آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
کسی اینجا از طریق شنوایی معاف شده؟


دلیل ویرایش: تبدیل پینگلیش به پارسی
(29-08-2012, 11:53 PM)amir37002 نوشته: [ -> ]سلام. کسی اینجا از طریق شنوایی معاف شده؟
با سلام و خوشامد به جهت پیوستن به فروم Smile
در معافیت از طریق شنوایی (كاهش شنوايي) روند کار به این صورت است که؛ یک سری صداها برای مشمول پخش خواهد شد و مشمول باید به مسئول اعلام کند که کدام صدا را شنیده و کدام را نشنیده است. سپس بر اساس معدل بدست آمده و جداول موجود، در مورد میزان کاهش شنوایی مشمول نظر داده می شود که بر اساس این معدل معاف دائم یا معاف از رزم صادر خواهد شد.منبع
(15-07-2012, 01:05 AM)Pejman نوشته: [ -> ]من فکر می کنم شانس شما برای معافیت کم نیست. یه مرحله رو رد کردید و به شما قول معافیت مشروط داده شده. اینها نشانه های خوبیه. البته همونطور که MaMi جان گفت شرطش اینه که در این مدت کتف تون حداقل یه بار در بره و در یکی از بیمارستان های نظام وظیفه ازش عکس گرفته بشه. اگر اینطور بشه احتمال خیلی زیاد معاف هستید. من نمی خوام توصیه کنم که کتف تون رو به زور از جا در بیارید، ولی با پزشکتون مشورت کنید ببینید احتمال اینکه تو این شش ماه در بره چقدره و اگر خیلی به دنبال معاف شدن هستید، بپرسید آیا می شه یه کاری کرد که بدون عوارض این اتفاق بیفته یا احتمالش زیاد بشه یا نه. البته بازم می گم، مواظب باشید که صدمه جدی بهتون وارد نشه و حتماً با پزشکتون یه مشورتی بکنید، اگر چنین قصدی دارید.

با آرزوی موفقیت.

سلام
خسته نباشید
من رفتم سراغ دکترای مختلف که کتفمو برام در بیارن.هیچکدومشون قبول نکردن،اصلا باورشون نشد همچین خواسته ای از من داشتن.آخر رفتم بیمارستان نظام وظیفه ،اونجا برای یک دکتر نظام وظیفه قضیه رو گفتم.اونم گفت احتیاج به این کارا نیست.برام (از بیمارستان ن.و )MRI نوشت. ما هم MRI انجام دادیم جوابشو مهر و موم شده بردیم پیش دکتره و نتیجه MRI بیماریم تایید کرد و دکتر هم گفت تو معافی. فقط مسئله اینه که دکتر باید زیر برگ معرفیم بنویسه که این برگه تو ن.و هست.به دکتره گفتم اگه این برگرو بهم ندادن ،چه کار کنم ،کتفمو چجوری از جا در بیارم.دکتره بهم گفت اصلا فکرشو هم نکن ،مگه عهد دقیانوس هست که اینو ازت خواستن.این حق تو هست برو دنبالش اگه گوش نکردن ازشون شکایت کن. ما هم رفتیم ن.و که این برگرو بگیریم ، اونا هم گفتن داخل این برگه برات نوشته شده 6 ماه معافی، برو بعد از 6 ماه بیا. ما هم هر چی بهشون گفتیم خوب الان بهم بدین حرف گوش نکردن.

سوالم اینه چکار کنم تا کارم راه بیفته؟بعد از 6 ماه نرم بهم بگن کتفت در نرفته برو سربازی و کاری به MRI و حرفای دکتره نداشته باشن؟اصلا بعد از این 6 ماه کمیسیون تشکیل میشه،میفرستنم دوباره بیمارستان ن.و اصلا چکار میکنن؟؟؟؟

ببخشید سرتون درد آوردم
مرسی
(03-09-2012, 06:47 PM)mehran_call نوشته: [ -> ]سوالم اینه چکار کنم تا کارم راه بیفته؟بعد از 6 ماه نرم بهم بگن کتفت در نرفته برو سربازی و کاری به MRI و حرفای دکتره نداشته باشن؟اصلا بعد از این 6 ماه کمیسیون تشکیل میشه،میفرستنم دوباره بیمارستان ن.و اصلا چکار میکنن؟؟؟؟
دوست من. وقتی شما MRI مهر و موم شده بردی برای نظام وظیفه، دیگر خللی در کار نخواهد بود. منظورم این است که معمولا این 6 ماه رو برای این در نظر میگیرند که شاید آسیب وارده، بهبود پیدا کنه ولی با توجه به مورد شما و مواردی که ذکر کردید، به نظر من جای نگرانی نیست، شما میتونید بعد از 6 ماه با خیال راحت تشریف ببری نظام وظیفه و پیگیر ادامه فرآیند دریافت معافیت پزشکی ات بشوی Smile اینکه بشود این 6 ماه را کاهش داد یا نه، من خیلی مطمئن نیستم که شدنی باشه...
با سلام خدمت شما دوستان عزیز لطفا مرا راهنمایی بکنید
من برای معافیت پزشکی چشم اقدام کردم و می دانم که رای به معافیت از رزم می دهد حالا نمی دونم الان اقدام کنم یا صبر کنم نظر کمیسیون پزشکی بیاد؟ ضمنا من حالا آدرس محل سکونتم رو به یه استان تغییر بدم چون دیگه محل قبلی سکونت ندارم می خواستم بدونم آیا امکانش هست؟
با تشکر
(04-09-2012, 06:15 PM)bahadori نوشته: [ -> ]من برای معافیت پزشکی چشم اقدام کردم و می دانم که رای به معافیت از رزم می دهد حالا نمی دونم الان اقدام کنم یا صبر کنم نظر کمیسیون پزشکی بیاد؟ ضمنا من حالا آدرس محل سکونتم رو به یه استان تغییر بدم چون دیگه محل قبلی سکونت ندارم می خواستم بدونم آیا امکانش هست؟
سلام دوست من و خوشامد به جهت پیوستن به فروم Smile
من درست متوجه سوالتون نشدم، شما برای معافیت پزشکی (چشم) اقدام کردی، میدونی که معاف از رزم خواهی شد؟ یعنی فقط مدارک رو ارسال کردی و کمیسیون هنوز تشکیل نشده برای شما؟ Huh
اگر مدارک رو ارسال کرده باشید، با برگه رسیدی که پلیس 10+ در زمان ارسال مدارک به شما داده، تشریف میبری پلیس 10+ و درخواست تغییر محل سکونت میدی، اگر هنوز ارسال نکردی مدارک رو، میتونی محل سکونت جدیدتون رو ذکر کنید در فرم های مربوطه.
با سلام
بنده یک سرباز فراری هستم که در سال 84 با گرفتن اولین مرخصی دیگر حاضر به رفتن یگان خدمتیم(مریوان)نشدم و یک سال بعد از فرارم موهای سر و بدنم کم کم ریزش کردن و اکنون دیگر هیچ مویی ندارم که نام علمی بیماریم(آلوپسی آرآتا یا یونیور سالیس هست)! (این مطلب را هم اضافه بکنم که بیماریم دارای معافیت دائم هست)!!!به هنگ محل سکونتم مراجعه کردیم به ما گفتن باید از یگان اقدام نمایید!حالا آیا من اگر از یگان (مریوان)اقدام بکنم چه مراحلی را باید طی نمایم!!؟آیا من باید زندان هم تحمل بکنم یا خیر!!؟
خیلی متشکر و خسته نباشید.
سلام دوست عزیز خوش آمدید
با توجه به اینکه سرباز فراری هستید، وضعیت شما باید در دادسرای نظامی بعد از معرفی خودتان مشخص میشود و به احتمال زیاد مدتی بازداشت خواهید بود.
همه چیز به اون دادگاه بستگی خواهد داشت.
(12-09-2012, 06:57 PM)only نوشته: [ -> ]
بنده یک سرباز فراری هستم که در سال 84 با گرفتن اولین مرخصی دیگر حاضر به رفتن یگان خدمتیم(مریوان)نشدم و یک سال بعد از فرارم موهای سر و بدنم کم کم ریزش کردن و اکنون دیگر هیچ مویی ندارم که نام علمی بیماریم(آلوپسی آرآتا یا یونیور سالیس هست)! (این مطلب را هم اضافه بکنم که بیماریم دارای معافیت دائم هست)!!! به هنگ محل سکونتم مراجعه کردیم به ما گفتن باید از یگان اقدام نمایید!حالا آیا من اگر از یگان (مریوان)اقدام بکنم چه مراحلی را باید طی نمایم!!؟آیا من باید زندان هم تحمل بکنم یا خیر!!؟
خیلی متشکر و خسته نباشید.
ضمن خوشامد به شما به جهت پیوستن به فروم Smile
حقیقتا من یا دوستانم، تجربه مشابه مورد شما نداشتیم ولی با توجه به اینکه شما این بیماری رو بعد از سرباز فراری بودن پیدا کردید...به نظر من، بهترین عمل در قدم اول، سوال کردن از نظام وظیفه استان یا پرسش تلفنی از سامانه پاسخگویی نظام وظیفه (09680) است. موفق باشید
سلام دوستان
من تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم ..برای معافیت چشم نمره مجموع دو چشمم 9 + 0.5 نمره آستیگمات هستش
به نظرتون امکانش هست معاف بشم؟