آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: ویزا برای شرکت در کنفرانس و کنگره در امریکا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
اگر سریع اقدام کنید و بتونید سریع وقت بگیرید می تونید امید داشته باشید که در صورت خوش شانس بودن و کوتاه بودن زمان کلیرنس به موقع ویزای خودتون رو بگیرید.

اگرچه در بیشتر کشورها تبدیل ویزای Bussiness به ویزای دانشجویی یا شکل های ویزا دیگر در داخل کشور موردنظر فراهم نیست و فرد حتما می بایست کشور موردنظر را ترک کرده و از بیرون دوباره اقدام کند، اینطور که حافظه ام یاری کند آمریکا امکان تغییر Status را برای ویزا فراهم می کند. ولی این را هم در نظر داشته باشید که از طرفی احتمال گرفتن پذیرش در مقطع زمانی موردنظر که ویزای B شما اعتبار دارد خیلی کم هست. از طرف دیگر هم اگر از قبل برای ویزای تحصیلی (F) اقدام کرده باشید احتمال رد شدن ویزای B شما زیاد می شود.

در مورد قسمت آخر هم بگذارید اینطوری بگویم که 1 درصد تصمیم هایی که ما در زندگی می گیریم 99 درصد زندگی ما را می سازند! با توجه به مدارکی که شما برای گرفتن ویزای B می دهید تا ثابت کنید به کشور خودتان Social Tie دارید مشخص است که شما مشکل خاصی در کشور خودتان نداشته اید و به همین دلیل به احتمال نزدیک به یقین درخواست پن*اهندگی شما پذیرفته نخواهد شد و این موضوع مثل یک سوء پیشینه منفی جلوی پیشرفت شما در آینده را خواهد گرفت و حتی اگر چند سال بعد امکان گرفتن پذیرش تحصیلی فراهم شود به دلیل این پیشینه منفی تا حد زیادی شانس خودتان برای ورود به آمریکا (و همین طور کانادا) را از دست می دهید. عکس قضیه ولی یک پیشینه مثبت هست (اینکه فردی وارد کشوری شود و در مقطع قانونی هم از آن بدون مشکل خارج شود) و شانس گرفتن ویزا در دفعات بعدی برای آن کشور را خیلی زیاد می کند چون به اصطلاح آن فرد یک بار ثابت کرده که قصد ماندن به هر شیوه ای را ندارد. بنابراین از خیر این کارها بگذرید و فقط به همان کنفرانس بسنده کرده و بعدها به دنبال پذیرش تحصیلی باشید.

موفق باشید
نقل قول:سلام
من دعوتنامه برای شرکت در کنفرانسی در کارولینای شمالی دارم.  کنفرانس قراره روز 11 ژانویه 2014 شروع شه. میخوام بدونم الان که 5 اکتبر هست اقدام برای ویزا بکنم می توونم به کنفرانس برسم یا خیر؟
در ضمن بعد از اتمام کنفرانس می توونم داخل آمریکا برای تغییر ویزا  مثلا  ویزای توریستی به ویزای دانشجوئی اقدام کنم.؟
ممنون
 

یه سوال هم دارم برای فقط کنجکاوی خودم ...
اگه با ویزای شرکت در کنفرانس به آمریکا برم و بعد همونجا تقاضای پناهندگی بدم آیا شرایط سختی برام ایجاد خواهد شد یا خیر؟ چقد این مسئله امکان پذیر هست ؟
بازم از راهنمائیتون ممنونم
سلام دوستان... با تشکر از مطالب مفیدتون.. ممنون میشم اگر بتونین بهم کمک کنید... راستش من یه مقاله‌ام واسه کنفرانس تو آمریکا اکسپت شده می‌خوام برا ویزا اقدام کنم ولی‌ یه سری سوال در مورد مدارکش برام پیش اومده.. در مورد مدرک برای ثابت کردن اینکه بر می‌گردم بعد از کنفرانس با توجه به اینکه من دانشجو هستم، شاغل هم نیستم چه مدرکی‌ بدم که قبول کنن؟ گواهی اشتغال به تحصیل و حساب بانکی‌ کافیه یا سند ملکی‌ هم ببرم؟  حساب بانکی‌ حدوداً چقدر باید باشه؟ دیگه اینکه شنیدم به دختر مجرد سخت ویزا میدان آیا درسته این؟   یه سوال دیگم هم راجع دعوتنامه کنفرانس هستش... برام ایمیل اکسپت  و فرستادن به همراه فایل پی‌دی‌اف...هزینه رجیسترو هنوز پرداخت نکردم چون تاریخش ۲ ماه دیگست.. فقط فرم‌های که داده بودن و قبل رجیستر باید پر می‌کردم رو پر کردم... آیا بعد اینکه هزینه رجیسترو پرداختم باید اقدام کنم واسه ویزا؟ د اگه ویزا نیومد تکلیف هزینه رجیستر کنفرانس چی‌ می‌شه؟  من راستش ۳ ماه بیشتر فرصت ندارم تا تاریخ کنفرانس به نظرتون می‌شه تو ۳ ماه کارش انجام شه؟ در ضمن چون مالزی هستم از سفارت همین‌جا می‌خوام اقدام کنم... خیلی‌ خیلی‌ ممنون میشم بتونین راهنماییم کنیم چون واقعا نیز دارم به جوابتون..  ببخشید سوالام زیاد شد:p
برای این نوع ویزا داشتن Social Tie خیلی مهم هست (حتی بیشتر از ویزای دانشجویی). در زمره مهمترین این وابستگی‌های اجتماعی می تونه داشتن همسر یا فرزندی باشه که شما را همراهی نخواهد کرد و/یا شغل با درآمد خوب و/یا مایملکی که نقدپذیری اون پایین باشه مثل ملک و شرکت و غیره.

شما مجرد هستید٬ شغل ندارید و بعید هم می دونم در مالزی ملکی چیزی داشته باشید که به اسم شما باشه و به همین دلیل در کل شانس گرفتن چنین ویزایی قدری پایین هست. البته این نوع ویزاها هم خیلی متغیر و مقطعی هستند و ممکنه در یک مقطع های زمانی به دلیل اخبار مثبت و غیره٬ روند ویزادهی خیلی خوب یا خیلی بد بشه. اگر که در مالزی در حال تحصیل باشید نشون دادن اون هم می تونه یک دلیلی برای برگشتن و پایان دادن به تحصیل قلمداد بشه.

در مورد میزان پول گذاشتن٬ پول بیش از حد در حساب برای این نوع ویزا یک نقطه منفی تلقی میشه و می تونه احتمال موندن فرد با کمک این پول رو بیشتر کنه به همین دلیل به نظرم مثلا بیشتر از ۱۰ هزار دلار نگذارید.

در مورد زمان اقدام به صورت کلی اشاره کرده که دیرتر از ۲ ماه اقدام نکنید. ولی به هر حال مدت زمان کلیرنس ممکنه بیشتر هم طول بکشه.

مدارک لازم: برای مصاحبه به گذرنامه٬ فرم DS-160 ٬ رسید پرداخت هزینه ویزا٬ عکس (اختیاری است برای حالتی است که عکس فرم DS-160 خوب آپلود نشده باشد ولی به هر حال داشته باشید بد نیست)٬ قصد سفر (همان دعوتنامه کنفرانس)٬ مدارکی که به نوعی نشان دهد برمی گردید (فرزند٬ همسر٬ شغل٬ تحصیل و غیره)٬ مدارکی که نشان دهد هزینه ها را می توانید پوشش دهید (مانده حساب بانکی) احتیاج خواهید داشت.

در اینجا در مورد این ویزا توضیجات کلی داده شده که اگر حوصله داشتید میتوانید بخواهید٬ همین طور وبسایت سفارت آمریکا در مالزی (لینک) را هم در مورد این نوع ویزاها بخوانید.
(03-11-2013, 06:35 PM)'Sahar.k' نوشته: [ -> ]سلام دوستان... با تشکر از مطالب مفیدتون.. ممنون میشم اگر بتونین بهم کمک کنید... راستش من یه مقاله‌ام واسه کنفرانس تو آمریکا اکسپت شده می‌خوام برا ویزا اقدام کنم ولی‌ یه سری سوال در مورد مدارکش برام پیش اومده.. در مورد مدرک برای ثابت کردن اینکه بر می‌گردم بعد از کنفرانس با توجه به اینکه من دانشجو هستم، شاغل هم نیستم چه مدرکی‌ بدم که قبول کنن؟ گواهی اشتغال به تحصیل و حساب بانکی‌ کافیه یا سند ملکی‌ هم ببرم؟  حساب بانکی‌ حدوداً چقدر باید باشه؟ دیگه اینکه شنیدم به دختر مجرد سخت ویزا میدان آیا درسته این؟   یه سوال دیگم هم راجع دعوتنامه کنفرانس هستش... برام ایمیل اکسپت  و فرستادن به همراه فایل پی‌دی‌اف...هزینه رجیسترو هنوز پرداخت نکردم چون تاریخش ۲ ماه دیگست.. فقط فرم‌های که داده بودن و قبل رجیستر باید پر می‌کردم رو پر کردم... آیا بعد اینکه هزینه رجیسترو پرداختم باید اقدام کنم واسه ویزا؟ د اگه ویزا نیومد تکلیف هزینه رجیستر کنفرانس چی‌ می‌شه؟  من راستش ۳ ماه بیشتر فرصت ندارم تا تاریخ کنفرانس به نظرتون می‌شه تو ۳ ماه کارش انجام شه؟ در ضمن چون مالزی هستم از سفارت همین‌جا می‌خوام اقدام کنم... خیلی‌ خیلی‌ ممنون میشم بتونین راهنماییم کنیم چون واقعا نیز دارم به جوابتون..  ببخشید سوالام زیاد شد:p

 
M1KE گرامی توضیحات لازم رو دادند. در مورد سوال‌های آخر‌تون، با توجه به این که مقاله قبول شده در کنفرانس دارید، قاعدتا باید بتونید از کنفرانس دعوت‌نامه بگیرید و نیازی نیست که برای گرفتن دعوت‌نامه حتما ثبت‌نام کنید. در نتیجه نیازی نیست که قبل از گرفتن ویزا ثبت‌نام کنید، چون در صورت ثبت‌نام و نگرفتن ویزا پول‌تون رو از دست خواهید داد.
(04-11-2013, 10:22 AM)'Babak' نوشته: [ -> ]
M1KE گرامی توضیحات لازم رو دادند. در مورد سوال‌های آخر‌تون، با توجه به این که مقاله قبول شده در کنفرانس دارید، قاعدتا باید بتونید از کنفرانس دعوت‌نامه بگیرید و نیازی نیست که برای گرفتن دعوت‌نامه حتما ثبت‌نام کنید. در نتیجه نیازی نیست که قبل از گرفتن ویزا ثبت‌نام کنید، چون در صورت ثبت‌نام و نگرفتن ویزا پول‌تون رو از دست خواهید داد.

 
مرسی‌ M1KE و بابک عزیز از توضیحات تون..راستش از خود کنفرانس هم که سوال کردم گفتن میتونی‌ بدون پرداخت هزینه اقدام کنی‌ حرفی‌ از دعوتنامه نزدن.. دعوت نامه جریانش جداست از نامه قبولی؟ یعنی‌ باید بهشون بگم برام بفرستن؟ چون تنها چیزی که فرستادن این بوده.. میبخشید که خیلی‌ سوال کردم 
این نوع موارد و مصداق‌هاش از سفارت به سفارت فرق می کنه و تا حدی به نظر افسر و برداشتش از شخص موردنظر بستگی داره. یعنی مثلا در سفارت‌هایی مثل آنکارا و دبی و تا حدی هم ایروان که با ایرانی‌ها بیشتر سر و کار دارند به یک شکل هست و در سفارت‌های دیگری که آمریکا در کشورهای دیگر داره به شکل دیگری ممکنه باشه. در مورد سفارت کوالالامپور دقیق نمی‌دونم در این مقطع زمانی برخوردشون با ایرانی‌هایی که این نوع ویزا رو می‌خواهند بگیرند چطور هست.

به نظرم شما با همین‌هایی که هست فعلا اقدام کنید و یک پرینت هم از همون نامه پذیرفته شدن مقاله تون بگیرین (اگر نامه اشتغال به تحصیل هم از مالزی گرفتید به پرونده اضافه کنید به همراه پرینت رزرو بلیت اینترنتی رفت و برگشت برای تاریخ‌های تقریبی بدون اینکه بابت اون پولی پرداخت کرده باشید صرفا تاریخ های پروازی که در اینترنت انتخاب کردین رو پرینت بگیرید٬ برای اینکه مدت زمان موندن شما براشون مشخص باشه).

اگر در نامه پذیرفته شدن مقاله٬ به عنوان مقاله و اسم شما به عنوان مولف اشاره شده باشه و مشخصات تماس کنفرانس موردنظر هم در نامه اومده باشه قاعدتا نباید مشکلی باشه و میشه تا حدی اون رو هم دعوتنامه به حساب آورد. چون تا جایی که اطلاع دارم خودشون با کنفرانس موردنظر تماس می گیرن که مطمئن بشوند شما در اونجا مقاله دارید. در فرم DS-160 ای هم که پر می کنید جایی که در مورد اطلاعات تماس فرد موردنظر در آمریکا می پرسه این اطلاعات تماس رو بگذارید که بتونند در صورت لزوم با اونها تماس بگیرند.

همونطور که بابک گرامی هم گفتند به نظر من هم در حال حاضر نیازی به ثبت نام رسمی در کنفرانس و پرداخت هزینه اون نیست.
با سلام من يك فيلم مستند درباره سيگار ساخته ام كه در فستيوال پزشكي apha كه از بزرگترين گرددهمايي هاي پزشكي جهانه مورد پذيرش قرار گرفته و من رو به عنوان پرزانتور دعوت كردن،من ازدواج كردم و تنها قصد سفر دارم،شانس دريافت ويزا در ارمنستان رو دارم؟
فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشه. برای ویزاهای کوتاه مدت بیشتر می بایست نشون بدین که سفرتون موقتی هست و قصد موندن ندارید که کلیات اون رو در این پست اشاره کردم. یک مبلغ نرمال در حدود 15-10 هزار دلار هم گواهی تمکن مالی بگیرین که نشون بده از عهده مخارج سفر و اقامت موقت برمیاین. 
(26-09-2014, 12:46 PM)'طراوت دل انگيز' نوشته: [ -> ]با سلام من يك فيلم مستند درباره سيگار ساخته ام كه در فستيوال پزشكي apha كه از بزرگترين گرددهمايي هاي پزشكي جهانه مورد پذيرش قرار گرفته و من رو به عنوان پرزانتور دعوت كردن،من ازدواج كردم و تنها قصد سفر دارم،شانس دريافت ويزا در ارمنستان رو دارم؟

 
 
سلام دوست عزیز
من پذیرش زبان دارم از یکی از دانشگاههای ایالتی کالیفرنیا و برای یک کنفرانس ثبت نام کردم و هنوز وقت نگرفتم برای سفارت.
30 سالمه و 9 سال سابقه کار با سمت برنامه ریز تولید در یک شرکت خودروسازی...
آیا بنظر شما برای کنفرانس اقدام کنم بهتره یا زبان؟ کدومش شانس ویزاش بیشتره؟ یک بانک استیتمنتم دارم که 42000 دلاره . آیا اندازش خوبه یا باید تغییرش بدم؟ بنام خودمه
کدام سفارت برم بهتره؟ فکر میکنید دیر شده واسه وقت گرفتن؟ تا کی ؟
ممنون از راهنماییتون
با سلام
مقاله بنده در یک کنفرانس در آمریکا پذیرفته شده است.
برای گرفتن وقت سفارت و تکمیل فرم دی اس -160 به یک آژانس مراجعه نمودم ، آژانس در فرم ، نوع ویزای درخواستی را B2
(Tourism/Medical Treatment) وارد کرد.
آیا درست است؟یا اینکه می بایست B1
   (Business)  را انتخاب می کرد؟
لطفا راهنمایی کنید.
سپاس
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11