آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام می‌خواستم بدونم برای معافی دائم از طریق بیماری دیابت نیاز به بستری در بیمارستان هست؟ به چه مدت؟ ممنون میشم اگه سریع جواب بدین Sad
سلام.آیا قطع یک بند و نیم از انگشت اشاره دست راست معافی دارد؟
من یکبار به پزشک ارتش مراجعه کردم و گفت معاف کامل.میخاستم مطمئن بشمSad
راستش طبق چیزی که در آیین نامه به صورت رسمی نوشته حتی شامل معاف از رزمی هم نمیشه ولی اینطور که شنیدم با توجه به اینکه انگشت اشاره دست راست برای کشیدن ماشه تفنگ لازم هست معافتون می کنند.

ماده 36- بند 21- فقدان انگشتان دست:
الف) بيش از يك انگشت در يك دست معاف دائم.
ب) تا سه بند انگشت در يك دست خدمات غيررزمي.
در مورد انگشتان به صورت زير عمل شود كه هر انگشت كامل يك و هر بند يك سوم محسوب شود يعني اگر بند اول چهار انگشت قطع شده باشد بيش از يك انگشت محسوب و معاف دائم مي شود.
سلام آقای M1KE
من امروز رفتم یه دکتر عکس کتفمو نشون دادم که در رفته
گفت اینا مال سه سال پیشه به درد نمیخوره
بابا مگه فرقی میکنه آخه؟؟
در ضمن گفت کتف که در میره تو MRI یه چیز خاص نشون میده
گفت بگیر کمکت میکنه
حالا نظر شما چیه عکسای قدیمیم به درد نمیخوره؟ Sad
سلام
من الان دانشجو هستم برای اقدام به معافیت پزشکی باید انصراف از تحصیل بدم که میشم دیپلمه_من چشمام دوربین هست و حالا اواخر که پیش دکتر رفتم یک چشمم رو 6.5 و یک چشمم رو 4.5 تعیین کرده که مجموعا شماره چشمم میشه 11_حالا سوالاتم:
1)همین طور که گفتم من شامل بند1 بخشنامه چشم میشم که از دو تبصره ش بهره مند هستم؛در تبصره 
د) هیپرمتروپی بیش از پنج دیوپتری یک چشم معاف دائم. و تبصره ه) مجموع دیوپتر هیپرمتروپی هر دو چشم بیش از هشت دیوپتری معاف دائم.
حالا سوال من اینه که:با این وضعیت معاف دائمم میکنن یا اینکه چوب لای چرخ ما میزارن؟
2)مراحل اقدام برای معافیتم ایا به این ترتیب صورت میگیره:1-گرفتن دفترچه اعزام به خدمت از پلیس+10. 2-پست کردن دفترچه. 3-رفتن پیش پزشک عمومی ناجا برای انجام واکسیناسیون که در اونجا به اون پزشک باید بگم قسمت معافیت پزشکی چشمم رو تیک بزنه و پرونده معفیتم به جریان بیافته. 3-منتظر بمانم تا نامه بیمارستان بیاد یرای اینکه پیش بزشک معتمد برم  که اونجا معاینه کنه(اگر دکتر معافیتم رو تایید بکنه تموممه دیگه؟. 4-منتظر بمانم تا نامه کمیسیون پزشکی بیاد.
3)منی که جز بخشنامه میشم و پیش دکتر متخصص غیر معتمد رفتم اون هم تایید کرده شماره چشمم رو(صرفا جهت اینکه هم پزشک معتمد با دستگاه نگاه میکنه و هم بزشک چشم عادی)ایا معافم میکنن یا اینکه اذیت میکنن تا معافم کنن؟

ببخشید طولانی شد؛از اینکه وقت گذاشتید ممنون.
سلام، من واریس سیاهرگ پا دارم که در تمام طول پام کشیده شده و متورم هست همینطور مقدار کمی واریس مویرگی، میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟
به Chasra ی عزیز

به نظرم داشتن عکس های قدیمی تون به هر حال وجود سابقه این مشکل رو تا حدی اثبات می کنه و داشتنش بهتر از هیچی هست. به نظرم اونها رو همراه خودتون داشته باشید که در صورت نیاز نشون بدین.

به عدنان عزیز

با این توضیحاتی که دادین به نظرم معاف تون می کنند فقط این رو هم در نظر داشته باشین که قبل از اندازه گیری شماره چشم یک قطره ای هم میریزن که ممکنه شماره چشمتون رو یک مقدار کمتر کنه (برای برخی افراد هم ممکنه بیشتر کنه). به همین دلیل بهتره یک بار هم با قطره شماره چشم تون رو چک کنید. در مورد مراحل اینجا رو بخونید.

به بهرام1364 عزیز

در بند 9 از ماده 43 اشاره شده که شکل شدید واریس به معافیت منجر میشه. اینکه چه میزان رو شدید حساب می کنند رو اطلاع ندارم. ولی جوراب های درمانی که به کار برده میشن بر اساس میزان فشاری که وارد می کنند دارای چهار کلاس هستند: کلاس یک رو افرادی که می خواهند از واریس پیشگیری کنند استفاده می کنند، کلاس دو رو افرادی که در مراحل اولیه هستند یا مستعد واریس هستند استفاده می کنند و کلاس های سه و چهار برای شکل های شدیدتر و کاهش عوارض واریس به کار برده میشن. علاوه بر فشارهای مختلفی که این چهار سطح وارد می کنند طول اونها هم متنوع هست و بسته به گستردگی و محل واریس ممکنه طول های مختلفی به کار برده بشه. تشخیص اینکه چه کلاسی برای شما مناسب هست رو می بایست پزشک خودتون بپرسید. اگر برجستگی ها خیلی واضح باشن به نظرم معاف میشین.

بند 9ـ واريس ها:
الف) شديد و يا همراه با عوارض معاف دائم.
ب) خفيف و متوسط خدمات غير رزمي.

جملگی موفق باشید.
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما
بنده در سال 88 رباط صلیبی و مینیسکهای زانوی راست خود را عمل کرده ام و در سال 93 متاسفانه به دلیل بهبود نیافتن کامل مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفته و دوباره مینیسکهای زانوی راست خود را عمل کرده ام.از سال 88 به بعد هم محدودیتهایی برای بنده ایجاد شد که از جمله ی آنها میتوان به عدم توانایی در نشستن در حالتهای دو زانو و چهار زانو اشاره کرد.همچنین بنده تنها قادر به استفاده از توالت فرنگی می باشم و در غیر این صورت شرایط برای بنده دشوار میباشد.
حتی بعد از عمل دوم هم زانوی راستم گاهی اوقات خالی می کند و همچنین در حین راه رفتن سر و صدای بسیاری در زانوم حس می کنم که این صدا از سال 88 تا حدودی با بنده بوده،هر چند که اخیرا بیشتر شده.
در حال حاضر می خواهم برای معافی اقدام کنم.می خواستم ببینم آیا با این شرایط می توانم معافی دائم خود را بگیرم یا خیر؟!ممنون میشم اگه کمکم بکنید.شرایط معافیت زانو هم خوندم ولی سر در گمم هنوز.گفتم شاید شما بتونید روشنم کنید.
ببخشید که پرچونگی کردم و سرتونو درد آوردم
با تشکر
با توجه به اینکه منیسک رو عمل کردید طبق بند 7 از ماده 36 حتما در حد معاف از رزمی هستید.

بند 27- پارگي منيسك زانو عمل شده يا نشده خدمات غيررزمي.

همچنین در بند 8 اشاره شده که اگر رباط های دیگه ای هم مشکل داشته باشند و اختلال عملی ایجاد شده باشه شامل معاف دائمی میشه که شرایط شما هم تقریبا در همین حد هست.

بند 28- پارگي شديد و كامل رباطهاي جانبي و متقاطع زانو كه باعث ناپايداري مفصل گردد:
الف) در موارديكه چند رباط پاره شده باشد معاف دائم.
ب) در موارد پارگي رباط ACL و PCL همراه با پارگي منيسك معاف دائم.
ج) در افراد جراحي شده همراه با اختلال عملي معاف دائم.

با توجه به اینکه میگین نمی تونید از دستشویی ایرانی استفاده کنید به نوعی محدودیت در حرکت مفصل زانو هم دارید که طبق مورد الف در بند 16 ماده 36 اون هم میتونه مشمول معاف دائمی بشه.

بند 16- محدوديت حركات مفاصل:
الف) در مورد مفاصل هانش، زانو و شانه معاف دائم.
ب) محدوديت حركات ساير مفاصل بزرگ در صورتي كه نيمي از حركات محدود شده باشد معاف دائم.
ج) در موارد خفيف تر همراه با اختلال عملكرد خدمات غيررزمي.
سلام
ببخشید هی سوال میکنم تقصیر این دکتراس که هرکی یه چیز میگه
یه دکتر عکس دررفتگی کتفمو دیده میگه اینا دررفتگی جزیی هستش باید جوری باشه بری اتاق عمل بیهوش بشی جا بندارن تا بهش بگی دررفتگی!!!!!
بهش میگم 10-20 بار تو این 3 سال دررفته میگه فایده نداره!!!