آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم استرالیا پس از تحصیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
دانشجویانی که به منظور تحصیل به استرالیا سفر میکنند، با داشتن یک سری شرایط خاص میتوانند ویزای دانشجویی خود را به ویزای اقامت دائم تبدیل کنند و در استرالیا بمانند.

در این تاپیک به بحث حول گزینه های مختلف این گونه اقامتها و سوالات مرتبط خواهیم پرداخت.
شرایط تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دایم subclass 885 در حال تغییر است... گویا استرالیا تصمیم گرفته تعداد مهاجران را کاهش بده. یکی از این محدودیتها این است که باید آیلتس ۸ در تمام مهارتها داشته باشیم که خیلی کار را سخت میکنه. این قوانین از اول ماه جولای سال جاری اعمال خواهد شد.
من کمی این موضوع رو برای علاقه مندان مهاجرت به استرالیا بیشتر توضیح میدم.

بطور کلی در زمان تقاضای این نوع مهاجرت شما اگر در ۶ ماه اخیر در استرالیا ۲ سال تحصیل کرده باشید ( این دوسال میتواند پیوسته و یا ناپیوسته و در دانشگاههای مختلف باشد... ) میتوانید پس از این دوسال تقاضای اقامت دایم کنید.

قبلا اینگونه بود که رشته تحصیلی شما میبایست جزو لیست رشته های مورد نیاز دولت استرالیا که به SOL معروف بود قرار داشت ولی با این تغییرات اگر رشته شما در لیستی که قبلا اداره مهاجرت در نظر گرفته بود نباشد همچنان میتوانید تقاضای اقامت دایم کنید. شاید این تنها مزیت این روش با قبل بود.

ولی این سیستم درحال تغییرات کلی است به طوری که شرایط را برای فارغ التحصیلان دو سال تحصیل محدود میکند.

این نوع تقاضای مهاجرت جزو Subclass 885 Skilled Independent دسته بندی میشه.

برای این کار باید جمع امتیازهای شما طبق مطلبی که در ادامه عنوان میکنم به ۶۵ برسه تا بتوانید درخواست کنید:


Age
18-24 (25 points)
25-32 (30 points)
33-39 (25 points)
40-44 (15 points)
45-49 (0 points)

English Language

Competent English - IELTS 6
0 points

Proficient English - IELTS 7
10 points

Superior English - IELTS 8
20 points

Australian work experience in nominated occupation or a closely related occupation
One year Australian (of past two years)
5 points

Three years Australian (of past five years)
10 points

Five years Australian ( of past seven years)
15 points

Overseas work experience in nominated occupation or a closely related occupation
Three years overseas (of past five years)
5 point

Five years overseas (of past seven years)
10 points

Eight years overseas (of past 10 years)
15 points

Qualifications

(Australian or recognised overseas)
  • Offshore recognised apprenticeship
  • AQFIII/IV completed in Australia
  • Diploma completed in Australia
10 points


Bachelor degree
(including a Bachelor degree with Honours or Masters)
15 points


PhD
20 points

Recognition of Australian Study
Minimum 2 years fulltime (Australian study requirement)
5 points

Designated language
5 points

Partner skills
5 points

Professional Year
5 points

Sponsorship by state or territory government
5 points

Sponsorship by family or state or territory government to regional Australia
10 points

Study in a regional area
5 points

هرکدام از این موارد شرایط خاصی دارند که بهتره به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا www.immi.gov.com.au مراجعه کنید و مطالعه کنید.




اطلاعات بیشتر:

http://www.immi.gov.au/students/_pdf/rec...es-gsm.pdf

http://www.immi.gov.au/skilled/general-s...estfaq.pdf
به دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی موفق نشوند حداقل امتیاز لازم برای تقاضای اقامت دائم(65) را کسب کنند، یک ویزای 1.5 ساله تحت عنوان Graduate Visa داده میشود که به آنها اجازه میدهند در استرالیا بمانند زبان خود را تقویت کنند و از آن مهمتر بدنبال کار بگردند و سابقه کار کسب کنند و از این طریق به مجموع امتیازات خودشون بیافزایند و بعد از آن تقاضای اقامت کنند. این نوع ویزا را هم در داخل استرالیا و هم از ایران میتوان گرفت و زمان طولانی برای بررسی نمیگیرد و اکثراً با آن موافقت میشود.
همچنین اگر بتوانند در این مدت Job offer بگیرند میتوانند با استفاده از پیشنهاد کاری که دارند(در یک سابکلس مستقل از 885 independent ) تقاضای اقامت دائم کنند. این پیشنهاد کاری میتواند Regional یا غیر Regional باشد که هرکدام ضوابط خاصی دارند که در پستهای آتی راجع بهشون توضیح خواهم داد.
با سلام و خسته نباشيد.ميخواستم بپرسم من الان فوق ليسانس مهندسي مواد دارم . يك پذيرش دكترا هم از استراليا دارم. ايا به نفع من هست برم ايلتس 8 بگيرم و از ايران اقدام كنم و بيخيال بشم دكترا رو يا برم دكترا بخونم بعد اقدام كنم براي مهاجرت.
چون بعد از 4 يا 5 سال تحصيل ممكنه رشته ما از ليست حذف بشه. كلا اصلا دكترا خوندن اونجا فايده اي داره؟
يك سوال ديگه هم داشتم ايا براي رشته ما اونجا كار گير مياد. چون تا اونجا كه من اطلاع دارم بيشتر كارها
در استراليا و كانادا كاراي برنامه نويسي و اي تي هست. با تشكر

(26-07-2011, 01:49 PM)arash66110 نوشته: [ -> ]با سلام و خسته نباشيد.ميخواستم بپرسم من الان فوق ليسانس مهندسي مواد دارم . يك پذيرش دكترا هم از استراليا دارم. ايا به نفع من هست برم ايلتس 8 بگيرم و از ايران اقدام كنم و بيخيال بشم دكترا رو يا برم دكترا بخونم بعد اقدام كنم براي مهاجرت.
چون بعد از 4 يا 5 سال تحصيل ممكنه رشته ما از ليست حذف بشه. كلا اصلا دكترا خوندن اونجا فايده اي داره؟
يك سوال ديگه هم داشتم ايا براي رشته ما اونجا كار گير مياد. چون تا اونجا كه من اطلاع دارم بيشتر كارها
در استراليا و كانادا كاراي برنامه نويسي و اي تي هست. با تشكر
صد البته بهتره که دکترا بگیرید و بعد از اون درخواست اقامت کنید. چون که مدرک PhD به تنهایی 20 امتیاز داره و با داشتن اون نیازی به گرفتن آیلتس 8 نخواهید داشت. همچنین دورانی که در استرالیا مشغول به تحصیل هستید جمع خواهد شد و بعد از هنگام تقاضای شهروندی استرالیا(مجموعاً به مدت 4 سال باید در استرالیا باشید تا شهروند شوید) به حساب خواهد اومد.

البته در مورد سوال دومتون اطلاع دقیقی ندارم، ولی منطقی این است که یک فارغ التحصیل دکترا از دانشگاه استرالیا بیکار نخواهد ماند. از الان در مورد 4-5 سال آینده اصلاً نمیشه قضاوت کرد چه خواهد شد.
با فرض اینکه کسی که در استرالیا با ویزای تحصیلی، در حال تحصیل در یک دوره 3 ساله است. آیا برای اینکه درخواست اقامت دائم کند، لازم هست تا حتماً فارغ التحصیل بشه؟ اگرنه، چه زمانی برای درخواست مناسب است؟ 3 ماه مانده به اتمام تحصیلات؟ 6 ماه مانده؟ 1 سال مانده؟
سوال دیگه اینکه در موقعیت ها متفاوت، بررسی تقاضای اقامت دائم یک دانشجو با ویزای تحصیلی چقدر طول میکشه؟ 1 هفته؟ 1 ماه؟ 1 سال؟ (با فرض واجد شرایط بودن)
(17-08-2011, 10:48 PM)Pasha نوشته: [ -> ]با فرض اینکه کسی که در استرالیا با ویزای تحصیلی، در حال تحصیل در یک دوره 3 ساله است. آیا برای اینکه درخواست اقامت دائم کند، لازم هست تا حتماً فارغ التحصیل بشه؟ اگرنه، چه زمانی برای درخواست مناسب است؟ 3 ماه مانده به اتمام تحصیلات؟ 6 ماه مانده؟ 1 سال مانده؟
سوال دیگه اینکه در موقعیت ها متفاوت، بررسی تقاضای اقامت دائم یک دانشجو با ویزای تحصیلی چقدر طول میکشه؟ 1 هفته؟ 1 ماه؟ 1 سال؟ (با فرض واجد شرایط بودن)
قبل از هر چیز ممنونم از اینکه دعوت من رو به این فروم پذیرفتید.
در مورد سوالتون باید بگم که اگر منظورتون subclass 885(مخصوص دانشجویان خارجی که حداقل 2 سال در استرالیا تحصیل کرده اند) هستش که شما حتماً باید درستون تموم شوه باشه و موفق به گرفتن یک Qualification شده باشید که حداقل 2 سال تحصیل در استرالیا رو پوشش بده. بعد از اینکه درستون تموم شد، شما ظرف مدت 6 ماه باید درخواست اقامت کنید.
مدت زمان بررسی پرونده اقامت رو نمیشه دقیق تعیین کرد، ولی حداقل زمانی رو که باید انتظار داشته باشید، 1.5 سال هستش.

اگر شرایط درخواست اقامت تحت subclass های دیگر رو داشته باشید، میتونید در هنگامی که تحت ویزای دانشجویی هستید اینکار رو انجام بدید.
با سپاس فراوان
اشاره به گروه ویزای 885، در پیدا کردن اطلاعات بیشتر در سایت دولت استرالیا کمک کننده بود.
ضمن اینکه میخواستم بپرسم، بعد از این درخواست اقامت، آیا میتوان مجددا به تحصیل مشغول شد (ادامه تحصیل)؟ زیرا این ویزا زیر مجموعه ویزای نیروی کار است.
سوالتون واضح نیست. اگر قبلش ویزای دانشجویی داشته باشید و درس را تمام کرده باشید و درخواست اقامت بدید، به شما ویزای Bridging داده میشود تا در استرالیا بمانید و منتظر نتیجه بررسی پروندتون شوید. اگر در این مدت دانشگاه دیگری به شما پذیرش داد، تاجایی که قبلاً میدانستم شما نمیتوانید تقاضای تحصیل کنید. یعنی نمیتوانید همزمان پرونده اقامت و پرونده تحصیل در حال بررسی داشته باشید.
ولی اگر منظورتون اینه که بعد از اینکه اقامت گرفتیم، بله میشه. این نوع اقامت تحت زیرمجموعه نیروی کار هست ولی شما دیگر اقامت گرفته اید و میتونید حتی کار نکنید! و میتونید از مزایای تحصیل برای افراد مقیم و شهروندان استرالیا بهره ببرید.

در قسمت What does this visa let me do مشاهده کنید.


http://www.immi.gov.au/skilled/general-s...ation/885/
صفحات: 1 2 3 4 5 6