آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
(19-03-2014, 12:58 AM)'M1KE' نوشته: [ -> ]بله در ماده 37 بند 1 از آیین نامه معافیت پزشکی اشاره شده که اعمال جراحي روي كبد، كيسه صفرا، مجاري صفراوي . پانكراس معاف دائم به همراه دارند.

 
اخه دکتر بیمارستان به شوخی یا جدی گفت احتمالش کمه چون منظورشون اعمال جراحی باز هست نه لاپراسکوپی. اعصابمو دمه عیدی ریخت بهم. میخواستم بدونم دوستانی با شرایط من معاف شدن یا نه
این دوست هم سال گذشته مشکلی مشابه شما داشتند منتهی نیومدند اعلام کنند که کارشون به کجا رسید. من در پروفایلشون نگاه کردم امکان فرستادن ایمیل بهشون هست. می تونید از پروقایلشون بهشون ایمیل بزنید و بپرسید که نتیجه کارشون به کجا رسید. یک دوست دیگه ای هم تقریبا سه ماه پیش مشکل مشابهی رو در این تاپیک اعلام کردند که من فرصت نکردم پست شون رو پیدا کنم.
(19-03-2014, 11:49 AM)'M1KE' نوشته: [ -> ]این دوست هم سال گذشته مشکلی مشابه شما داشتند منتهی نیومدند اعلام کنند که کارشون به کجا رسید. من در پروفایلشون نگاه کردم امکان فرستادن ایمیل بهشون هست. می تونید از پروقایلشون بهشون ایمیل بزنید و بپرسید که نتیجه کارشون به کجا رسید. یک دوست دیگه ای هم تقریبا سه ماه پیش مشکل مشابهی رو در این تاپیک اعلام کردند که من فرصت نکردم پست شون رو پیدا کنم.

 
ممنون دوست عزیز
بهش ایمیل میزنم
تو اینترنت هرچی گشتم به چواب قطعی نرسیدم فقط فهمیدم که عمل بازش قطعی معافه ولی لاپراسکوپی جای تردید داره وهیچکی جواب مشخصی نداده که نتیجش چی شد
برداشت من اینه که اگر عمل لاپروسکوپی هم به "برداشتن قسمتی از یک عضو" منجر شده باشه باز هم معافی داره (به جز آپاندیس) و به نظر میرسه منظور اون دکتر این بوده که خود عمل لاپروسکوپی معافی نداره چون این عمل مثلا برای نمونه برداری از یک عضو یا چک کردن تومورهای احتمالی در ناحیه شکم و موارد دیگه ای که به برداشتن عضو منجر نمیشن هم استفاده میشه.  در بند 28 همون ماده هم به شکلی به مشکلاتی که منجر به "برداشتن قسمتی از عضو بدن" در دستگاه گوارش بوده اشاره شده.

بند 28- هرگونه اعمال جراحي روي دستگاه گوارش كه توليد اختلالات گوارشي كرده باشد و منجر به برداشتن قسمتي از عضو (بجز آپانديس) شده باشد و يا آناستوموز شده و يا چسبندگي وسيع ايجاد كرده باشد معاف دائم.

در هر حال امیدوار باشید و اگر نتیجه رو هم بیایید اینجا اعلام کنید که چه بهتر.
 
(19-03-2014, 12:10 PM)'M1KE' نوشته: [ -> ]برداشت من اینه که اگر عمل لاپروسکوپی هم به "برداشتن قسمتی از یک عضو" منجر شده باشه باز هم معافی داره (به جز آپاندیس) و به نظر میرسه منظور اون دکتر این بوده که خود عمل لاپروسکوپی معافی نداره چون این عمل مثلا برای نمونه برداری از یک عضو یا چک کردن تومورهای احتمالی در ناحیه شکم و موارد دیگه ای که به برداشتن عضو منجر نمیشن هم استفاده میشه.  در بند 28 همون ماده هم به شکلی به مشکلاتی که منجر به "برداشتن قسمتی از عضو بدن" در دستگاه گوارش بوده اشاره شده.
بند 28- هرگونه اعمال جراحي روي دستگاه گوارش كه توليد اختلالات گوارشي كرده باشد و منجر به برداشتن قسمتي از عضو (بجز آپانديس) شده باشد و يا آناستوموز شده و يا چسبندگي وسيع ايجاد كرده باشد معاف دائم.
در هر حال امیدوار باشید و اگر نتیجه رو هم بیایید اینجا اعلام کنید که چه بهتر.

 
بله حتما نتیجه رو خدمت دوستان عرض میکنم چون متاسفانه دوستان که مشکل من رو داشتن نتایج کارشون رو نگفتن!
بله قانون مشکلی نیست ولی انگار یکی دو ساله بخاطر کمبود سرباز قانون رو اونجوری که میخوان تفسیر میکنن و گرنه 3 بند از قانون چراحی معافیت پزشکی میگه که کسی که شرایط من رو داره باید معاف بشه
سلام دوستان
راستش من سه تا بیماری دارم که توی آیین نامه هر 3تاش رو معاف از رزم زده!

واریکوسل درجه 2
فاویسم
سینوزیت

یعنی این سه تا با هم یه معافیت دائم نمیگیره؟! Smile
به نظرتون پیگیری کنم؟جایی هست قبل از ارسال مدارک معاینه انجام بدن و بهم بگن که معاف میشم یا نه؟

​مرسی
خیر باید در یک بیماری اون قدر شدید باشه که به طور مستقل شاملی معافی دائم باشه و اگر چند تا بیماری متوسط داشته باشین فقط همون معاف از رزمی شامل تون میشه.

* در مورد واریکوسل اگر در حالت ایستاده وریدها قابل دیدن باشند درجه سه حساب میشه و معافی داره.
* در مورد فاویسم فقط معاف از رزمی داره. منتهی باید به نوع غذاهایی که در اونجا می خورید توجه داشته باشید. به طور عمومی گفته میشه که این نوع بیماران نباید باقلا به طور خاص (و تا حدی هم دیگر خانواده نخودها مثل نخود، لوبیا، سویا، عدس) و داروهایی مثل آسپرین یا دیگر داروهای خاص و نوشابه های الکلی رو مصرف کنند. همین طور سبزیجات به میزان زیاد مصرف نکنند و از نفتالین و حشره کش ها در محیط شون استفاده نکنند. بهتره در مورد برنامه غذایی مناسب و چیزهایی که در خدمت می خورید با پزشک مشورت کنید. شاید به همین دلیل بوده که در بند مربوط به این بیماری در آیین نامه هم اشاره شده که محل خدمت نزدیک مراکز درمانی باشه!
* در مورد سینوزیت اگر تعداد سینوس های درگیر زیاد باشه طوری که بشه اون رو پان سینوزیت یا سینوزیت توام به حساب آورد و همین طور مزمن باشه معافی داره. قبلن یک توضیحاتی در اینجا دادم که ممکنه به دردتون بخوره.

برای بررسی اینکه احتمال معافی دارید یا خیر می تونید به صورت آزاد به مراکز مورد تایید نظام وظیفه که در پست اول همین تاپیک به تعدادی از اونها اشاره شده مراجعه کنید.

پینوشت: تمام مواردی که در تاپیک معافیت پزشکی مطرح می شوند صرفا برای آشنایی با روش های احتمالی معافی هستند و نه توصیه پزشکی.


ویرایش توسط MaMi به دلیل درخواست کاربر
ممنون بابت راهنمایی و توضیحات کامل

من قبلا دفترچه اعزام به خدمت پر کرده بودم و اول اردیبهشت اعزام میشم.حالا میخوام برم دنبال معافی.اگه دفترچه معافی پست کنم تاریخ اعزام من عقب می افته؟من میخوام 10 روز قبل از اعزام مدارک رو ارسال کنم،به نظرتون زمانش خوبه؟

یه سوال دیگه.مدارک و پرونده های پزشکی گذشته من باید در اختیارشون گذاشته بشه یا باید مراحل تشخیص از اول طی بشه؟

بازم ممنون
(26-03-2014, 08:01 PM)'mohammad179' نوشته: [ -> ]ممنون بابت راهنمایی و توضیحات کامل
من قبلا دفترچه اعزام به خدمت پر کرده بودم و اول اردیبهشت اعزام میشم.حالا میخوام برم دنبال معافی.اگه دفترچه معافی پست کنم تاریخ اعزام من عقب می افته؟من میخوام 10 روز قبل از اعزام مدارک رو ارسال کنم،به نظرتون زمانش خوبه؟
یه سوال دیگه.مدارک و پرونده های پزشکی گذشته من باید در اختیارشون گذاشته بشه یا باید مراحل تشخیص از اول طی بشه؟
بازم ممنون

 
نه.دوباره نباید دفترچه معافی پست کنین 
منم شرایطم مثل شما بود رفتم پلیس +10 یه برگه پر کرد داد بردم نظام وظیفه برام نوشت بیمارستان امام سجاد 
رفتم بیمارستان و بعد از معاینه شدن دکتر برام زد که میتونه برای پزشکی اقدام کنه
برگرو بردم نظام وظیفه نشون دادم و بعدش دکتر احمدی(رییس قسمت پزشکی ن و) امضا کرد و گفتن برو خونه نامه میاد
رفتم خونه یک هفته بعد نامه معرفی به بیمارستان اومد دم درمون.
شما همین شنبه هم این کارارو شروع کنین مراحلش زمان بره(بیمارستانو کمیسسون و فاصله های بینش) و مسلما اعزامتون عقب می افته.
مدارک پزشکیتون هم اگر توی بیمارستان های مورد تایید ن و باشه شاید به کار بیاد اما اونا اکثرا خودشون دوباره آزمایشات رو انجام میدن که مطمئن باشن 
سلام دوستان و MIKE عزیز
من 6 سال هست که کمر درد و پا درد شدیدی دارم تا حدی که هر بار نشست و برخاست می کنم هم پای راست و هم پای چپم تیر شدیدی می کشه.. برای معافیت پزشکی اقدام کردم و جواب MRI من به شرح زیر است
broad based disk herniation with severe canal stenosis and mild bilateral neural foraminal narrowing at L4-L5 level is seen
central and left paracentral disk protrusion with thecal sac and left neural root impression at L3-L4 level is seen
disk dehydration at these levels is seen
بقیه چیزا نوشته نرمال است

در ضمن پیش دکتر متخصص جراهی مغز و اعصاب بیمارستان 501 امام رضا ارتش رفتم روی برگه معرفی به بیمارستان که از نظام وظیفه اومده بود نوشت:
در معینه لازک پای راست دارد
در MRI نظامی دیسک هرنی L4-L5 و L5-S1 دارد و به من هم گفت خیالت راحت باشه

من لیسانس دارم و متولد 67 هستم

روز کمیسیون من 17 فروردین هستش

به نظر شما معافیت دائم شامل من میشه؟