آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

مهمان

با سلام من دانسجو هستم بر اثر فشار وارده بر دیسکم . دیسک پاره و کانال نخاعی ام تنگ شده آیا میتونم معاف بشم ؟؟؟ یا بعد عمل جراحی چطور؟؟؟ اگه جواب بدین خوب میشه با اشکر

مهمان

با عرض سلام و خسته نباشید.
من مشکل دیسک کمر دارم و دیسک ۵ هم پاره شده ایا پارگی دیسکم جزو معاف دایم محسوب میشود؟

مهمان

سلام
بله میتونید قبل عمل اقدام کنید بهتره

مهمان

سلام میشه بهم بگین ماده ۳۹ بند ۳۹ معافیت پزشکی چه نوع بیماری هست؟
(23-01-2017, 09:04 AM)مهمان نوشته: [ -> ]سلام میشه بهم بگین ماده ۳۹ بند ۳۹ معافیت پزشکی چه نوع بیماری هست؟

طبق چیزی که اینجا گفته شده:

اكتوپي و يا فقدان بيضه:
الف) دو طرفه معاف دائم.
ب) يك طرفه خدمات غيررزمي.

مهمان

سلام ایا من مشکوک به بیماری هستم واحتمال میدهم که ان را داشته باشم باید ان بیماری را درفورم پزشکی زکرکنم
(23-01-2017, 11:22 AM)مهمان نوشته: [ -> ]سلام ایا من مشکوک به بیماری هستم واحتمال میدهم که ان را داشته باشم باید ان بیماری را درفورم پزشکی زکرکنم
سلام بر شما مهمان گرامی
من به شما پیشنهاد می‌دهم ابتدا دفترچه معافیت را دریافت کنید تا ببینید که آیا این بیماری موجب معافیت شما از رزم یا معافیت دائم شما می‌شود یا خیر. سپس به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، از ایشان جویا شوید که آیا بیماری شما در حدی است که برای شما معافیت ایجاد کند یا بیماری شما مسری است و اگر هست، نوع سرایت اهمیت بالایی دارد. مثلا مسری بودن از طریق تنفس بسیار خطرناک هستش.
در غیر این صورت بیماری خود را اطلاع ندهید، مگرنه انجام مراحل پزشکی شامل حال شما می‌شود و کمی زمانبر است. در ضمن اگر اشتباه نکنم، در صحت و شدت بیماری اگر اغراق کنید یا به اصطلاح سعی در گمراه کردن پزشک داشته باشید اضافه خدمت در انتظار شما خواهد بود.
مثال: شما در حال حاضر سردرد هستید و سردرد شما بعضی اوقات شدید می‌شود،‌این موضوع مهم نیست و به یک پزشک مراجعه کنید تا علت را جویا شوید و مراحل درمان را سوری کنید‌، اما اگر سردرد شما به حدی شدید بود که شما را از انجام هر کاری عاجز می‌کرد، به پزشک مراجعه کنید و اگر معافی در میان نبود برای درمان خود اقدام کنید و اگر معافی در میان بود بیشتر پیشنهاد شده است که ابتدا معافیت را دریافت و بعد درمان را شروع کنید اما خلاف این موضوع نیز وجود دارد.
من یکبار قبلا تمدید کردم بعد قبل از اعزام وارد کمیسون شدم تاریخ اعزامم مشخص شد، الآن واسه امریه نیاز به تمدید دارم. سابقه داشته کسی با این وضعیت تمدید کرده باشه؟

مهمان

با سلام. بنده هر دو چشمم آب مروارید دارد و طوری هست که روی بینایی بنده تاثیر گذاشته. دکتر هم در بینارستان سجاد تایید کرده. هفته دیگه هم شورا دارم. مدرک بنده هم ارشد هست. آیا معاف میشم؟ مدرکم تاثیر داره؟ استرس گرفتم میشه باید بگید تو کمیسیون چی بگم؟

مهمان

سلام بنده مشکل تنگی کانال نخاعی مادر زادی و بیرون زدگی دیسک دارم.خواستم ببینم میتونم معاف بشم؟آیا مطب دکتر سراغ دارید در تهران حضوری برم و مدارکم رو نشون بدم؟
ممنون