آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مشکل شما از نوع Disk Bulging هست که خیلی حاد نیست و Spondylosis هم مشمول معافی نیست. در کل احتمال معاف از رزم شدن تون بیشتر از معاف شدن تون هست. در مورد اولی در این پست و در مورد دومی در این پست توضیح دادم. تنها موردی که میشه بهش یک مقدار امیدوار بود گسترده بودن مشکل و درگیر بودن چندین مهره هست وگرنه از توضیحات این طور بر میاد که شدت مشکل زیاد شدید نیست.

پینوشت: تمام مواردی که در تاپیک معافیت پزشکی مطرح می شوند صرفا برای آشنایی با روش های احتمالی معافیت پزشکی هستند و نه توصیه پزشکی.

(19-06-2014, 01:42 PM)'Sia_vvv_ash' نوشته: [ -> ]با سلام
من جواب ام ار اي كمرم رو واستون مي نويسم. ممنون ميشم راهنمايي كنيد كه ايا معافيت بهم تعلق ميگيره يا نه. ضمنا اكثر اوقات يه درد خفيف همراه سوزش قسمت بالاي كمرم احساس ميكنم.
Lumbar spondylosis
Bulging of L1/L2, L2/L3, L3/L4 and L4/L5 intervertebral disk
Multilevel disk dehydration are seen

 
امروز رفتم بیمارستان امام سجاد تا دکتر خود اونجا معاینه ام کنه 26 تومن هم پول دادم ولی هرچی نشستیم دکتر نیومد...
شنبه دوباره باید الاف شم
با سلام من دچار بیماری چشمی قوزقرنیه دوطرفه میباشم که قبلا برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری جراحی اشعه کرده ام البته نه برای بهبودی این بیماری بلکه برای جلوگیری از پیشرفتش عمل کرده ام . و الان چشم راستم خیلی ضعیف است ولی چشم چپم تقریبا سالم است و من با چشم چپم تمام کارهایم را انجام میدهم. میخواستم بدانم ایا چنین شخصی با این بیمار یقوزقرنیه از خدمت معاف است یا خیر؟ ایا نمره چشم در این بیماری تاپیر گذار میباشد یا نه؟
سلام.به هردری زدم جایی رو پیدانکردم این سوال رو بپرسم.
'من 1بیماری خونی دارم که دقیقا یکی ازبندهای معافیت پزشکی به این قضیه اختصاص داده شده.من PTخونم غیرطبیعیه،یعنی انعقاد خونم مشکل داره.فاکتورهای 7و4 خونم هم اشکالات محسوسی داره.داخل بند5نوشته:'اختلالات کمی وکیفی انعقاد خون و فاکتورهای خون معاف دایم'.
میخواستم بدونم هراختلالی هرچند جزیی واسه معافیت کافیه یا محدودیت هایی هم داره؟؟؟
من اختلالات خونم ازجزیی فراتره.بنظرتون من شرایط معاف شدن رو دارم؟؟؟
باتشکر
نتایج آزمون PT به دو شکل ممکنه بیان بشه یکی به صورت زمانی و دیگری به صورت نرمال شده که بهش INR گفته میشه. در شکل زمانی حد نرمال اون بین 10 تا 14 ثانیه هست. عددهای بالاتر از این نشون دهنده این هستند که خون فرد دیر انعقاد پیدا می کنه و عددهای کمتر از این محدوده نرمال نشون دهنده زود انعقاد یافتن خون هستند. اگر نتایج به صورت INR بیان شده باشن خد ترمال اون بین 2.0 تا 3.0 هست و در اینجا هم اعداد بیشتر از این محدوده نشون دهنده دیر انعقاد یافتن خون و اعداد کمتر نشون دهنده زود انعقاد یافتن هستند.

اینکه چقدر باید از این محدوده ها فاصله داشته باشه تا معاف می کنند رو اطلاع ندارم ولی با توجه به فاصله شون از محدوده های اشاره شده میشه یک ذهنیت تقریبی به دست آورد. به هر حال اگر خونتون دیر منعقد بشه هر گونه زخمی در عملیات فیزیکی می تونه به مشکل بزرگی منجر بشه و طبیعتا می بایست معاف بشین.

پینوشت: تمام مواردی که در تاپیک معافیت پزشکی مطرح می شوند صرفا برای آشنایی با روش های احتمالی معافیت پزشکی هستند و نه توصیه پزشکی.
سلام.ممنون ازجواب سریعی که دادین.عزیزم PTنرمال(ثانیه‌ای)که توآزمایشی که ازسازمان انتقال خون ایران گرفتم تو محدوده 11.8تا14.6تعیین شده که PTخون من رو17.2قرارداره.من شرایطم جوری که هیچ عملی قبل از دریافت 1واکسن که پی تی خونم تنظیم میکنه نمیتونم انجام بدم.چون احتمال داره خونم بند نیاد.
فاکتور7خونمم که باید بین55تا170باشه رو 34قرارگرفته.
اگه میشه کمکم کنید.هیچکی نتونسته کمکم کنه.شما نشون بدین پرچم سایتتون بالاست.امیدمو ناامید نکنید و1جواب دقیق بهم بدین.خیلی دوستتون دارم.ممنونم
محدوده نرمال بسته به روش اندازه گیری که آزمایشگاه به کار می بره ممکنه کمی متفاوت باشه. برای همین در برخی مرجع ها محدود نرمال حدود 12-10 ثانیه و در برخی 14-13 و مشابه اینها هست. در هر حال چیزی که مشخص هست اینه که PT خون شما به روشنی بالاتر از محدوده نرمال قرار داره که باعث دیر انعقاد یافتن خونتون میشه. من در مراجع ندیدم برای اعداد خارج از محدوده نرمال، عددهای دیگه ای برای شدید، خیلی شدید و مانند اینها اشاره کرده باشند. به نظرم نوع این بیماری طوری نیست که بخوان حد وسط براش قائل بشن و شما رو معاف از رزم کنند. یعنی به احتمال زیاد یا مشکل رو جدی تشخیص میدن و معاف دائم می کنند یا هم که معاف نمی کنند. با توجه به اهمیت مشکل به نظرم احتمال معاف شدنتون خیلی بالاتر هست خودتون هم در توضیحات بگین که مشکل تون "انعقاد نیافتن خون" هست و بند موردنظر در آیین نامه هم یادتون باشه که اگر جایی نیاز شد بهش اشاره کنید.
سلام
اطلاعی راجع به محدوده TSH برای معافی ندارین؟
من کم کاری تیرویید هاشیموتو دارم. فقط معاف از رزم میشم یا معاف دائم؟
مرسی
سلام بنده ژنیکوماستی دارم
نظام وظیفه بهم معرفی به بیمارستان داد و منم رفتم اونجا فوق تخصص غدد چکم کرد و نوشت ژنیکوماستی شدید و گفتن دو هفته دیگه نامت رو می فرستیم نظام وظیفه
بعدش می فرستنم کمیسیون پزشکی؟
همون موقع می فرستن یا اینکه طول می کشه؟
تو همون نظام وظیفه کمیسیون تشکیل میدن؟
میشه امیدی داشت؟
در مورد TSH و محدوده نرمال اون قبلا در اینجا برای دوست دیگری توضیح دادم.
(22-06-2014, 03:19 PM)'dani91' نوشته: [ -> ]سلام
اطلاعی راجع به محدوده TSH برای معافی ندارین؟
من کم کاری تیرویید هاشیموتو دارم. فقط معاف از رزم میشم یا معاف دائم؟
مرسی

 
در این پست در مورد مراحل یک توضیحات کلی داده شده. اگر براتون شدید نوشتن که معاف میشین. در بند 5 ماده 30 اشاره شده که
 ژنيكوماستي شديد معاف دائم.
 
(22-06-2014, 03:45 PM)'o_omid' نوشته: [ -> ]سلام بنده ژنیکوماستی دارم
نظام وظیفه بهم معرفی به بیمارستان داد و منم رفتم اونجا فوق تخصص غدد چکم کرد و نوشت ژنیکوماستی شدید و گفتن دو هفته دیگه نامت رو می فرستیم نظام وظیفه
بعدش می فرستنم کمیسیون پزشکی؟
همون موقع می فرستن یا اینکه طول می کشه؟
تو همون نظام وظیفه کمیسیون تشکیل میدن؟
میشه امیدی داشت؟