آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: زندگی و کار در شهر ساسکاتون
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
خرید گوشت و مرغ حلال در ساسکاتون

درود

برای خرید محصولات حلال در این شهر می تونید به این فروشگاه ها مراجعه فرمایید:

1- Superstore
2- WholeSale Club
3- Extra Food
4- Madina Halal
5- Swadesh Super

3 گزینه اول که از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و معروف کانادا هستند و زیر مجموعه شرکت PC- Lablow می باشند. در WholeSale Club و  Extra Food فقط سوسیس و کالباس حلال که ازگوشت مرغ هست دیدم. ولی در سوپراستور مرغ درسته، به تفکیک ران و سینه و بال یخ زده هست. حتی گوشت تکه تکه شده حلال یخ زده هم می تونید بگیرید.

ولی در صورتی که قصد تهیه گوشت و مرغ تازه حلال را دارید می تونید به یکی از دو فروشگاه مدینه و سوادیش مراجعه نمایید که پاکستانی هستند.

ارادت
درود

دانشجویان و تازه واردان استان ساسکاچوان می توانند با ترجمه گواهینامه معتبر کشور خودشان، مادامی که در این ایالت هستند ماشین خریده و یا رانندگی کنند.

برای ترجمه نیازی نیست ایران ترجمه کنید چون مورد قبول نیست و در شهر ساسکاتون می تونید به Open Door Society مراجعه نمایید و اونجا با 20 دلار طی یکی دو هفته براتون ترجمه می کنید و می توانید با همون ترجمه هم ماشین بخرید و هم ماشین کرایه کنید و رانندگی نمایید.

ارادت
اگر در رزوهای اول در هتلی اقامت داشته باشیم میشه خوش بین بود که تو این یک هفته خونه یا اتاقی رو برای اجاره پیدا کرد؟ 
حتماً خوش بین باشید. کافیه در اولین فرصت یک حساب بانکی باز کنید و همچنین دست چک سفارش بدهید. بعد یک خط موبایل بگیرید. و به صورت پیگیر به موارد اجاره ای که در وبسایت کیجیجی Kijiji هست تماس بگیرید و برای بازدید قرار تعیین کنید. با برنامه ریزی دقیق می شود در کنار کلاس ها و کارهای اولیه دانشگاه روزی 5 تا 6 خونه را بررسی نمود.

3. امکانش هست که جایی رو برای مدت کوتاه مثلا حدود دو ماه اجاره کرد تا بعد از اون که با شهر و شرایط بیشتر اشنا شدیم جای بهتری رو برای اقامت طولانی مدت پیدا کنیم؟ 
بلی. می توانید خوابگاه های خصوصی نزدیک دانشگاه مثل Mohyla و یا سایر آنها را برای یک مدت کوتاه (1 ماه) اجاره کنید که این خوابگاه ها اغلب در مبلغ اجاره غذای سه وعده را هم شامل میشوند

در این خوابگاه های خصوصی اجاره اتاق یک نفره مبله کامل حدوداً بین 900 تا 1000 دلار در ماه باشد. یک گزینه خوب برای کسانی که تازه تشریف می آورند همین خوابگاه Mohyla نزدیک دانشگاه است.
اگر سه وعده غذا را بدهند 900 تا 1000 دلار در ماه خوب هست چون تقریبا 400 دلار برای غذا مصرف میشه. ولی اگر غذا شامل نشه برای قشر دانشجو پول زیادی هست و در این صورت بهتره در همون سایت روی گزینه room یا studio جستجو کنند که قیمت های در حدود 500-400 دلار رو هم میشه پیدا کرد. البته باید مسافت تا دانشگاه و هزینه حمل و نقل رو هم در نظر گرفت و اینکه این گزینه ها بیشتر برای افراد مجرد و دانشجو که می تونند با شرایط دانشجویی زندگی کنند و کلن سطح توقع پایین تری دارند مناسب هستند.
مایک عزیز

در این شهر مجردهای پسر که مطمئناً غذای بیرون هم می خوردند دارند با 180 تا 200 دلار برای خورد و خوراک زندگی میکنند.
خیلی بخواهد خرج بشه نفری 240-250 خواهد بود. 

در مورد این خوابگاه هر سه وعده با میان وعده های متنوع به صورت نا محدود غذا سرو میشه. برای دانشجویانی که هم از صبح تا غروب دانشگاه هستند و ناهار و شام را از دست میدهند، غذا را برایشون پک می کنند تا اونها بتونند استفاده کنند.

به نظر من این خوابگاه ها برای یک ماه اول خوب هست. ولی برای زندگی دانشجویی به صرفه نیست.
درود
سرمای این شهر قابل تحمل هست ؟ در کل برای زندگی دانشجویی چگونه هست ؟
سلام
مطمئناً قابل تحمل است که ما داریم زندگی می کنیم.

من یادم هست در مشهد درجه هوا به -12 رسید و چندین نفر کشته شدند . اینجا خداراشکر -47 را هم دیدیم و چشیدیم و زنده ایم و........

شهر کوچک و دانشجویی با امکانات تفریحی خیلی کم ولی برای یک زندگی دانشجویی از دید بنده، خوبه.
مردم مهربان و ساپورتیوی هم داره.

ارادت
مبلغ اجاره بها ماهانه اپارتمان یک خواب در ساسکاتون چنده؟
حدود 1000-700 دلار در ماه. در اینجا می تونید قیمت ها به همراه مکان و تصاویر آپارتمان های موردنظر رو ببینید. می تونید معیارهای جستجو رو تغییر بدین تا آپارتمان های بزرگتر یا کوچکتر رو هم نشون بده. به نظرم مکان اونها رو روی نقشه چک کنید که به مرکز شهر یا حمل و نقل عمومی نزدیک باشند.

(31-07-2015, 05:13 PM)انوم نوشته: [ -> ]مبلغ اجاره بها ماهانه اپارتمان یک خواب در ساسکاتون چنده؟
با سلام.
ممنون از توضیحات مفیدتون. میشه یه مقایسه بین دو شهر اصلی یعنی رجینا و ساسکاتون داشته باشید ؟ برای زندگی و کار کدوم ایده ال تر هست ؟ یا از لحاظ امکانات دیگر  ویا زیبایی های شهری و ....
تشکر
صفحات: 1 2 3