آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: زندگی و کار در شهر ساسکاتون
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
درود.

در این تاپیک مطالب مرتبط با راهنمای زندگی، تحصیل و کار در شهر ساسکاتون از ایالت ساسکاچوان ارائه خواهد شد. 

شاد و پیروز باشید

دوستان عزیز، در صورتی که سوالاتی پیرامون دانشگاه ساسکاچوان و پذیرش از آن دارید، در تاپیک مرتبط با این دانشگاه مطرح نمایید.
[عکس: saskatoon-1.jpg]
ساسکاتون 
پرجمعیت ترین شهر استان ساسکاچوان در کشور کانادا می باشد که از غرب به استان آلبرتا و از شرق به مانیتوبا متصل شده است. زبان رسمی این استان انگلیسی است. این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که طبق برآوردهای سال ۲۰۱۰، بیش از ۲۶۰ هزار نفراز این جمعیت در شهر ساسکاتون ساکن هستند.

اقتصاد این شهر بر پایه نفت، کشاورزی، گاز و عناصر معدنی می باشد. بزرگترین شرکت مبادله اورانیوم و بزرگترین تولید کننده پتاس جهان در این شهر واقع شده اند

آب و هوای ساسکاتون در تابستان گرم و در زمستان بسیار سرد و خشک است. میانگین دمای هوا از -۱۷ درجه در ماه ژانویه تا ۱۹ درجه در جولای متغیر است. بطور میانگین تابش آفتاب در این شهر از میانگین تابش در شهرهای کانادا بالاتر است
آدرس وبسایت شهر ساسکاتون

منبع: ویکی پدیا wikipedia.org
[عکس: proj-big-airport.jpg]
فرودگاه شهر ساسکاتون
ورود مستقیم به شهر ساسکاتون از خارج از کشور کانادا مگر از طریق ایالت متحده امکان پذیر نیست. از کشورهای اروپایی و آسیایی پروازی به فرودگاه ساسکاتون انجام نمی شود اما این فرودگاه برنامه های پروازی منظمی به شهرهای مختلف کانادا و شهرهای شیکاگو، لاس وگاس و ... در آمریکا دارد. پروازهای فصلی به کشورهای آمریکای جنوبی مانند مکزیک، کوبا و ... نیز انجام می شود. دانشجویان ایرانی معمولاً از طریق شهرهای تورنتو، کلگری، مونترال و یا ونکوور به ساسکاتون پرواز می کنند. مسافت پرواز از تورنتو به ساسکاتون به طور مستقیم درحدود 3.5 ساعت و از کلگری حدود یک ساعت می باشد.
وبسایت فرودگاه ساسکاتون

منبع: wikipedia.org

 
هتل های شهر ساسکاتون:

در این شهر تعداد 22 هتل و متل فعالیت دارند که شامل:

Holiday Inn Saskatoon Downtown
Delta Bessborough
Best Western Royal Hotel
Sandman Hotel Saskatoon
Northgate Motor InnRiviera Motor Inn
Radisson Saskatoon
Colonial Square Inn & Suites
Super 8 Saskatoon West
Northwoods Inn & Suites
Netty's Nest Visitor Lodge
Saskatoon Inn
Heritage Inn Hotel & Convention Centre - Saskatoon
Thriftlodge Saskatoon
Park Town Hotel
Sheraton Cavalier Saskatoon
The Inn on College
Comfort Inn Saskatoon
Hilton Garden Inn Saskatoon Downtown
Motel 6 Saskatoon
The James HotelBest Western Plus Blairmore
می باشند.

برای آشنایی با انواع اتاقها، قیمت ها، امکانات و آدرس هتل ها و همچنین رزرو آنها می توانید به صفحه مربوط به شهر ساسکاتون از وبسایت Booking.com مراجعه نمایید.
[عکس: attachment.php?aid=4043]  
راهنما و هندبوک برای اجاره و خرید مسکن در شهر ساسکاتون

[attachment=4044]
سفر به ساسکاتون

هوایی
در صورتی که از ایران یا سایر کشورها قصد سفر به شهر ساسکاتون را دارید سکشن نهایی بلیط خود را باید از یکی از شهرهای ونکوور، تورنتو یا کلگری به سمت ساسکاتون تهیه نمایید.

شرکت هایی که از شهرهای مهم کانادا به ساسکاتون پرواز داخلی دارند، AirCanada و Westjet هستند.

البته از بعضی از شهرهای آمریکا هم می توان با خطوط داخلی آمریکایی و یا Delta/North West Airlines پرواز کرد.
 
اقدامات اولیه در ورود به شهر ساسکاتون

یک سری اقدامات اصلی در ورود به هر شهری در کانادا باید انجام گیرد. در این پست لینک ها و آدرس های مربوط به شهر ساسکاتون ارائه خواهد شد.

1- اپلای برای SIN Number
تمام تازه واردان مهاجر می بایست در اولین گام برای دریافت Social Insurance Number یا همان SIN Number اقدام کنند. SIN یک شماره 9 رقمی برای استفاده از تسهیلات دولیت مورد نیاز همه می باشد. به کمک لینک زیر می توانید اطلاعات بیشتری راجع به SIN کسب کنید همچنین از لینک بالا می توانید فرم درخواست SIN Number را دانلود کنید.
لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی که قصد ورود به یکی از شهرهای کانادا را دارند می بایست با تماس با دپارتمان مورد نظر، از اینکه آیا نیاز هست آنها برای دریافت SIN اقدام کنند یا خیر، مطلع شوند.
در صورتی که یک تازه وارد به شهر ساسکاتون هستید، پس از پرکردن فرم درخواست SIN Number، فرم مذکور را به همراه سایر مدارک مورد نیاز که در لینک (required documents ) مشخص هستند به مرکز سرویس در ساسکاتون Saskatoon Service Canada Centre که آدرس این دفتر در زیر آورده شده تحویل دهید.Federal Building
101- 22nd Street East
Saskatoon, Saskatchewan
S7K0E2   Map
Saskatoon Service Canada Centre

2- اپلای برای دریافت پوشش بیمه استان ساسکاچوان

گام مهم بعدی در بدو ورود، ثبت نام برای استفاده از پوشش بیمه استان ساسکاچوان هست. تمام تازه واردها باید این ثبت نام را انجام دهند، هم دانشجویان بین المللی و هم مهاجران.
به عنوان یک قانون برای مهاجران، بیمه در روز اول ماه سوم اقامت بعد از ثبت اقامت در ساسکاچوان فعال خواهد شد. لزا پیشنهاد می شود برای سه ماهه اول اقامت خود در کانادا از ایران به فکر تهیه بیمه های مسافرتی باشید.
فرم های ثبت نام بیمه را از لینک زیر می توانید دانلود نمایید. 
 3- افتتاح حساب بانکی
در گام بعدی می بایست یک حساب بانکی از نوع چکینگ و یا پس انداز باز در یکی از بانک های شهر ساسکاتون باز نمایید. نام و لینک بانک های معتبر در شهر ساسکاتون در زیر جمع آورده شده است:
بعضی از آنها مبلغی را ماهیانه از مشتری برای حساب دریافت میکنید. بعضی دیگر برای تازه واردها 6 ماه تا 1 سال سرویس های رایگانی خواهند داشت.​ بهترین کار مراجعه به وبسایت آنها و مطالعه پیرامون سرویس های ارائه شده توسط هر بانک می باشد.
نکته مهم دیگر در افتتاح حساب بانک های کانادا این است که، اجازه ندهید بانک به شما سرویسی را offer کند بلکه هر چیزی که مطلوب شماست را از بانک بخواهید. در بیشتر اوقات بانک برای تازه واردان انعطاف زیادی نشان می دهد.
برای تازه واردان ایرانی نکته حائز اهمیت این است که قبل از افتتاح حساب در یک بانک با سیاست های تحریمی آن بانک علیه ایرانی ها، انتقال پول از ایران و سایر نکات مطمئن شوید.
4- اقدام برای تهیه تلفن، موبایل، اینترنت و سایر خدمات برق و گاز
دانشجویان تازه وارد در صورتی که از یکی از سرویس های تلفن همراه استفاده کنند، نیاز ضرروی به تلفن ثابت در منزل نخواهند داشت.
در هر صورت برای دریافت سرویس های تلفن ثابت و اینترنت منازل به یکی از شرکت های ساسکاتل Sasktel یا Shaw شاو مراجعه فرمایید.
اکثر آپارتمان ها، سوییت ها یا کاندوها روی اجاره برق و آب پوشش داده میشه، در صورتی که برای آپارتمان خود نیاز به دریافت سرویس برق دارید می توانید به یکی از شرکت های Saskpower  یا City of Saskatoon Utility Service مراجعه نمایید.
  • برای دریافت گاز طبیعی برای منازل با شرکت SaskEnergy تماس بگیرید.
  • این لینک ارائه دهندگان سایر خدمات مورد نیاز در ساسکاتون را معرفی می نماید.
در هر شرایطی در جهت دریافت سرویس های مختلف، از شرکت ها پکیج های تخفیف دار را بخواهید.
خرید ارزان در ساسکاتون:
برای دانشجویان بین المللی و مهاجران تازه وارد به خاطر بودجه ی محدودی که دارند، دقت در خرید لوازم ضروری و اولیه زندگی ارزان امری اجتناب ناپذیر می باشد. لذا در این پست مکان ها و لینک ها ی مناسب جهت یک خرید ارزان معرفی خواهند شد.
تازه واردان برای شروع زندگی در کانادا می بایست لوازم آشپزی، تخت خواب، تشک، لباس گرم زمستانی و سایر وسایل ضروری را تهیه نمایند. لینک هایی که در زیر ارائه شده اند، محل های مناسب برای خرید لوازم ارزان برای شروع زندگی در کانادا قبل از پیدا کردن کار با درآمد مناسب می باشند.
Kijiji
یکی از بهترین سایت ها برای خرید لوازم دست دوم و نو سایت کیجیجی هستش که طبقه بندی مختلفی برای همه شهرهای کانادا دارند. انواع و اقسام اجناس مختلف در این سایت یافت می شود. حتی مزیت بزرگ این سایت تبلیغ رایگان برای خرید یا فروش اجناس است بدین صورت که وقتی شما جنسی را نیازدارید می توانید رایگان درخواست خرید آن را از سایر شهروندان بکنید. 
Dollarama
این شرکت بزرگترین اپراتور مغازه های “all-at-a-dollar” می باشد و در تمام استان های کانادا شعبه دارند. اکثر کالا ها قیمتی حدود 1 دلار دارند (کمی بیشتر یا کمی کمتر). 
فروشگاه های دلارما بیشترین شعبه را در اتاوا دارند اما سه شعبه زیر در شهر ساسکاتون واقع شده اند.
  • 106C-810 Circle Dr E, Saskatoon, SK, S7K3T8, Tel: 651-1280       
  • 513 Nelson Rd, Saskatoon, SK, S7S1P4, Tel: 651-1265       
  • 3011 Clarence Ave S, Saskatoon, SK, S7T0B4, Tel: 382-2936        
Dollarstore
فروشگاه دیگر که در آن اجناس ارزان قابل خریداری است فروشگاه دلاراستور هست که به کمک این لینک آدرس های فروشگاه در شهر ساسکاتون و سایر اطلاعات قابل دستیابی است.
این شهر در استانی واقع شده است که طبق آمارها کمترین نرخ بیکاری رو دارا می باشه
Unemployment rate by Province:
June 2013
Quebec:7.9%
Ontario:7.5%
Manitoba:5%
Saskatchewan:3.7%
Alberta:5%
British Columbia:6.3%
New Brunswick:11.2%
Nova Scotia:9%
prince Edward island:10.9%
Newfoundland And Labrador:10.9%
Overal Canada: 7.1% 
http://www.statcan.gc.ca/tables-tableaux...1c-eng.htm
(29-05-2013, 11:15 PM)'amin_mb' نوشته: [ -> ]ساسکاتون 
اقتصاد این شهر بر پایه نفت، کشاورزی، گاز و عناصر معدنی می باشد. بزرگترین شرکت مبادله اورانیوم و بزرگترین تولید کننده پتاس جهان در این شهر واقع شده اند
آدرس وبسایت شهر ساسکاتون
منبع: ویکی پدیا wikipedia.org


 
 
 
گواهینامه در ساسکاچوان

در اولین فرصت زمانی که دارید بهتر است کتابچه مقررات راهنمایی و رانندگی کانادا مربوط به ایالت خود را تهیه نمایید و بخوانید.

علیرغم توصیه خیلی از دوستان، از مهمترین کارها برای تازه واردان به کانادا گرفتن گواهینامه رانندگی است؛ چرا که کارت گواهینامه معتبر ترین کارت شناسایی در این مملکت است (در حد کارت ملی در ایران). که برای خیلی از کارها می تواند راهگشا باشد.

در صورتی که ساکن ایالت ساسکاچوان هستید، برای امتحان گواهینامه باید کتاب زیر را مطالعه بفرمایید.

[attachment=4230]

برای گرفتن یک مربی آموزش به این لینک مراجعه فرمایید.
Driver instructors
در لینک فوق می توانید با انتخاب شهر مورد نظر در استان ساسکاچوان و کلاس گواهینامه مورد نظر لیست مربی ها را مشاهده نمایید.

همچنین برای ثبت نام آزمون به این لینک مراجعه نمایید.
MySGI
صفحات: 1 2 3