آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام مجدد و سپاس فراوان از راهنمایی خوبتان 

من امروز روفن بیمارستان سجاد برای اکو قلب و دکتر برام زد :
MVP+
(+TR (+) -  (2
no MR
lvef = 60%
در صورتی که قبلا اکو کرده بودم و برام MR+ MVP زده بود
به نظر شما با اکو جدیدی که کردن و نتایج آن شانس معافیت دائم دارم ؟ خود دکتر گفت شانست کمه !!!! 

با تشکر 
این نتایج نشون می دهند که مشکل دریچه قلب شما تا حدی خفیف هست. در این نتایج گفته MR یا همون نارسایی دریچه میترال قلب یا پس زدن خون از دریچه میترال مشاهده نشده و همین طور مقدار نرمال LVEF که بیانگر توانایی قلب در پمپاژ خون هست می بایست حدود 55 تا 75 درصد باشه که LVEF شما هم در محدوده نرمال هست. وقتی LVEF کمتر از 35 درصد بشود مشکل خیلی شدید هست. البته همچنان MVP یا افتادگی دریچه میترال و همین طور TR یا نارسایی دریچه سه لتی مشاهده شده.

در ماده 43، بندهای 1 و 2 به میزان مشکل اشاره ای نکرده و فقط گفته اگر عوارض دریچه ای وجود داشته باشه معاف دائم می شود که شما هم چنین مشکلاتی را دارید:

بند 1ـ كليه عوارض عضوي دريچه اي قلب عمل شده و عمل نشده به شرط ثبوت در بيمارستانهاي نيروهاي مسلح يا دانشگاهي معاف دائم.
بند 2ـ وجود هر گونه بيماري مادرزادي قلب اعم از عمل شده و نشده معاف دائم.

ولی با توجه به اینکه پمپاژ خون در محدوده نرمال هست همونطور که دکتر هم اشاره کرده این احتمال وجود داره که شما را معاف دائم نکنند و فقط معاف از رزم کنند. به هر حال، با این مواردی که در آیین نامه اشاره شده، نمی شود دقیق تر از این پیش بینی کرد و می بایست منتظر بشوید تا نتیجه مشخص بشه که البته خوب هست که نتیجه رو اینجا هم اعلام کنید که در آینده بقیه بتونند از نتایج اون استفاده کنند.
سلام
با تشکر از M1KE عزیز که جواب همه دوستان رو میده...
من اونیم که یه کلیه داشت
تو این چند روزی که نبودم دو تا دکتر منو دید.
دکتر اول تا اسکنو دید گفت یک کلیه محسوب میشی،یه سونوگرافی نوشت تا کلیه رو نشون بده.
تو سونو دکتر نوشت "آژنزی نرمال" و گفت یه دکتر دیگه ببینه بعد کمیسیون.
دکتر دومم نوشت"single kidney".
تازه فهمیدم اون کلیه 2 درصده هم طرفه چپه.یعنی هر دوتا یه طرفن!!!
حالا منتظرم ن.م بهم بگه کی برم واسه کمیسیون.دیگه تو کمیسیون چی میشه من نمیدونم.کلا یه یه ماهیه درگیرم.
یه سوالی: تو کمیسیون چقدر به نظر یه فوق تخصص اعتقاد دارن؟
ممنون[img]images/smilies/heart.gif[/img]
mojimini عزیز شما یک درصد هم شک نداشته باشید که معاف می شوید چون با توضیحاتی که دادید و همین طور تایید این دو دکتر شامل آژنزی می شوید و طبق همان ماده 39 بند 14 معاف می شوید. به عبارتی مورد شما مثل بقیه که سر خفیف یا شدید بودن اون بیماری ها شک وجود داشت نیست و با این نتایج خیلی روشن هست که یک کلیه شما هیچ عملکردی نداره پس هیچ دلیلی نداره که کمیسیون هم این نظر رو تایید نکنه.
 
(12-10-2013, 12:09 AM)'M1KE' نوشته: [ -> ]در بیشتر موارد مشکلاتی که شامل عمل جراحی یا گذاشتن جسم خارجی در بدن باشند با معافیت دائم همراه هستند. در مورد شما که مهره های C4 و C5 گردنی و جای حساس هم هستند هم به احتمال زیاد اینطور هست. برای نمونه در بخش هشتم آیین نامه معافیت پزشکی ماده 36 بند 3 اشاره شده که:
بند 3- هرگونه اعمال جراحي ( استخواني) ستون فقرات معاف دائم.
به همین دلیل به نظر من به احتمال زیاد معاف دائم بشوید. به نظر من هر چه در مورد سوابق و پیشینه این مورد دارید با خودتان ببرید به هر حال ضرری ندارد. اگر نتیجه را هم بعدا بیایید و همین جا اعلام کنید که بقیه هم بتوانند بعدها استفاه کنند که که خیلی خوب می شود.
 
سلام مرسی از پاسختون
من رفتم تو روز تعیین شده بیمارستان ۵۰۱ ارتش 
دکتر مدارک و عکس  رو دید گفت نگران نباش معافی
بعد دوباره که پرسیدم گفت نمیتونم جواب قطعی بهت بدم که معافی یا نه اینو دیگه دوز کمیسیون بهت میگن
گفت ۳ هفته دیگه نامه میاد دم خوتنون و تاریخ کمیسیون رو میگن بهت
میخواستم ببینم چقد حرف دکتر اولی برای کمیسیون مهم هست ؟ (متخصص جراح مغز و اعصاب) و چند درصد احتمال هست معاف بشم
خیلی ممنون از اینکه نتیجه را برای استفاده دیگران اینجا اعلام کردید. ببینید اینکه متخصص موردنظر می گویند نمی توانند جواب قطعی در مورد معاف شدن یا نشدن شما بدهند به دلیل عدم تشخیص دقیق مشکل نیست بلکه به دلیل این است که در آیین نامه به طور دقیق اشاره نشده که مشکل موردنظر در چه حدی باشد تا معاف کنند به همین دلیل هم آن متخصص و دیگر دوستان نمی توانند در اینگونه موارد نمی توانند نظر قطعی بدهند. ولی با توجه به اینکه در مورد مشکل شما در آیین نامه از عبارت "هرگونه" استفاده کرده به نظر می رسد ستون فقرات را عضو خیلی حساس در نظر می گیرند و همین طور با توجه به تایید اولیه این متخصص به نظر من هم احتمال معافی شما تقریبا قطعی است. باز هم ممنون خواهیم شد اگر شما و دیگر دوستان مثل mojimini عزیز نتیجه نهایی کمیسیون را اینجا هم اعلام کنید.
سلام به همه عزیزان
دوستان من قصد ترک تحصیل دارم و میخوام بدونم معافیت پزشکی شاملم می شه یا نه(با دیپلم)
شرایطم اینجوره:
سن 22
وزن 145
قد 173
ظاهرا کف پام هم صافه(میگم ظاهرا چون دکتر نرفتم ولی این چیزی که مشهوده انگار صافه)
پای X ای (بر اثر اضافه وزن زانو هام به داخل خم شدن برعکس پرانتزی) --->  )(
چند وقت پیش هم برای تاری دید رفتم دکتر گفت مشکوک به کراتوکونوسی معرفیم کرد بیمارستان نور ولی هنوز فرصت نشده پی گیری کنم
می خوام بدونم با این شرایط میتونم معافی بگیرم؟؟؟
البته وزنم رو تا 160-170 هم میتونم بالا ببرم
ممنون میشم اگر دوستان جواب بدن
با آرزوی موفقیت برای تمام عزیزانی که دنبال معافین
در بند 8 ماده 30 از آیین نامه معافیت پزشکی در مورد قد و وزن اشاره شده که اگر شاخص توده بدنی فرد از 40 بیشتر باشد معاف دائم می شود که برای این کار می بایست قد تقسیم بر 100 شود (یعنی 1.73) و سپس به توان 2 رسانده شود که می شود 2.99 و سپس وزن به این عدد تقسیم شود (145/2.99) که برای شما خاصل می شود  48.5 که نشان می دهد با همین شرایط هم معاف دائم هستید و خوشبختانه نیازی به زیاد کردن وزن نیست. در واقع تا وزن 120 کیلوگرم هم می توانید کم کنید تا همچنان بالاتر از 40 باشد.

2^(1.73)/145 = A
48.5 = A
ممنون از توجهتون جناب M1ke و اینکه با حوصله و دقت پاسخ می دین
یکسری شایعات شنیده بودم که معافیت اضافه وزن برداشته شده(این سایت مال حدود سال 86 است مطالعه بفرمایید http://ebtal.blogsky.com /) و اینکه از پزشکان معتمد نظام وظیفه از بستگان دور هست ایشون می گفتن شاملم نمی شه و این قانون برداشته شده
1- میخواستم بدونم این قوانینی که لطف فرمودین و گذاشتین مال چه تاریخی هستش؟ آیا تغییری کرده؟ و اگر تغییری داشته آخرین تغییرات رو از کجا میشه پیگیری کرد
2-وضعیت بررسی پرونده و معاینات و کمیسیون پزشکی به چه شکل انجام میشه (فقط با یک قد و وزن گرفتن تمام میشه) 3-ممکنه ایرادای الکی بگیرن و معاف از رزم کنن یا اصلا بگن شاملم نمیشه؟ احتمال معافبم 100% هستش یا با در نظر گرفتن درصد اذیت کردن در کمیسیون پزشکی ممکنه معاف نشم؟
4- شنیده بودم اگر چاقی در اثر پرخوری باشه (مشکل از غدد نباشه) معافی نداره، این چقدر صحت داره؟
5- آیا می تونم از چند بیماری همزمان برای معافی اقدام کنم (برای محکم کاری)؟
میدونم خیلی سوالای پراکنده پرسیدم عذر میخوام
سپاس مخصوص دارم ازتون امیدوارم خوش خبر باشین برام
در مورد تاریخ قوانین تا جایی که اطلاع دارم این قوانین در واقع مربوط به آیین نامه سال 1380 هستند که جایگزین آیین نامه سال 1375 شده بوده اند. تا جایی که اطلاع دارم در این مدت آیین نامه جدیدی معرفی نشده فقط در برخی بندها مثل همین مورد یک سری سخت گیری های جزئی اعمال شده ولی شکل کلی قوانین تا جایی که من اطلاع دارم تغییری نکرده.

در مورد معافیت چاقی و لاغری حدود 7 سال پیش یک سری بحث هایی مطرح شده بود که باعث شد چندین هزار نفر درگیر این قضیه شوند ولی در نهایت تا جایی که به خاطر دارم به دلیل فشار و اعتراض زیاد متقاضیان فقط تعداد معدودی که در این مدت ظاهرا وزنشان تغییر کرده بوده و دیگر شامل آن محدوده های وزنی نمی شده اند را باطل کردند. برای نمونه در این خبر که مربوط به یک سال بعد از این بحث ها در سال 1387 است اشاره شده که فقط 20 کارت باطل شده اند و نیز اشاره کرده بعد از آن تاریخ هم آنهایی که چاقی و لاغری شان به واسطه مشکل غدد مترشحه باشد معاف می شوند. پس بعید به نظر می رسد که قانون کلا برداشته شده باشد و بیشتر همان بحث سخت گیری است.

من اطلاعی ندارم در حال حاضر دقیقا چه روالی برای معافیت از این روش در کمیسون موردنظر انجام می شود ولی اینطور که از شواهد به نظر می رسد ممکن است شما را برای انجام آزمایش های غدد مترشحه هم بفرستند. با توجه به اینکه وزن شما خیلی بیشتر از محدوده مورد اشاره این قانون هست به نظرم نباید سخت گیری زیادی داشته باشند.

بله می توانید برای چند بیماری اقدام کنید. اگر صفحه های گذشته را بخوانید نمونه هایی از چنین افرادی را می بینید.