آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در بند مربوط به معافیت از راه دیسک کمر اشاره شده که می بایست هرنی دیسکال باشه تا شامل معاف دائمی بشه که در MRI شما به اون وضوح که مثلا در نتایج MRI این دوست عزیز اومده و تا حدی هم در نتایج مربوط به دو دوستی که دو پست قبل از ایشون اشاره کردن، برای شما به این موضوع اشاره نشده. با این حال به طور غیر مستقیم به مشکلات مربوط به مهره هایی که شماره هاشون اشاره شده و اونها رو در اون پست برای اون دوست هم یک توضیحات کلی دادم آورده که به نظرم حتما حداقل معاف از رزم رو می کنند ولی همچنان شانس معاف دائمی رو هم دارید. برای افزایش شانس معافی به نظرم حتما اشاره کنید که به غیر از کمر در ناجیه پا هم درد رو احساس می کنید که نشون بده برآمدگی مورد اشاره برای مهره های یاد شده در حدی بوده که به عصب های عبوری از اون ناحیه فشار وارد کنند.

در مورد جرئیات مراحل من اطلاع خاصی ندارم ولی در پست اول این تاپیک یک سری اطلاعات کلی داده شده که شاید به دردتون بخوره.

پینوشت: تمام مواردی که در تاپیک معافیت پزشکی مطرح می شوند صرفا برای آشنایی با روش های احتمالی معافیت پزشکی هستند و نه توصیه پزشکی.
 
دوستان سلام.من جهت انجام معاینه تخصصی به بیمارستان 500 ارتش دعوت شدم و دکتر ارولوژی فقط با معاینه چشمی برام نوشت هرنی اینگوینال راست مشاهده گردید.حالا منتظر نام معرفی به کمیسیون هستم.چقدر شانس معافیت دارم با این بیماری؟
هرنی اینگوینال همون فتق مغبنی هست که نوعی فتق شکمی به حساب میاد و طبق بند 20 از ماده 37 میتونه به معافی بیانجامه.

بند 20- فتق هاي جدار شكم ( داخلي و خارجي) و ديافراگماتيك
الف) عمل نشده معاف دائم
ب) عمل شده عود كرده معاف دائم
ج) عمل شده بدون عارضه منع خدمتي ندارد
کسی جواب سوال منو نمیده
با سلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم که لطفا بهم جواب بدید ممنون میشم
من دانشجو ارشدم ترم اخر چند وقت قبل چشم پزشکی که رفتم شماره چشم به این صورت بود :
sph 2 و cvl 3.75  و avg 3.87  و اون چشمم sph2.75  و cvl  3.75 و avg 4.62 می خواستم بدون من امید دارم معاف بشم
چون اگه شماره استیکماتم نصف نشه هر د و چشمم بالای 5 ولی نصف بشه نه آیا شماره استیکمات نصف حساب می کنند ؟؟؟؟ خواهش زود جواب بدید خیلی برام مهم ممنون
من چون زیاد مطمئن نبودم جواب ندادم. ولی بر اساس تجارب دیگران (و نه به صورت رسمی) به نظر اینطور هست که اگر آستیگمات دو چشم هم علامت باشه با هم جمع میشه و اگر نباشه متوسط شون (نصب مجموعشون) در نظر گرفته میشه. 

معمولا اعداد به صورت زیر گزارش میشه:

od: -2.50 -2.50*175
os: -2.25 -4.00*175

که برای نمونه برای ایشون هر دو منفی بوده و برای همین در مجموع 11.25 میشه.

دو نکته که باید در نظر بگیرید یکی اینکه برای فوق دیپلم یا بالاتر باید در مجموع بیشتر از 10 باشه و دوم هم اینکه ظاهرا هنگام معاینه سه قطره میدراکس میریزن که ممکنه قدری این نمره ها رو کمتر کنه. به همین دلیل شاید بهتر باشه به چشم پزشک بگین با قطره براتون کنترل کنند و علامت اینها رو هم بنویسند که مثبت هستند یا منفی که اگر هم علامت بودند اصولا باید معاف بشین.

پینوشت: همونطور که گفتم اینها بر اساس اطلاعات غیر رسمی بودند.
سلام خدمت دوستان 
نتیجه MRIجدیدم که قراره بره کمیسیون به شرح زیر است لطفا راهنماییم کنین که ببینم چقدر شانس معافیت دارم بخدا دیگه کمردرد و پادرد بیچارم کرده در ضمن وزنم 120 کیلو هست 
central disk protrusion is seen at L3 -L4 level
disk dehydration and bulging is noted at l3-l4 level
در بند 3 از ماده 34 اشاره شده که:
بند 3- انواع هرني ديسكال با علايم كلينيكي و راديولوژي عمل شده و عمل نشده معاف دائم.

هر چند در MRI شما به طور مستقیم به هرنی دیسکال اشاره نشده ولی Disk Protrusion مترادف همون Disk Herniation در نظر گرفته میشه و بنابراین به احتمال خیلی زیاد با همین بند معاف میشین.

همین طور با وزن 120 کیلوگرم محاسبه کردم در صورتی که قدتون کمتر از 173 سانت و 2 میلیمتر باشه معاف میشین! (طبق بند 8 از ماده 30). طبیعتا اگر وزن تون بیشتر باشه قدتون هم می تونه کمی بیشتر باشه. مثلا برای وزن 130 کیلو با قد 180 سانت هم معاف میشه.
خیلی ممنون از پاسختون قد من 179 هست 
نظر پزشک متخصص کمیسیون که در برگه معرفی به بیمارستان قید میشه چقدر می تونه به برجسته کردن جواب MRI کمک کنه؟
در این مورد من اطلاع خاصی ندارم چون بسته به زمان های مختلف، نظام وظیفه استان های مختلف و در مورد بیماری های مختلف ممکنه متغیر باشه. نهایت کاری که من یا دیگر دوستان می تونیم اینجا بکنیم این هست که نتایج و نوع مشکل رو ببینیم و بگیم احتمال معافیتش با کدوم بندهای آیین نامه بیشتره. مگر اینکه فردی اخیرا دقیقا همون مشکل رو داشته و اقدام کرده باشه که اطلاعات دقیقی داشته باشه. به هر حال با نتایجی که شما داشتین احتمال معافی زیاده.
سلام دوستان
من پارسال دیسک کمرو عمل کردم.هرنی هم بود.ولی پزشک اولیه بدون معانیه برام نوشته بود سالم.کمسیون هم اصلا معاینه نکرد.منم اعتراض دادم.امروز تو شورای عالی گفتن باید ی دکتر دیگه بری.mri جدید بگیری و مدارک پزشکیتو از بیمارستانی که عمل کردی بیاری.بنظرتون امکان معاف شدنم هست.اونایی که تجربه دارن چیکار کنم که لتونم معافی بگیرم؟