آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اخه من از پزشک کمیسیون شهرمون پرسیدم گفت شناسنامه صادره از هر شهری باشه میفرستن کمیسیون همون شهر ، یعنی شما میفرمایید بنده اگه از سبزوار اقدام کنم میفرستنم کمیسیون پزشکی مشهد ؟

نظرتون در مورد این بند قانون چیه : ؟
قانون نحوه معاينه پزشكي مشمولان خدمت وظيفه عمومي مصوب 5/07/1368

ماده واحده :
مشمولاني كه در شوراي پزشكي شهرستان مربوطه با معاينه باليني معاف از خدمت تشخيص داده نشده و با تشخيص اين شورا يا اعتراض مشمول يا رئيس حوزه نظام وظيفه مربوطه نياز به معاينه تخصصي دارند رئيس حوزه مربوطه موظف است آنان را به نزديكترين مركز مجهز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي يا بيمارستانهاي نيروهاي مسلح معرفي نمايد تا مورد معاينه قرار گرفته و نتيجه معاينه تخصصي جهت تصميم گيري به شوراي پزشكي شهرستان مربوطه ارسال مي گردد.
تبصره 1 : شوراي پزشكي مزبور در اين ماده واحده از سوي شبكه بهداري هر شهرستان و با تاييد سپاه و ژاندارمري سه نفر پزشك را به فرمانداري آن شهرستان معرفي تا پس از تاييد فرماندار، پزشكان مذكور در شوراي پزشكي حوزه وظيفه عمومي شهرستان انجام وظيفه نمايند.


ممنون
(06-04-2012, 03:43 PM)meamari4 نوشته: [ -> ]اخه من از پزشک کمیسیون شهرمون پرسیدم گفت شناسنامه صادره از هر شهری باشه میفرستن کمیسیون همون شهر ...
تبصره 1 ماده 41 قانون وظیفه عمومی:
اظهار نظر در مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح در هر شهرستان صورت می گیرد، رای اکثریت این پزشکان معتبر است.
فکر نمی کنم محل تولد مهم باشه. من خودم پارسال اقدام کردم محل تشکیل کمیسیونم محل سکونتم بود نه محل تولد. منطقی هم نیست محل تولد باشه. شاید یکی محل تولدش تبریز باشه، بعد از یک سال رفته باشه بیرجند. اینکه محل کمیسیونش تبریز باشه خیلی غیر منطقی هست.
(06-04-2012, 06:09 PM)Pejman نوشته: [ -> ]فکر نمی کنم محل تولد مهم باشه. من خودم پارسال اقدام کردم محل تشکیل کمیسیونم محل سکونتم بود نه محل تولد. منطقی هم نیست محل تولد باشه. شاید یکی محل تولدش تبریز باشه، بعد از یک سال رفته باشه بیرجند. اینکه محل کمیسیونش تبریز باشه خیلی غیر منطقی هست.
محل تولد نیست، در اصل از هر شهری که شما مدارکت رو توسط پلیس+10 ارسال میکنی، همون شهر هم کمیسیون تشکیل میده برای شما و مسلما اینجوره که وقتی شما تهران زندگی می کنی (سکونت داری) نمیری بندرعباس پلیس +10 تا مدارکت رو ارسال کنی!
(01-08-2011, 01:48 AM)Pejman نوشته: [ -> ]من در مورد مشکل شما اطلاعی ندارم. بنابراین خیلی نمی تونم نظری بدم. اما چون در دفترچه به صراحت اومده که باید دو تا رادیوگرافی داشته باشید و از لفظ مکرر استفاده کرده، بهتره قبل از کمیسیون اونها رو آماده کنید. اینطوری با توجه به صحبت دکتر بیمارستان به احتمال خیلی زیاد معاف خواهید شد.

شما تلاش خودتون رو بکنید. هرچی مدرک بیشتر جمع کنید بهتره. سعی کنید مدارکی که خواسته شده رو جمع کنید.
تو بیمارستان از شما رادیوگرافی گرفته نشد؟ دکتر رو چه اساسی نظر داد؟
سلام - من 21 سالمه دانشجوی کارشناسی هستم - من با مشکل در رفتگی کتف راستم مواجهم - حدود 7 ،8 بار در رفته قبلا خودش با یه چرخش دستم جا میرفت - ولی اخرین بار چنان در رفت که دستم اویزون شد - رفتم دکتر بیهوشم کردن کتفمو جا انداختی - فقط همون یه بار ازش عکس گرفتم - یه ام ار ای هم از ش گرفتم که توش مشخص شده استخونش یکم سابیده شده ویکی از رگهای دستم که نمیدونماسمش چی بود پاره شده - ونیاز به عمل باز هست - اما هنوز عمل نکردم ومیخوام برای معافیت اقدام کنم - به نظر شما با این شرایطی که من دارم امکان داره معاف بشم -
اگه راهنماییم کنین ممنون میشم
(09-04-2012, 03:20 PM)jojo kucholo نوشته: [ -> ]من با مشکل در رفتگی کتف راستم مواجهم - حدود 7 ،8 بار در رفته قبلا خودش با یه چرخش دستم جا میرفت - ولی اخرین بار چنان در رفت که دستم اویزون شد - رفتم دکتر بیهوشم کردن کتفمو جا انداختی - فقط همون یه بار ازش عکس گرفتم - یه ام ار ای هم از ش گرفتم که توش مشخص شده استخونش یکم سابیده شده ویکی از رگهای دستم که نمیدونماسمش چی بود پاره شده - ونیاز به عمل باز هست - اما هنوز عمل نکردم ومیخوام برای معافیت اقدام کنم - به نظر شما با این شرایطی که من دارم امکان داره معاف بشم
ضمن خوشامدگویی به شما جهت افزوده شدن به کاربران فروم خودتون Smile
بند 17 از بخش هشتم آیین نامه معافیت پزشکی (بيماريهاي استخوان): دررفتگي مكرر و يا قديمي و مادرزادي مفاصل بزرگ* (مستند به 2 راديوگرافي در حال دررفتگي در بيمارستانهاي نیروهای مسلح و يا مورد وثوق) عمل شده و يا نشده = معاف دائم

* مفاصل بزرگ = هانش، زانو، آرنج، شانه، مچ پا، مچ دست
نقل قول:باوجود اینکه دانشجو هستم و
اونا 2 تا عکس میخوان میتونم تا یه مرحله ای پیش برم - اخه میترسم تا پایان
فارغ التحصیلیم دستم خوب بشه -
3- آيا مشمول مي تواند در حين تحصيل براي اخذ معافيت پزشكي اقدام نمايد؟
خير، مي بايست بعد از فراغت از تحصيل براي معافيت پزشكي اقدام نمايد مگر اينكه در خواست پزشكي خود را قبل از ثبت نام و شروع سال تحصيلي (مهرماه) در دانشگاه ارسال نموده باشد
سلام و خسته نباشید ٬ من جایی پیدا نکردم تو تاپیک خاصی که این سوالمو بپرسم برای همین اینجا میپرسیم اگه تونستید جواب بدید

من تو ورزش اسکی خوردم زمین و مهره ۴ و ۵ گردنم روی هم ساییده شده و مجبور به عمل شدم که در گردن من بجای یکی از مهره ها پلاتین گذاشتن میخواستم ببینم از این راه میشه اقدام کنم برای معافی ؟ و چند درصد احتمال داره !
توی اون بند ها چیزی که مستقیم به این موضوع اشاره کنه پیدا نکردم
مرسی
(12-04-2012, 01:40 AM)AJayzi نوشته: [ -> ]سلام و خسته نباشید ٬ من جایی پیدا نکردم تو تاپیک خاصی که این سوالمو بپرسم برای همین اینجا میپرسیم اگه تونستید جواب بدید

من تو ورزش اسکی خوردم زمین و مهره ۴ و ۵ گردنم روی هم ساییده شده و مجبور به عمل شدم که در گردن من بجای یکی از مهره ها پلاتین گذاشتن میخواستم ببینم از این راه میشه اقدام کنم برای معافی ؟ و چند درصد احتمال داره !
توی اون بند ها چیزی که مستقیم به این موضوع اشاره کنه پیدا نکردم
مرسی
دوست خوبم! سلام!
به فروم خودتون خوش آمدید!

در صورتی که بندهای بیماری های مشمول معافیت پزشکی را با دقت مطالعه کردید و تبصره مرتبطی پیدا نکرده اید، پیشنهاد می کنم، به یکی از پزشکان معتمد نظام وظیفه مراجعه بفرمایید تا ایشون نظر بدهند! بهتر این است که حداقل به دو پزشک از پزشکان نظام وظیفه مراجعه بفرمایید!

موفق و موید باشید!
(12-04-2012, 10:07 AM)amin_mb نوشته: [ -> ]دوست خوبم! سلام!
به فروم خودتون خوش آمدید!

در صورتی که بندهای بیماری های مشمول معافیت پزشکی را با دقت مطالعه کردید و تبصره مرتبطی پیدا نکرده اید، پیشنهاد می کنم، به یکی از پزشکان معتمد نظام وظیفه مراجعه بفرمایید تا ایشون نظر بدهند! بهتر این است که حداقل به دو پزشک از پزشکان نظام وظیفه مراجعه بفرمایید!

موفق و موید باشید!
سلام مرسی از پاسختون
من ۱ بند پیدا کردم


بند 5- انواع شكستگي هاي تازه مهره ها ( بدنه،
تيغه، زوائد مفصلي) معاف دائم.
به نظر شما این شامل من میشه ؟
اما گفته تازه !!! با این حساب باید از دانشگاه انصراف بدم و برم معافی بگیرم Huh
من چند سوال داشتم ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.



۱-با توجه به این که متولد بهمن ۷۲ هستم و دیپلمم رو خرداد ۹۰ گرفتم اگه معاف نشم اعزامم میوفته ۹۱ یا ۹۲؟



۲-من حالا دارم برای کنکور سراسری ۹۱ میخونم و چون درخواست معافیت پزشکی

دادم خیلی وقتم رو برای درس خوندن ازم گرفته(مراجعه هروزه به نظام

وظیفه،مراجعه به دکتر برای معاینه در ارومیه!) و امیده زیادی برای کنکور ۹۱

ندارم میخواستم بدونم فرصت شرکت در کنکور ۹۲ رو خواهم داشت اگه معاف نشم؟



۳-من یه دوستی دارم که او هم شرایطش دقیقا مثل منه یعنی متولد نیمه دوم ۷۲

هست و دیپلمش رو خرداد۹۰ گرفته ولی او برای معافیت پزشکی اقدام نکرد، و

اعزامش افتاده بهمن ۹۲!!!



یعنی من هم اگه معاف نشم میوفتم ۹۲؟



در ضمن چون رشته هنر هستم و در شهرستان ما پیش دانشگاهی هنر موجود نیست

مجور شدم به صورت غیر حضوری پیش رو بگذرونم و همین باعث شد که جز داوطلب

آزاد حساب بشم و معافیت تحصیلی شاملم نشه!!



میخواستم بدونم چون که دانش آموزان عادی ۲ سال فرصت شرکت در کنکور سراسری

رو دارن، قانونی هست برای کس های مثل من؟ که من هم بتونم کنکور ۹۲ رو شرکت

کنم؟؟



درکل اگه معاف نشم(که نمیشم!) امیدی به کنکور ۹۱ یک ندارم و باید حتما کنکور ۹۲ شرکت کنم! خواهشن کمک کنید!! [عکس: icon_sad.gif] [عکس: icon_cry.gif]
ببخشید میدونم سوالام تکراریه! ولی میخواستم مطمعن بشم...