آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
(25-05-2016, 12:13 AM)مهمان نوشته: [ -> ]سلام دوستان، من همل دیسک کمر داشتم،
یعنی دیسک چهار و پنجم بیرون زدگی داشت و باعث از کار افتادگی پای چپم شده بود
میخواستم بدونم الان که عمل کردم باز هم مشمول معافیت میشم؟

با توجه به شنیده های من از دوستان در جواب ام آر ای شما اگر ذکر شود که دیسک اکستروژن است . معاف می کنند وگرنه بقیه رو معاف از رزم می کنند . حالا شما باز هم مشورت بگیر یا ÷یش یکی از دکترای نظام وظیفه برو و ب1رس که مطمین شی

مهمان

بیمه عمر ازم نامه کمیسیون پزشکی بابت علت معافیت رو ازم میخوان این نامه رو از کجا باید بگیرم.ممنون میشم راهنمایی کنید
(01-06-2016, 11:26 AM)مهمان نوشته: [ -> ]بیمه عمر ازم نامه کمیسیون پزشکی بابت علت معافیت رو ازم میخوان این نامه رو از کجا باید بگیرم.ممنون میشم راهنمایی کنید

درود
شما کد معافیتت تو کارتت هست همونو ارائه بده
اگه هم نامه و توضیح نامه خواست برو توی نظام وظیفه اونا ارجاعت میدن قسمت مربوطه

موفق باشید

مهمان

سلام من رفتم معافی پزشکی بگیرم نشد الان برگه اعزام اومده میشه اعتراض کردیانه
(25-05-2016, 12:13 AM)مهمان نوشته: [ -> ]سلام دوستان، من همل دیسک کمر داشتم،
یعنی دیسک چهار و پنجم بیرون زدگی داشت و باعث از کار افتادگی پای چپم شده بود
میخواستم بدونم الان که عمل کردم باز هم مشمول معافیت میشم؟
سلام دوست گرامی عکس ام ار ای کمرتا با جوابیش بفرست برام
(09-08-2014, 08:32 PM)M1KE نوشته: [ -> ]در مورد کولیت توضیحاتی که دادین به اون صورت در نتایج آزمایش منعکس نشده و تقریبا در همه موارد اشاره شده که وضعیت نرمال هست. فقط در مورد یکی از نمونه ها از عبارت "Suggest that" استفاده شده طوری که اشاره شده در صورتی که دلایل عفونی رد بشن میتونه بیانگر آغاز کولیت باشه. به عبارتی برای همین یک نمونه هم با صراحت اشاره نشده که این موضوع یک مقدار اثباتش رو سخت می کنه. برای افزایش شانس معافی و استفاده از بند 5، می بایست این موضوع که بخشی از دستگاه گوارشی زخم شده و خونریزی داره به شکلی در آزمایش ها اشاره شده باشه. البته در بند 22 هم یک مقدار به صورت کلی تر اشاره شده که هرگونه التهابی در دستگاه گوارش باعث معاف دائمی میشه و بنابراین صرف خود وجود التهاب در دستگاه گوارش --حال به هر شکلی ش-- قاعدتا شانس معافی رو داره:

بند 22: کلیه بیماری های التهابی دستگاه گوارش به ثبوت رسیده مانند کرون، کولیت اولسرو و غیره با تایید پاتولوژی معاف دائم.

با همه اینها اگر سابقه جراحی رو به همراه بقیه مدارک ارائه بدین به هر حال همچنان احتمال معافی تون با این بند بالا هست. شما مشکل رو توضیح بدین و اسم هر دو رو اشاره کنید تصمیم گیری در مورد اینکه کدوم یکی شامل حالتون میشه با کمیسیون هست.

در مورد مشکلات افسردگی و روان هم بودن افرادی که معاف شدن و در صفحات قبل اشاره کردن. در حال حاضر یک مقدار شرایط سختتر شده و ممکنه مثلا شش ماه معافیت موقت بدن تا ببینند مشکل موقتی هست یا بلند مدت، ولی اگر سابقه و پرونده پزشکی تون موجود باشه و پزشک تون هم یک گواهی بدن که درش به مشکلات تون اشاره شده باشه میتونه روی تصمیم کمیسیون تاثیرگذار باشه.
 

با سلام و احترام 
حدود یک سال و هفت هشت ماه هست که مبتلا به اولسرتیو کولایت هستم و این موضوع به طور روشن در کولونوسکوپی-آندوسکوپی بنده و هم در تست بیوپسی با قطعیت کامل قید شده است، همچنین تمام آزمایش ها در بیمارستانی رسمی و بوسیله پزشک فوق تخصص گوارش انجام شده، مشکل اینجاست که آخرین کولونوسکوپی و آزمایشات، مربوط به حدود یک سال و یکی دو ماه پیش است، البته حدود یکی دو هفته پیش نامه تایید اولیه توسط پزشک متخصص درکلینیک فوق تخصصی نیروی انتظامی که توسط خود نظام وظیفه معرفی شدم با توجه به شرح حال و اسناد ارائه شده تایید شد اما هنوز به کمیسیون احضار نشده‌ام، آیا امکان دارد که کمیسیون با توجه به گذشت این میزان زمان از مدارک من را مجبور به تکرار آزمایشات کنند؟ (به دو دلیل از این موضوع نگرانم: درد بسیار شدیدی که در زمان تست قبلی متحمل شدم و هم اینکه حدود یکی دو ماه است که علائم بیماری خود را کمتر نشان می دهد!)
پیشاپیش از توجه و پاسخ دوستان تشکر میکنم
سلام به همه ی عزیزان ...ممنون میشم جوابمو بدین ..
من 29 / 95/1 دفترچه رو تحویل پلیس+10 دادم و بعد تاریخ 23/2/95 و 25/2/95 دو بیمارستانو رفتم ... مدرکم لیسانسه و برای بیماری پوستی پسوریازیس اقدام کردم که امونمو بریده واقعا! ...ظاهرمو خراب کرده...کل سرم بیش از حد پوست ریزی داره و به ابروهام و پیشونیم کشیده شده ..هر روز تقریبا نصف مشما پوست میریزه !?... حالا سوالم اینه یه هفته مونده تقریبا تا یه ماه بشه ... چرا نامم واسه کمیسیون نمیاد?مراحلشون چطوریه?بیمارستان نامه رو 26/2/95 فرستاده ولی هنوز به نظام وظیفه نرسیده ،فرستادنشون چطوریه ، با پست میفرستن یا از طرق دیگس!
ممنون میشم راهنمایی کنین
(06-06-2016, 06:54 AM)متکان نوشته: [ -> ]سلام به همه ی عزیزان ...ممنون میشم جوابمو بدین ..
من 29 / 95/1 دفترچه رو تحویل پلیس+10 دادم و بعد تاریخ 23/2/95 و 25/2/95 دو بیمارستانو رفتم ... مدرکم لیسانسه و برای بیماری پوستی پسوریازیس اقدام کردم که امونمو بریده واقعا! ...ظاهرمو خراب کرده...کل سرم بیش از حد پوست ریزی داره و به ابروهام و پیشونیم کشیده شده ..هر روز تقریبا نصف مشما پوست میریزه !?... حالا سوالم اینه  یه هفته مونده تقریبا تا  یه ماه بشه ... چرا نامم واسه کمیسیون نمیاد?مراحلشون چطوریه?بیمارستان نامه رو 26/2/95 فرستاده ولی هنوز به نظام وظیفه نرسیده ،فرستادنشون چطوریه ، با پست میفرستن یا از طرق دیگس!
ممنون میشم راهنمایی کنین
سلام
معمولاً تا 20 روز رو طبیعی میدونن و تاخیر بیشتر از اون تا یک هفته رو هم قابل قبول پس هنوز از زمان قابل قبول گذر نکردید! اما کاری که من کردم این بود که بعد از دوهفته حضوری مراجعه کردم به فرماندهی نظام وظیفه و نامه خودم رو گرفتم...
ممنون بابت پاسختون ...
رفتم نظام وظیفه ،گفتن جواب یکی از بیمارستانا اومده ،یکی دیگه نیومده !!!...سوالم اینه مگه نامه بیمارستان اول به اداره معافیت استان نمیره که بعدش باهم بیاد شهرستان??
معافیت پسوریازیس(بخش سه بند 5) در چه صورته??شرایط خاصی داره??اگه کسی تجربه داشته لطف کنین راهنماییم کنین
تشکر
سلام دوست عزیز
من رفتم نظام وظیفه که تصمیم نهایی رو بگیرن اونجا دکتر بهم گفت که فشار خون سیستولیک تو شده 15.5 (من فکر میکردم 16 شده) و فشارخون دیاستولیک تو شده 10
ازم پرسید بستری شدی گفتم بله
پرسید دکتر بهت دارو تجویز کرد گفتم نه
گفت لبه مرزی معاف دائم نمیشی
نظر 2 دکتر دیگه رو خواست گفتن معاف از رزم
نوشت معاف از رزم
حالا من چطوری میتونم به این رای اعتراض کنم؟؟
به کجا باید اعتراض کنم؟؟
بعد اعتراض چیکار میکنن؟؟
زیادی گیر میدن یا امیدی هست که معاف دائم شم؟؟