آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این را می بایست فردی که اخیرا اقدام کرده پاسخ دهد تا مطمئن شوید تا چه حد به اصطلاح ارفاق می کنند. ولی اینطور که من در مورد پرونده های دوستانم در دانشگاه و جاهای دیگر به طور جسته گریخته تا به حال دیده ام در مورد خود مشکل زیاد ارفاق نمی کنند و به آن عددها پایبند هستند ولی در مورد چیزهایی که آن مشکل را اثبات می کنند ممکن است ارفاق کنند. به عبارتی اگر برای یک مشکلی در آیین نامه عدد مشخصی داده شاید تا یکی دو درصد ارفاق کنند. ولی مثلا وقتی برای اثبات یک مشکلی گفته 2 عکس وجود داشته باشد ممکن است با یک عکس هم متقاعد شوند. تا جایی هم که من اطلاع دارم برای معاف دائم شدن می بایست در یکی از بیماری ها مشکل شدید باشد و به حد نصاب آیین نامه رسیده باشد و با جمع زدن چند بیماری متوسط معاف دائم نمی کنند.

البته اینها هم فرد به فرد و بسته به شرایط و مقطع زمانی ممکن است متغیر باشند. یعنی ممکن است الان کمیسیون پزشکی موردنظر ساده تر بگیرد که من از آن بی اطلاع باشم. بنابراین شاید بهتر باشد به هر حال شانس خودتان را امتحان کنید. اگر هم فرد دیگری اخیرا در این زمینه تجربه عملی داشته باشد و بگوید که دیگر مطمئن می شوید.
با تشکر از پاسخ شما

به نظر شما همه مشکلات رو هم زمان با هم مطرح کنم بهتر است ؟ یا اینکه اگه بیماری ژنواروم را رد کردن و معاف از رزم شدم دوباره برای بیماری آرتوروز زانو اقدام کنم ؟
 
با سلام خدمت دوستان
می خواستم بدانم نمره چشمام با هم 5 هست ولی تنبلی چشم و انحراف دید دارم آیا از سربازی معاف می شم؟لطفا راهنماییم کنیم.مرسی
ممنون از راهنمائیاتون
من به خاطر حساسیت پوستی شرایط معاف از رزم رو دارم اما مدرک مستندی برای این بیماری ندارم.
میخوام بدونم اگه این حساسیت توی فرم معاینه پزشکی قید بشه، برای رسیدگی به موضوع، مدت اعزامم چند ماه به تاخیر می افته؟
یعنی اگه قید نشه زودتر اعزام میشم؟
سلام مجدد
براي فشارخونم 3 روز بستري توي بخش سي سي يو بيمارستان امام سجاد نوشتن.هر سه ساعت فشارمو چك كردن و بعد ميانگين گرفتن(براي من 170 به روي 100 شد)در اخر هم بهم گفتن معافي 30 روز ديگه كارت مياد درخونتون[img]images/smilies/biggrin.gif[/img]
نكات قابل توجه اينه به شدت سخت گيري ميشه و تمام سه روز جلوي دوربين هستي[img]images/smilies/dodgy.gif[/img]
هزينه 3 روز بستري من 600 هزار تومن شد[img]images/smilies/angry.gif[/img]
در رابطه با واريسم هم اونو متوسط تشخيص دادن(اگه كسي اين مشكل رو داشت بگه عكس داريسمو براش ايميل كنم كه بفهمه متوسط يعني چقدر)
اگه كسي سوالي داشت مطرح كنه حتما جواب ميدم
موفق باشيد
با سلام 
من ضربان قلبم 140 تا 150 میشه آیا معافیت دائم می دهند ؟ 

با تشکر 
با توجه به تجربه ای که مهدی67 عزیز بیان کردند مشکلی ندارید که برای چند مشکل اقدام کنید و ظاهرا فقط هزینه آزمایش ها بالاتر می رود. بنابراین اگر هزینه ها زیاد برایتان مهم نیست می توانید برای آنها اقدام کنید. ولی اگر مهم است بهتر است روی مواردی که شانس بیشتری دارید اقدام کنید.
در مورد ضربان قلب اینطور که متوجه شدم اگر در هر دقیقه بیشتر از 10 ضربان دارای ریتم غیر عادی باشند معاف دائم می شوید. در مورد تعداد هم به نظر می رسد اگر بيش از 140 ضربان در دقيقه باشد به شرطي كه پس از سه ساعت استراحت بهبود نيابد معاف دائم می شود. در نتیجه اگر این شرایطی که گفت برقرار باشد به احتمال زیاد طبق بندهای 11 تا 14 از ماده 43 معاف دائم می شوید.
(06-10-2013, 12:42 AM)'milad-milad' نوشته: [ -> ]با تشکر از پاسخ شما
به نظر شما همه مشکلات رو هم زمان با هم مطرح کنم بهتر است ؟ یا اینکه اگه بیماری ژنواروم را رد کردن و معاف از رزم شدم دوباره برای بیماری آرتوروز زانو اقدام کنم ؟

 
 
(08-10-2013, 09:54 PM)'milad-milad' نوشته: [ -> ]با سلام 
من ضربان قلبم 140 تا 150 میشه آیا معافیت دائم می دهند ؟ 
با تشکر 

 
 
 
لطفا جواب منو بدین m1ke عزیز.................................. می خواستم بدانم نمره چشمام با هم 5 هست ولی تنبلی چشم و انحراف دید دارم آیا از سربازی معاف می شم؟لطفا راهنماییم کنیم.مرسی
سلام.
من براى واريكوسل اقدام كردم، بيمارستان و كميسيون رو هم پشت سر گذاشتم. براى مُهر زدن دفترچه و اقدام، به بيمارستان خانواده رفتم و پزشك اونجا برام نوشت واريكوسل شديد گريد 3 بهمراه آترُفى بيضه و بعد براى معاينه به بيمارستان امام سجاد فرستاده شدم كه هر 2 پزشك بيمارستان امام سجاد هم تشخيص دادند كه واريكوسل 3 هستش. روزه كميسيون هم، پزشك معاين تشخيص گريد 3 داد (حتا به شوخى گفت:‌ اين 4 هستش و همون جا بهم گفت كه معاف شدى) بعد اسممو خوندن به عنوانِ كسى كه معاف شده و فيش و ... وقتى فيش ها رو ريختم، رفتيم كه فيش ها رو تحويل اون باجه ئى بديم كه پرونده و فيش ها رو يكى ميكنن، كه ديديم ديگه اسم من و چند نفر ديگه رو نخوندن، مسئول باجه گفت: احتمالا اسمتونو خوندم و نبوديد و ازتون رد شدم و بريد فيش ها رو پائين تحويل بديد و ما هم اين كار و كرديم.
حالا كه 4 روز از اين ماجرا گذشته، رفتم پليس +10 كه ببينم من و به واحد صدور كارت معرفى كردند، يا نه. كه گفت آخرين وضعيتت: معرفى به بيمارستان هستش. در صورتى كه آخرين وضعيتم (قبل از كميسيون) دعوت به شورا بود. حالا خواستم ببينم، احتمالش هست كه كارم تو مرحله اى مثله رؤيت سرهنگ يا جاى ديگه، گير كرده باشه؟ و منو دوباره بفرستن بيمارستان واسه معاينه؟ يا نگران نباشم؟
و اينكه، حدودا چقدر طول ميكشه كه كارت به دستم برسه.
ممنون
سلام
من یه سری مشکلات روانپزشکی دارم و به پزشک مراجعه میکنم . دکترم به هم گفته که من معاف میشم .
آبا من میتونم معاف بشم ؟ بعد از من تو کمیسون سوال و جواب میکنن ؟ روند معاف شدن چه جوریه ؟
بعد من میتونم به خارج از کشور سفر کنم ؟( حج و بقییه جاها ) و اخرین سوال اینکه آیا گواهی نامه رانندگی من باطل میشه ؟
ممنون میشم پاسخ بدید ؟