آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام، مرسی آقا پژمان از توجهی که داشتید.

افزایش فرجه 6 ماهه به 12 ماه واقعا خبر خوشحال کننده ای واسم بود، حتما
میرم پلیس 10+ و می پرسم. با توجه به صحبت هایی که شما داشتید اینطور نتیجه
گرفتم که ارسال دفترچه در زمان حال منطقی به نظر نمیاد، بالاخره من
احتمالات رو حتی به اندازه 1 درصد در نظر می گیرم، ممکنه بگن معافیت بهت
نمیدیم یا فقط معاف ار رزم میشی که اون موقع من بدبخت میشم و حتی از ارشد
هم می افتم، بنابراین فکر می کنم که بهتره درخواست معافیت پزشکی خودم رو در
انتهای فرجه 6 ماهه ارسال کنم تا یه 4 ماهی هم اونطرف وقت بره تا حتی اگه
موافقت هم نشد من فرصت مطالعه ارشد خودم رو از دست نداده باشم، ببخشید که
یک سوال دیگه دارم، می خواستم بدونم می تونم این کار رو انجام بدم؟ یعنی
اگه درخواست معافیت پزشکی من در روزهای آخر فرجه تحصیلی من به دست نظام
وظیفه برسه مشکلی از نظر غیبت برام پیش نمیاد؟ ممنونم
خواهش می کنم دوست عزیز. والا در مورد سوالتون همون موردی هست که من قانون جدیدش رو نمی دونم. یعنی از چند نفر هم پرسیدم ولی چیزای مختلف شنیدم. بهتره مستقیم از نظام وظیفه سوال کنید. فکر کنم تو دفترچه جدید هم در این مورد نوشته باشه. ولی در هر حال شما اگر 3-4 ماه قبل از اتمام فرجه اقدام کنید حتی اگر معاف هم نشید قطعاً مشکلی از نظر غیبت نخواهید داشت.
با سلام . یه سوالی درباره معافیت پزشکی داشتم .
من 22 سالمه و به تازگی تمام واحد های دانشگاهیم رو پاس کردم و میشه گفت فارغ التحصیل شدم ولی هنوز کارهای فارغ التحصیلیمو انجام ندادم.میدونم که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی 6 ماه فرصت داره که دفترچه ی اعزام رو پست کنه وگرنه غیبت میخوره . از طرفی من امسال در کنکور ارشد شرکت کردم و امکان قبولیمم هست و اگه از سربازی غیبت بخورم نمیتونم در دانشگاه ثبت نام کنم.من یه مشکلی دارم که میتونم بخاطرش برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنم ولی میگن 50 50 هست که این به این مشکل من معافیت پزشکی کامل رو بدن (ممکنه فقط معافیت از رزم بدن )میخوام بدونم اگه من الان برای معافیت پزشکی اقدام کنم ولی در هر صورتی اگه در انتها موافقت نشه و یا فقط معافیت از رزم بدن آیا باید حتما برم سربازی ؟ یعنی اگه برای فوق لیسانس قبول شدم ولی معافیت پزشکیم در کمیسیون رد شد و برام تاریخ اعزام بزنن دیگه نمیتونم در دانشگاه برای ارشد ثبت نام کنم ؟
ممنون.

دوست خوبم! به فرومت خودت خوش آمدید!
با عرض تبریک به مناسبت فارغ التحصیلی!

برای معافیت پزشکی حتما باید فارغ اتحصیل شده باشید!
همونطور که خودتون هم مستحضرید، پروسه گرفتن معافیت پزشکی پروسه زمان بر و نامشخصی هست! منظورم اینه که نتیجش مشخص نیست!
در صورتی که شما به موقع برای معافی پزشکی تشکیل پرونده بدهید، و مراحلش طی شود و خدای نکرده، بهتان معافی نداند، (در صورتی که زمانش از حد مجاز فراغت خارج نشه)، خود به خود برای شما تاریخ اعزام خورده میشود و هیچ گونه مشکلی از نظر غیبت نخواهید داشت! در صورتی که تاریخ اعزام بدون غیبت هم داشته باشید هر زمانی که چه از داخل، و چه از خارج پذیرش فوق لیسانس داشته باشید، هیچ مشکلی نخواهید داشت و می تونید ادامه تحصیل بدهید!
پس نگران این موضوع نباشید که اگر معافی ندادند، دیگه نمی تونید ادامه تحصیل بدهید! (باز تاکید می کنم که اگر تشکیل پرونده شما به موقع انجام شده باشد)

از زمانی که فارغ التحصیل شوید، 6 ماه فرجه فراغت دارید! نتایج نهایی ارشد شما هم اوایل شهریور اعلام خواهد شد!
بنابراین، در همان اوایل فرجه فارغ التحصیلی، تشکیل پرونده برای معافیت دهید و اگر پروسه بررسی و کمسیون شما 3 تا 4 ماه هم طول بکشد و بهتان معافی هم ندهند، تاریخ اعزامتان بعد از اعلام نتایج فوق لیسانس خواهد بود!(انشاء...)

نکته مهم، تشکیل پرونده به موقع هست!
انشاء... که هم فوق قبول می شید و هم معاف میشید!
شیرینی فراموش نشه!

خوش باشید!
سلام دوستان
نمی دونم در جریان هستید یا نه اما یه سری از قوانین در تاریخ ۲۲/۸/۹۰ تغییر پیدا کرده و این تغییرات در دفترچه ها چاپ نشدن و صرفا در سایت نظام وظیفه ذکر شدن :

http://www.police.ir/Portal/File/ShowFil...8d6c0b2bb1


بر اساس قوانین جدید مهلت ثبت درخواست اعزام برای فارغ التحصیلان و انصرافی ها و اخراجی ها به یک سال افزایش پیدا کرده! از طرفی امکان عقب انداختن تاریخ اعزام مگر در مواردی که در دفترچه پیش بینی شده امکان پذیر نیست.
من خودم از این قوانین تا قبل از ثبت درخواست اطلاع نداشتم.الان هم طبیعتا با توجه به اینکه می دونم تا مرداد ۹۱ وقت داشتم به پلیس +۱۰ مراجعه کنم و اینطوری خیلی راحت می تونستم قبل از اعزام برای فوق لیسانس در دانشگاه ثبت نام کنم خیلی دارم می سوزم!
حالا سوال هایی که دارم اینا هستن :
۱-کسی هست که بعد از آبان امسال موفق شده باشه تاریخ اعزام رو عقب بندازه؟ چون خیلی مواقع قوانینی مثل این تصویب میشن اما در اجرا خیلی جدی گرفته نمیشن!
۲-تاریخ اعزام من اردیبهشت ۹۱ هست.از طرفی تقریبا مطمئن هستم با توجه به مشکلی که دارم می تونم حداقل معافیت از رزم رو بگیرم.من اگر بخوام اواخر فروردین (قبل از اعزام) برای معافیت پزشکی اقدام کنم اول اینکه از چه طریقی باید این کار رو انجام بدم و دوم اینکه اگر موفق بشم حداقل معافیت از رزم رو بگیرم غیبت نمی خورم؟ (می خوام بدونم از این طریق می تونم هم یه مقدار تاریخ اعزام رو عقب بندازم و به علاوه غیبت نخورم که بتونم ادامه تحصیل بدم؟)

ممنون میشم اگر راهنمایی بکنید.
با سلام دوست عزیز!
به فروم خودت خوش آمدید!

1- این سوال را با اجازتون، چون به این تاپیک مربوط نمی شد در اینجا پاسخ دادم!
2- دوست عزیز تا جایی که بنده اطلاع دارم، با معاف از رزم شدن، نمی تونید اعزام خودتان را عقب بیندازید! ولی می تونید با گواهی پزشک بر اساس مشکلات پزشکی، تاریخ اعزامتان را عقب بیندازید!
تاریخ اعزام شما اعلام شده و کمتر از 40 روز دیگه فرصت هست!متاسفانه پروسه معافیت پزشکی پروسه طولانی مدتی هست و تشکیل پرونده معافیت پزشکی تو این بازه کوتاه، ممکن هست برای شما غیبت همراه داشته باشه!

فقط یک گزینه باقی مانده این هست، که زمانی که به پادگان محل آموزش اعزام شدید ، در دو سه روز اول اعلام می کنند که هر کسی مشکل پزشکی دارد، به بهداری مراجعه کند، آنجا معاینه خواهید شد و در صورتی که مشکل پزشکی وجود داشته باشد، پرونده شما به جریان خواهد افتاد! من این موضوع را از چندین دوست شنیدم و این گفته ها بر اساس قانون نیست! در صورتی که پرونده شما به جریان بیفته، باز فکر نمی کنم، سربازی شما به عقب بیفتد!
تا اون تاریخ به فکر تهیه گواهی پزشکی برای تمدید تاریخ اعزام باشید!

اطلاعات من کامل کامل نیست! در چند روز آینده، سری به پلیس +10 خواهم زد، عمری باشه، براتون سوال می کنم! خودتون هم می تونید، با پلیس +10 تماس بگیرید و تلفنی همین سوالات را بپرسید! ولی کامل ترین مرجع پاسخ گویی، حوزه نظام وظیفه استانها هستند!
البته امین جان برای معافیت پزشکی هر زمانی می شه اقدام کرد. در واقع نظر نظام وظیفه اینه که شما نباید مشکل پزشکی تون رو کتمان کرده باشید و چه قبل از اعزام چه حین خدمت می شه برای معافیت پزشکی اقدام کرد.

اگر مشکل غیبت خوردن وجود نداشته باشه، یکی از راه های به تعویق انداختن اعزام هم می تونه باشه این! ولی خب باید خیلی مراقب بود که غیبت رد نشه. اینکه آدم خودش مطمئن باشه معاف از رزم هست، هیچ دلیل نمی شه تو کمیسیون هم همین نظر رو داشته باشند!

من هم توصیه می کنم دوستمون از نظام وظیفه بخش معافیت پزشکی و همینطور اعزام سوال کنند تا خدای نکرده کارشون ریسکی نباشه.
پژمان جان حق باشماست!
موقع نوشتن اون پست، یادم رفت یک خط را بنویسم! با اجازت می رم پستم را اصلاح می کنم!

منظور من این بود که چون 40 روز بیشتر تا اعزام وقت نیست، به احتمال خیلی زیاد، غیبت رد خواهد شد! چون پروسه معافیت پزشکی، پروسه طولانی مدتی هست!

ببخشید این خط فراموش شده بود!
ممنون پژمان جان!
با سلام
چند روز پیش برگ معرفی من به بیمارستان ازطرف نظام وظیفه امد ولی من که مشکل کمردرد (دیسک احتمالا ) دارم فقط یه عکس ساده دارم به عنوان مدرک وmriواین جورچیزا ندارم
ایا به نظرتون اول برم پزشکهای خارج بیمارستان تا من را معرفی کنند تاخودم mriبگیرم (تا به عنوان مدرک به پزشکان بیمارستان نشون بدم )وببرم پیش پزشک نظام وظیفه بهتره ویا نه خود پزشکای بیمارستان معاینات را انجام میدند واگه لازم باشه دستوربه mriمی دهند
به نظرتون کدوم بهتره ؟
(17-03-2012, 12:34 AM)sarbaz2 نوشته: [ -> ]با سلام
چند روز پیش برگ معرفی من به بیمارستان ازطرف نظام وظیفه امد ولی من که مشکل کمردرد (دیسک احتمالا ) دارم فقط یه عکس ساده دارم به عنوان مدرک وmriواین جورچیزا ندارم
ایا به نظرتون اول برم پزشکهای خارج بیمارستان تا من را معرفی کنند تاخودم mriبگیرم (تا به عنوان مدرک به پزشکان بیمارستان نشون بدم )وببرم پیش پزشک نظام وظیفه بهتره ویا نه خود پزشکای بیمارستان معاینات را انجام میدند واگه لازم باشه دستوربه mriمی دهند
به نظرتون کدوم بهتره ؟
به نظر من، اگر خودت عکس بگیری ببری بهتره...به رادیولوژیست هم بگو که عکس رو برای معافیت پزشکی میخوای