آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برخی از بیماری ها ممکنه با مصرف دارو علائمشون از بین بره و تشخیصشون سخت بشه و برخی دیگه هم علی رعم مصرف دارو همچنان تشخیص شون سخت نیست. صحبت من کلی بود اینکه حتی اگر مصرف نکردن داروها شانس شما رو برای معافی بیشتر کنه به نظر من باز هم ارزش اون رو نداره که آدم این ریسک رو بکنه که به بدن خودش صدمه بزنه. بهتر هست با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید که ببینید اساسا مصرف کردن یا نکردن داروها روی روش های تشخیص کم کاری یا پر کاری تیروئید تاثیر می گذارند یا خیر و اینکه تا چه حد می تونید بدون خطر و عوارض جانبی مصرف اینها رو به تاخیر بیاندازید. 
متولد 71فوق ديپلم؛ 2ساله كتف دست راستم مكرر ازجاش درمياد هربار كه در رفته پيش شكسته بند رفتم و گول حرفاش رو خوردم فقط يک عكس درحال در رفتگی دارم و يك ام آر ای كه دكتر گفته كپسول بين استخوان ها ازبين رفته و پارگي مفاصل و حالت استخوان عوض شده باید زود عمل كنم حالا چه كنم‏?‏
در ماده 36 بند 17 اشاره شده که:

بند 17- دررفتگي مكرر و يا قديمي و مادرزادي مفاصل بزرگ ( مستند به 2 راديوگرافي در حال دررفتگي در بيمارستانهاي ن.م و يا مورد وثوق) عمل شده و يا نشده معاف دائم.
 
همونطور که می بینید عمل شده ها رو هم مشمول معاف دائمی در نظر گرفته و از این نظر اگر لازم هست که عمل کنید محدودیت خاصی وجود نداره. در مورد عکس هم من نشنیدم خیلی سخت گیری کنند که حتما دو تا باشه و اگر براشون محرز بشه قبول می کنند. به نظرم هر چه زودتر در نظام وظیفه تشکیل پرونده بدین و همزمان پیگیر کارهای عمل هم باشین.

(09-02-2014, 02:58 PM)'hamed.vol' نوشته: [ -> ]متولد 71فوق ديپلم؛ 2ساله كتف دست راستم مكرر ازجاش درمياد هربار كه در رفته پيش شكسته بند رفتم و گول حرفاش رو خوردم فقط يک عكس درحال در رفتگی دارم و يك ام آر ای كه دكتر گفته كپسول بين استخوان ها ازبين رفته و پارگي مفاصل و حالت استخوان عوض شده باید زود عمل كنم حالا چه كنم‏?‏

 
با سلام. من دیروز یه اس.ام.اس برام اومد که زمان و تاریخ شورا رو به اطلاعم رسونده بود. باید منتظر نامه‌ای چیزی هم باشم یا همون اس.ام.اس کافیه؟ برای ورود به نظام وظیفه بدون نامه گیر نمیدن؟
عکس‌های ام.آر.آی و مدارک پزشکیم رو هم با خودم باید ببرم یا نیازی نیست؟
سلام دوست عزيز
من تازه ليسانسم رو كرفتم و ٢ ٣ سالي هست كه كمر درد دارم ولي هنوز اقدامي براي ان نكردم
كمر دردم به باي جبم هم منتقل ميشه و تا مج ميرسه و نشستن روي صندلي هم برام سخته
ميخواستم بدونم با اين درد ميتونم معاف شم يا نه
و اين كه براي كرفتن mriبايد اول برم دكتر تا برام بنويسه يا ميتونم همينطوري برم مركزmriو بدون نسخه دكتر تصويربرداري كنم؟
با تشكر
داریوش گرامی، مورد شما تا حد زیادی شبیه به این دوست هست که توضیحاتی که به ایشون دادم تا حد زیادی در مورد شما هم صدق می کنه و می تونید بر اساس بند و ماده ای که در اونجا گفتم شما هم اقدام کنید. در مورد مراحل من اطلاع دقیقی ندارم ولی در این نوشته یک سری اطلاعات کلی داده شده که به احتمال زیاد در حال حاضر هم عوض نشده اند.
سلام من دیابت قندی دارم البته ارثی هست الان ۳ ماهه خدمت میکنم اقدام کردم واسه معافی و رفتم بیمارستان بعثت بستری شدم وبعد کمیسیون پزشکی واسم نوشت پیشنهاد معافیت داییم بعد گفتن برو مدارکتو بیار بردم گفتن ۱ ماه دیگه بیا خبر بگیر باید نامه ات بره شورای عالی می خواستم بدونم معافم یا نه
 
 
در ماده 30 بند 7 قسمت الف از آیین نامه معافیت پزشکی اشاره شده که دیابت قندی معاف دائم هست و با این شرایطی که شما توصیف کردین به نظر نمی رسه مشکل خاصی وجود داشته باشه و به احتمال خیلی زیاد معاف میشین. حتی در بند 1 همون ماده هم اشاره شده که دیابت بی مزه هم شامل معافی دائم هست.
سلام به دوستان و تشکر از پستهای مفیدتون
گوش سمت راست من شنواییش را کامل از دست داده و انشالله تا آخر این ترم مدرک ارشدم را از دانشگاه تهران می گیرم (این و گفتم چون به نظر من شاید اعتبار دانشگاه  درعدم  قبول معافیتم توسط سازمان تاثیر داشته باشه .اما نمی دونما از خودم دارم می گم).حال سوالات من اینه!
1- این طور که من لیست معافیت ها را مشاهده کردم می توانم معافیت دائم بگیرم اما آیا بالا بودن مدرک تحصیلیم امکان داره مانع از این کار بشه؟
تشکر می کنم اگر جواب من را کامل بدهید
تا جایی که من اطلاع دارم فقط در مورد بینایی هست که سطح تحصیلات تاثیرگذار هست و برای شنوایی هیچ اشاره ای به سطح تحصیلات نشده. اگر اینطور که خودتون اشاره کردین شنوایی یک گوش شما به طور کامل از دست رفته باشه همونطور که خودتون هم احتمالا در آیین نامه دیدین طبق بند 1 ماده 42 معاف دائم میشین.