بدهند مگر برای ترم بعد.

بایدی برای مصاحبه دوم وجود نداره ولی اگر زمان مراجعه برای گرفتن ویزا ببینند تغییرات چشمگیری در شرایط شما رخ داده باشه این «احتمال» وجود داره که دوباره کلیرنس بخورید. اضافه شدن فاند هم می تونه جزو اینها تلقی بشه.

حالا شما صبر کنید ببینید تاریخ کلیرنستون چه زمانی میشه اونوقت بهتر می تونید در این مورد تصمیم گیری کنید.
سلام، من از یه دانشگاه تو آمریکا حدود 10-12 روز پیش  پذیرش گرفتم، و اونا چند تا فرم Admission Documents; Confirmation Reply Form; Financial Certification Form رو برام تو همون  ایمیل اول فرستادند.1- حالا اگه من بخوام Defer  کنم برای ترم بهار باید چی کار کنم. فقط یه ایمیل خشک و خالی باید بزنم؟ بینم اونا چی می گن. آخه من در به در دارم دنبال اون  42000$ ی می گردم (BS) که باید بخوابونم تو حساب و هنوز نتونستم کاری کنم.
2- اصل مدارک لیسانس و فوق رو کی باید بفرستم
3- می تونم برای ویزا اقدام کنم بعد اونا I-20 بفرستند بعد من بهشون بگم می خوام دیفر کنم؟ اینطوری برای visa تا آخر ماه آذر یا وسطای دی که دیگه باید برم مشکلی پیش نمی آد.
3- به چیزی هم به نام 300$=deposit tuition هستش که من نمیدونم اینو تو فرم ها برای چی می خواد.  

















 
اگر که هنوز I-20 رو نگرفتین به نوعی پذیرش تون هنوز قطعی نیست. اونها به شما پذیرش اولیه دادن و گفتن بقیه مدارک رو بفرستین تا I-20 صادر بشه و اینطور که از صحبت های شما برمیاد شامل مدرک تمکن مالی (BS) ، تکمیل فرم تایید پذیرش و یک سری مدارکی میشه که ازتون می خوان مثل ترجمه اصل مدارک لیسانس و فوق و شاید هم چیزهای دیگه ای که در ایمیل اشاره شده و من و دیگران ازشون اطلاعی نداریم.

تا جایی که من اطلاع دارم، تا زمانی که I-20 صادر نشده باشه دانشگاه تعهد خیلی زیادی نسبت به پذیرش شما نداره و به نظرم در این مرحله اگر شما بگین که می خواهید دیفر کنید ممکنه موافقت نکنند. ولی وقتی I-20 رو بگیرید طبق قوانین اون دانشگاه یک روال مشخص تری داره و بسته به قوانین هر دانشگاه شما معمولن می تونید یک یا دو بار پذیرش تون رو عقب بیاندازید.

باز تصمیم خودتون هست ولی اگر واقعن تامین هزینه تحصیل مثل خیلی های دیگه براتون سخت هست شاید بهتر باشه از همین ابتدای کار بیشتر روی گزینه هایی وقت بگذارید که بهتون کمک هزینه هم میدن. اون 300 دلار رو برخی از دانشگاه ها حدود 1 ماه مونده به شروع تحصیل و برای اطمینان از اینکه شما به حتم ثبت نام خواهید کرد به صورت بیعانه می خوان منتهی این مبلغ رو معمولن در آخرین مرحله می گیرن و نه قبل از صدور ویزا. به همین دلیل به نظرم تا زمانی که ویزاتون رو نگرفتین پولی به دانشگاه ندین چون معلوم نیست اصلن بتونید ویزا بگیرید.

من صرفا نظر شخصی خودم رو که اگر جای شما بودم انجام میدادم گفتم و لزومن بهترین تصمیم نیست. شما با توجه به شرایط خودتون باید ببینید چه تصمیمی بهتر هست.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7