آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام

واسه این معاف موقت 6 ماهه برگه ای نامه ای چیزی هم میدن ؟؟؟ یا فقط میگن 6 ماه معافی !!!
در MRI شما بیشتر روی Protrusion تاکید شده و اشاره ای به Extrusion بودن یا هرنی دیسکال (Disk Herniation) به طور مستقیم نشده. از این نظر اگرچه احتمال معافیت دائم منتفی نیست ولی احتمال اینکه فقط معاف از رزم بشین هم تا حدی وجود داره. برای توضیحات بیشتر به این پست مراجعه کنید.
(24-07-2014, 11:00 AM)'lovelyboy342000' نوشته: [ -> ]با سلام. جواب ام آر آی خودمو گرفتم و دکترم دید و به من گفت که معافم. و فقط در صورتی که باهام بخان لج کنن معاف نمیشم و قانونا معافم. این قسمتی از ام آر آیمه:
discdehydration at entire lumbar disc spaces is seen.
at l5-s1 level central and left eccentric protruded disc caused canal and left foraminal narrowing.
at l4-5 level wide based disc protrusion.
the rest of disc spaces apear normal.
در ضمن میخاستم بدونم من که تا پایان تابستون فرصت معافیت تحصیلی دارم باید فقط همین معافیت پزشکی رو پی گیری کنم؟ کافیه؟ ممنوم

 
 
سلام به همه ی دوستای عزیز.
من برای معافیت پزشکی چشم اقدام کردم.دیپلمه هستم.
چند روز دیگه زمان موعد معاینه ی چشمام تو بیمارستانه.
برای اطمینان میخواستم بدونم که به نظرتون معاف میشم یا نه؟
نمره ی هرکدوم از چشمام ۳.۷۵ با آستیگمات ۱ هست.یعنی جمعش میشه ۹.۵
ممنون میشم از این استرس نجاتم بدید.
با سلام
یه سوال داشتم... من مراحل معافیم رو پارسال از آذر ماه تا اسفندماه گذراندم (26 اسفند 1392 شورای پزشکی بودم و معاف شدم بدلیل بیماری پان سینوزیت مزمن که در بند 20 ماده 42 آیین نامه قبلی عنوان شده بود و در تاریخ 5 اردیبهشت هم کارت معافی دائم به دستم رسید) اما امروز اومدم و آیین نامه جدید رو خوندم دیدم که درقسمت بیماریهای گوش حلق و بینی بند 16 این بیماری به معاف از خدمات رزمی تغییر کرده!! خواستم ببینم حالا تکلیف من چیه؟ بالاخره معاف هستم یا خیر؟؟
قانون عطف به ما سبق نمیشه و اگر با قانون زمان خودتون معاف شدین دیگه تغییر قوانین نمی تونه شامل حال شما بشه.

(29-07-2014, 05:08 PM)'TintinLover' نوشته: [ -> ]با سلام
یه سوال داشتم... من مراحل معافیم رو پارسال از آذر ماه تا اسفندماه گذراندم (26 اسفند 1392 شورای پزشکی بودم و معاف شدم بدلیل بیماری پان سینوزیت مزمن که در بند 20 ماده 42 آیین نامه قبلی عنوان شده بود و در تاریخ 5 اردیبهشت هم کارت معافی دائم به دستم رسید) اما امروز اومدم و آیین نامه جدید رو خوندم دیدم که درقسمت بیماریهای گوش حلق و بینی بند 16 این بیماری به معاف از خدمات رزمی تغییر کرده!! خواستم ببینم حالا تکلیف من چیه؟ بالاخره معاف هستم یا خیر؟؟

 
 
(02-06-2014, 06:49 PM)'azady1368' نوشته: [ -> ]سلام 
نزدیک 25 سال سن دارم  خدمت نرفتم  تحصیلاتم تا دیپلم
تازگی به دلیل عفونت و سنگ با روش لاپاروسکوپی کیسه صفرا رو عمل کردم  (کیسه رو کلا از بدنم خارج کردن )
ایا مشمول معافیت میشم با توجه به میزان غیبت و آیین نامه !

 
سلام  دوستان 
پرونده من از 2/4/93 به جریان افتاد 
ولی خدایش ضد حال اساسی خوردم بعد اینهمه  زحمت ک پرونده بیمارستان رو برابر اصل کنم که یک هفته طول کشید 
تایید کردن جواب سونوگرافی قبل عمل  توسط دکتر   و منتظر بودن برای جواب ازمایش کیسه صفرا ....
بعد تکمیل کردن همه اینا تو برگه ای که بهم دادن  رفتم واسه معاینه تو بیمارستان امام سجاد تهران تنها چیزی ک بهش اهمیت دادن اونجا  جای عمل بر روی بدنم و سونوگرافی که اونجا داخل بیمارستان واسم نوشتن !!! و دکتر دوم هم همون جواب سونو رو دید و به جای عمل نگاهی انداخت !
حالا 22 روزی  میشه منتظر جواب دکترها هستم  تا از تهران به حوضه شهرمون ارسال بشه  93/04/16 رفتم  بیمارستان امام سجاد 
تا امروز که جواب رو نفرستادن 
البته منشی بیمارستان گفت یه ماهی طول میکشه تا جواب به نظام وظیفه شهرتون برسه   دیگه چرا یه ماه  نمیدونم !!
یه سوال :
داشتم پست های دوستان رو میخوندم که به این ایین نامه برخوردم  میخاستم ببینم شامل من میشه ؟؟
 
(01-08-2014, 12:19 AM)'soyuz' نوشته: [ -> ]کسی اینجا جواب من رو نمی ده؟

 
سلام،
کاش لینکتون رو میذاشتین ولی من از ارسالهاتون دیدم پست اولتون رو. اول دعا می کنم همه بیمارها شفا پیدا کنند و شمام سلامتی خودتون رو به دست بیارید،اتفاقا من اون روز پست شما رو خوندم ولی چون خیلی فنی نوشته بودین گفتم دوستان دیگه شاید بهتر شرایط شما رو بتونن درک کنن ولی با این وجود فکر می کنم مشکلات شما به حدی زیاد باشه که معافیت بگیرید. در خصوص اقدام با یک بیماری یا بیشتر هم باید بگم دقیقا یادم نیست محدودیت وجود داره یا نه ولی از اونجاییکه با عقل جور در نمیاد و به راستی ممکنه کسی بیش از یک بیماری سخت داشته باشه بهتره شما در توضیحات و مدارکتون هرچی بیماری و مدرک دارید بدین به کمیسیون پزشکی.قطعا چیزی که مبتنی بر واقعیت و نتایج آزمایش باشه به گرفتن معافیت کمک نکنه دیگه مشکل که ایجاد نمی کنه.
در مورد مشکل فشار خون بالا برای اینکه شامل معاف از دائمی بشین می بایست در 60% از اندازه گیری ها فشار خون باز سیستولیک از 160 میلیمتر جیوه بالاتر باشه (برای شما 140 هست) و یا دیاستولیک از 100 میلیمتر بالاتر باشه (برای شما 90 هست) و به همین دلیل از این روش به احتمال زیاد فقط معاف از رزمی شاملتون میشه.

در مورد مشکل کبد چرب، این بیماری یک نوع بیماری متابولیک کبد به حساب میاد. در آیین نامه قدیمی اشاره شده بود که "بیماری های متابولیک کبد معاف دائم" ولی در آیین نامه جدید نوشته شده "بیماری های متابولیک که منجر به آسیب کبدی شده باشد معاف دائم". از یک جهاتی میشه این دو رو مترادف هم در نظر گرفت. از یک جهاتی هم ممکنه منظورشون حالت های شدیدتر بیماری کبد چرب باشه که به سیروز کبدی و فیبروز در کبد می انجامه. در هر حال شانس اقدام از این روش رو دارید.

در مورد انال فیشر و کولیت، حتما معاف میشین. کولیت الستراتیو باعث التهاب و زخم در روده بزرگ (کلون) میشه که مقعد در واقع نقطه انتهایی اون هست. در بخش نهم بند 25 آیین نامه جدید به تنگی کلون اشاره شده و عمل شده یا نشده اون شامل معاف دائمی هست. همین طور در بخش نهم بند 5 اشاره شده که هر نوع زخم دستگاه گوارشی که دارای عوارضی مثل خونریزی باشه شامل معاف دائمی هست.

با توجه به اینکه مورد سوم حتما شامل معافی میشه نیازی به پیگیری مورد چهارم نیست.

(21-07-2014, 04:37 PM)'soyuz' نوشته: [ -> ]سلام
من چند مورد بیماری دارم که شامل
۱. فشار خون بالا به صورتی که در هولتر ۲۴ ساعته 60٪ تست های سیستولیک بالای 140 , 30% تست های دیاستولیک بالای 90 در بیداری و 38٪ تست های سیستولیک بالای 120 و 12% تست های دیاستولیک بالای 80 در خواب هستند و دو مورد بالای ۱۶۰(۱۶۳ و ۱۷۰) میلی‌مترجیوه دارم.
۲. کبد چرب گرید ۲
۳. فیشر آنال به صورتی که یک بار جراحی کردم و بعد از ۶ ماه دوباره زخمی پشت یکی از هموروئیدها به وجود اومد و الان بعد از ۱ سال و نیم هنوز اون زخم وجود داره و به سادگی خونریزی می کنه و همواره ملین های شدید مصرف می کنم تا جلوی خونریزیش رو بگیرم. در کلونوسکوپی و پاتولوژی هم علاوه بر این زخم اشاره ای به کولیت اولسراتیو شده.
۴. مشکل اعصاب و افسردگی به صورتی که از ۲ سال و اندی قبل تاکنون زیر نظر روانپزشک بودم و هستم و دارو مصرف می کردم(هنوز هم مصرف می کنم)
می شه راهنماییم کنید که چه کنم برای معافیت؟ ۲۵ سال سن دارم و دارای مدرک کاردانی هستم. یکی از بیماریهام رو باید اقدام کنم یا همش رو بنویسم توی دفترچه؟ چه باید بکنم در کل؟

 
 
سلام دوست عزیز من انصراف دادم از داشگاه 4 ماه فرصت داشتم اقدام کنم و الان غیبت خوردم 1 ماه , میخوام برای معفیت اقدام کنم چطور باید مشکل حل کرد . ممنونم
(01-08-2014, 04:26 PM)'fisher14' نوشته: [ -> ]سلام دوست عزیز من انصراف دادم از داشگاه 4 ماه فرصت داشتم اقدام کنم و الان غیبت خوردم 1 ماه , میخوام برای معفیت اقدام کنم چطور باید مشکل حل کرد . ممنونم

 
سلام. اینجور که من اطلاع دارم برای معافیت پزشکی داشتن غیبت  مانع کارتون نمیشه.
می تونید برای معافیت پزشکی بدون مشکل اقدام کنید...