آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
(22-07-2015, 06:32 PM)magdi313 نوشته: [ -> ]ممنون از پاسختون .
من پام پرانتزیه جوری که خط کش ده سانتی از قسمت پایین زانوم رد میشه
بازم معاف نمیشم؟؟
محل دقیق اندازه گیری پای پرانتزی کجاست؟
این مورد رو نمیدونم ولی اگه تهران هستید دکترهای مربوط به ارتوپد بیمارستان بقیه الله رو میشناسم می تونید برید مطبشون و ویزیت بشید
بله تهران هستم . ممکنه اسم دکتر رو بگید چه روزایی ؟؟
ممنون
(23-07-2015, 11:21 PM)magdi313 نوشته: [ -> ]بله تهران هستم . ممکنه اسم دکتر رو بگید چه روزایی ؟؟
ممنون

اینم برنامه درمانگاه و اسامی دکترا با یه سرچ ساده می تونید آدرس مطب  و شمارشونو پیدا کنید
http://www.baq.ir/fa/contents/Drprg_ordi...D9%87.html
من خودم مشکل قلبی دارم و از حدود 5 سال پیش چندین بار اکو دادم که نتیجه همشون تقریبا همین بوده:
MVP
mild MR
Lvef:50-55
و دفرمی قفس سینه یعنی قفسه سینم قیفی شکله و شدتش متوسط(+)
و 1بار سابقه بستری یک بار به خاطر درد شدید قفسه سینه و سوزش قلب ویک بار هم سابقه سنکوب و بستری دارم 
مدرک تحصیلی بنده هم کاردانیه
از دوستانی که در این مورد تجربه دارن خواهش میکنم که منو راهنمایی کنن آیا با قوانین جدید معافیت دایم به من تعلق میگیره؟از الان اقدام کنم چقدر زمان میبره؟
آیا راهی هست که بشه روی نتیجه ی اکو تغییراتی ایجاد کرد مثلا یکی از دوستان میگفت که با بالاتر رفتن فشار خون میتونی به صورت لحظه ای مقدار MR رو بالا ببره آیا حقیقت داره؟ 
با تشکر
سلام
من مشکل کوتاهی تاندون آشیل پا دارم.
امروی رفتم بیمارستان نیروی انتظامی متخصص ارتوپد معاینه کرد گفت 99% معاف از رزم رو میتونی بگیری
بند 32 کتاب رو براش خوندم که نوشته کوتاهی تاندوم اشیل  با مدرک دیپلم معاف دادم کارشناسی معاف از رزم.
گفت من قانون رو نمیدونم فقط گزارش مینویسم برای کمیسیون.
معرفی کرد  من رو به یک پزشک نظامی متخصص طب فیزیکیه.
اون گفت با مدرک دیپلم معاف میشی. کارشناسی معاف از رزم.
من الان دانشجوی کارشناسیم میخوام ریسک کنم از دانشگاه انصراف بدم برم معافی بگیرم.

1.چه قدر میشه به گفته این اقا که پزشک نظامیه اطمینان کرد ؟ارزشش رو داره همچین ریسکی ؟
17 واحد باقی مونده اگر رد بشم در  کمیسیون همه ی زحمتام به باد رفته.

برای گرفتن معافیت پزشکی موقت چه شرایطی لازمه
2.کسی وسواس داشته باشه یا بیماری  هراس اجتماعی داشته باشه میشه معافه موقت بگیره برای درمان؟
(26-07-2015, 11:11 PM)ashkan065 نوشته: [ -> ]سلام
من مشکل کوتاهی تاندون آشیل پا دارم.
امروی رفتم بیمارستان نیروی انتظامی متخصص ارتوپد معاینه کرد گفت 99% معاف از رزم رو میتونی بگیری
بند 32 کتاب رو براش خوندم که نوشته کوتاهی تاندوم اشیل  با مدرک دیپلم معاف دادم کارشناسی معاف از رزم.
گفت من قانون رو نمیدونم فقط گزارش مینویسم برای کمیسیون.
معرفی کرد  من رو به یک پزشک نظامی متخصص طب فیزیکیه.
اون گفت با مدرک دیپلم معاف میشی. کارشناسی معاف از رزم.
من الان دانشجوی کارشناسیم میخوام ریسک کنم از دانشگاه انصراف بدم برم معافی بگیرم.

1.چه قدر میشه به گفته این اقا که پزشک نظامیه اطمینان کرد ؟ارزشش رو داره همچین ریسکی ؟
17 واحد باقی مونده اگر رد بشم در  کمیسیون همه ی زحمتام به باد رفته.

برای گرفتن معافیت پزشکی موقت چه شرایطی لازمه
2.کسی وسواس داشته باشه یا بیماری  هراس اجتماعی داشته باشه میشه معافه موقت بگیره برای درمان؟
با سلام منم انصراف دادم و مدرک معادل گرفتم یعنی کاردانی ولی تعداد واحدهای گذرونده ی من خیلی کمتر از شما بود من اگه در موقعیت شما بودم شاید این کارو نمیکردم چون که برای معافیت هیچ تضمینی وجود نداره و ممکنه حتی معاف از رزم هم به سختی نصبتون بشه که باید عازم خدمت بشید و فقط حسرتش باقی میمونه و اما برای مشکل دوم که گفتید مربوط به مشکلات اعصاب و روان میشه که نگرفتن این معافیت بهتر از اخذ اونه چون در آینده کلی مشکلات دیگه درست میشه که تازه اثبات این نوع بیماریها  هم در کمسیون به کلی مدرک احتیاج داره ینی یه سابقه ی حداقل 2 ساله.اینا اطلاعات من بود بازم پرسو جو کنید.موفق باشی
سلام دوستان من امروز برای کاملتر کردن مدارکم دوباره برای گرفتن اکو به بیمارستان مراجعه کردم و با دستگاهی که قبلا اکو شده بودم اما با دکتری دیگه اکو شدم اما نتایج با همیشه و با دفه ی قبل فرق داشت برام نوشت mvp lvef 60% وبهم گفت که قلبت اصلا نارسایی نداره ولی برات مینویسم trivial mr گفتم پس چرا تا حالا دکترهای قبلی برام مینوشتن MILD MR گفت اونا هم همه احتمالا منظورشون خیلی جزیی بوده اما از MILD استفاده کردن گفتم پس چرا LVEF رو دفعات قبل 50 یا 55 مینوشتن ولی شما 60 نوشتی دگه جوابمو نداد و گفت قاعدتا نباید دردی داشته باشی و اگرم قبلا بستری شدی دلیل دیگه ای داشته و کاملا سالمی! حالا دوستان من موندم این همه پیشرفت علم پزشکی رو کجای دلم جا کنم مگه میشه نتایج اکو عوض بشه تازه من از دوستان شنیده بودم که فشار بالا میت.نه مقدار MR رو افزایش بده و قبل اکو برای اولین بار با خوردن قهوه ی غلیظ فشارم رو بردم رو 16 ! ولی.....!

من مدرکم کاردانی هست و واقعا به این معافیت احتیاج دارم اگه معاف نشم زندگیم از هم میپاشه واقعا شرایطم خاصه اگر کسی تجربه ای داره خواهشا بهم بگه بازم پست گذاشتم ولی کسی جواب نداد خواهش میکنم خیلی استرس دارم لطفا راهنماییم کنید
اگه با شرایطی که پزشک اول معاینت کرده معاف میشی خوب دوباره برگرد که همون دوباره اکو کنه از قلبت
(29-01-2011, 06:45 AM)Harrison نوشته: [ -> ]کاربران محترم این تاپیک برای اطلاع از مراحل معافیت پزشکی‌ می باشد که با توجه به بعضا تغییرات جزئی قوانین مربوطه در حوزه معاونت نظام وظیفه در اینده  به اطلاع خواهد رسید.
این اطلاعات مربوط به بهمن ماه ۱۳۸۹ میباشد:
برای معافیت پزشکی‌ ،فرد متقاضی نباید در حین تحصیل باشد،یعنی‌ می تواند قبل یا بعد از تحصیل یا ترک تحصیل اقدام نماید.همچنین اگر دارای غیبت اولیه‌ باشد باز هم برای گرفتن این نوع معافیت بدون اشکال است و پس از تشخیص معافیت کمیسیون در دادگاه دارای جریمهٔ مختصری خواهد شد.

۱)ابتدا متقاضی قبل از اتمام تحصیل نوع بیماری را مشخص و به پزشک مربوطه جهت معاینه مراجعه می‌کند.مسلماً همه ترجیح می دهند قبل از اقدام برای معافیت پزشکی‌ در یکی‌ بیمارستان های مورد تایید نظام وظیفه یا پزشک معتمد به صورت آزاد معاینه شوند تا با خیال اقدام نمایند.
۲)پس از مطمئن شدن از بیماری و کامل کردن مدارک مربوطه مندرج در دفترچه،،،قسمت مربوط به پزشک تکمیل می شود،،،که ‌ان را پزشک عمومی آزاد هم می تواند پر کند.
۳)پس از حدود ۲تا ۳هفته دعوتنامه جهت  معاینه اولیه‌ در بیمارستان مورد تایید نظام وظیفه ارسال می گردد.که پس از  معاینه پزشک یا پزشکان مربوطه دعوتنامه بیمارستان را پر کرده و معمولا صحبتی‌ از معافیت شما نمی کنند،،،همچنین  نامه مستقیماً از طریق بیمارستان به  ن.و.  ارسال خواهد شد.
۳-۱ پس از گذشت ۳هفته در صورت عدم دریافت دعوت نامه حتما به ن.و. مراجعه کنید.
۳-۲ مدت اعتبار دعوت نامه ۱ماه میباشد که در صورت بروز مشکل می‌توان ۱ماه دیگر هم تمدید کرد.
۳-۳در تهران معمولا بیمارستان‌های معروف  بقیت الله،چمران،امام سجاد و ۵۰۲ ارتش هستند.
۳-۴ اگر به بیمارستان مراجه کنید معمولا برای ۱ تا ۲ماه اینده وقت می دهند،،،با مراجعه حضوری هرروز صبح زود معمولا می توانید برای همان روز معاینهٔ شوید.
۴)پس از معاینه در بیمارستان باید در انتظار نامه جهت شرکت در کمیسیون باشید.
اگر نامهٔ مربوط بعد از گذشت ۳ تا ۴ هفته به دستتان نرسید،،،برای گرفتن وقت شرکت در کمیسیون حضوراً از ساختمان پزشکی‌ ن.و. اقدام کنید.
۵) روز کمیسیون ۱۰ نفر ۱۰ نفر به داخل اتاق کمیسیون خواهید رفت و سعی‌ کنید کاملا راحت باشید چون به احتمال ۹۰% اگر پزشکان بیمارستان نظر بر تایید بیماری و معافی داده باشند روز کمیسیون هم هر ۳پزشک که متخصص هم هستند همین نظر را خواهند داشت.
۶)پزشکان نظرات را اعلام میکنند و شما باید بیرون باشید،،تا اسامی معافیان پزشکی،معاف از    رزم و انها  که اعزام هستند را اعلام  کنند،،،افرادی که اعزام یا معاف از رزم هستند به منزل می روند و منتظر برگ سبز یا اعزام خواهند بود،،افرادی که معاف هستند ۱ ساعت بعد منتظر سرهنگ می مانند تا رویت انجام شود و پرونده آنها مهر نهایی تایید را داشته باشد،،،پس از آن لیست مدارک لازم برای صدور کارت به شما داده می شود و حدود ۱ماه بعد هم کارت معافیت به دستتان خواهد رسید.
۷)در هنگام رویت سرهنگ ممکن است برای اطمینان یا رفع هرگونه تردید در مورد بیماریتان وقت معاینه مجدد بیمارستان یا کمیسیون بنویسد که باید مراحل دوباره طی‌ شود.
۸) از حدود ۲ماه گذشته, هیچ  فردی حق اعتراض به رای شورای پزشکی‌ را ندارد،،،اما با پیگیری بسیار پس از امدن برگه اعزام و پر کردن فرم و کامل بودن مدارک پزشکان قبلی‌ و در صورت تایید بخش اداری پزشکی‌ می‌توان وقت مجدد برای بیمارستان و حتی شرکت در شورای عالی پزشکی‌ گرفت.
۹)در نهایت افرادی که در اوج بدشانسی هستند،به عنوان مثال پزشکان مربوطه همگی‌ رای بر معافی ایشان دادند و باز بنا بر  هر دلیلی‌ کمیسیون رای به اعزام یا معاف از رزم داده است، میتوانند در دوران اموزشی هم حتی از طریق بهداری پادگان و سپس بیمارستان ن.و.  اقدام کنند،،،مزیت این روش این است که به ظاهر راحت تر به نظر می‌رسد،،ضمن اینکه کمیسیون ن.و. وجود نخواهد داشت و شورا در بیمارستان مربوطه تشکیل  می گردد،،،تنها مدارک تصفیه حساب جهت صدور کارت به ن.و. ارسال می گردد.

پزشکانی که در شورار میشینین پزشک عمومی هستن یا متخصص ؟
مثلا کسی که دکتر متخص ارتوپد گزارش براش نوشته و معرفیش کرده کمیسیون پزشکانی که در کمیسیون هستند مجدد متخصص ارتوپدن یا پزشک عمومی؟
(27-07-2015, 01:40 AM)ashkan065 نوشته: [ -> ]پزشکانی که در شورار میشینین پزشک عمومی هستن یا متخصص ؟
مثلا کسی که دکتر متخص ارتوپد گزارش براش نوشته و معرفیش کرده کمیسیون پزشکانی که در کمیسیون هستند مجدد متخصص ارتوپدن یا پزشک عمومی؟

متاسفانه و هزاران بار متاسفانه جواب مناسبی برای سوال شما موجود نیست. این قضیه کاملا عشقی هست. مسلما شهر به شهر هم فرق می کنه.

به عنوان کسی که چندین بار در کمیسیون پزشکی رد شدم اطلاعات جالبی براتون دارم. چون با دقت بسیار بالای نظاره گر اتفاقات نه چندان جالبی بودم. در کمیسیون تهران چندین نفر دکتر هستند که معمولا همیشه هستند:

دکتر احمدی (اگر اشتباه نکنم اسم رو): یک دکتر با موهای کم پشت، نسبتا جوون، چشم های فکر کنم روشن، موهای کم پشت (اگر طاس نبوده باشه). یک مقدار مذهبی میزنه. یکم دهنش بازه. کلا رو اعصاب، بد اخلاق و کم حوصله هست. بگیر داره. نگیر هم داره. این رو من همیشه دیدم.

دکتر نجاران: دکتر مغز و اعصاب هست و معمولا کسایی که مشکلات ستون فقرات و دیسک و مغز و اعصاب داشته باشند رو نگاه می کنه. دو روز در هفته بود قدیم ها. سخت گیری و آسان گیری خاصی ندیدم ازش. فکر کنم کاملا قانونی عمل می کنه.

یک دکتر خفن هم رئیسشون هست که اسمش رو هر چه فشار میارم یادم نمیاد. اگر کسی بگه یادم میاد. خصوصیاتش قد خیلی کوتاه، حوالی 50 سال، سیبیل داشت، موی پر پشت داشت اگر اشتباه نکنم. جو گندومی بود. معمولا 7 نفر یا 5 نفر مینیمم اونجا هستند و وسط میشنه. عینکی هم هست. کلا خیلی خفن آدم impulsive هست. مثلا من تو صف بودم و صف دو تکه شد. یک تکه راست یک تکه چپ من جا موندم. خدا شاهده از جاش چنان بلند شد رو میز خم شد پرونده رو از دستم بکشه که یه لحظه گفتم میز بر میگرده. روز هایی که این آقا باشه بقیه پزشکا هم واقعا سخت گیری می کنند. کلا پدیده ای بود. بلند حرف میزد بلند میخندید واکنش های شدید نشون میداد. دیدیدش یاد من بکنید.

یک دکتر نسبتا پیر قد بلند، کند، طاس با صورت لاغر و پوست آویزون هم هست که چشم ها رو اون معاینه می کنه.

یک دکتر با ریشه پر پشت هم یادمه دیدم که ریشش مرتب بود و خیلی خنثی بود. هر چی احمدی میگفت تایید میکرد. درشت بود نسبتا و اگر اشتباه نکنم قدش حدودای 175 بود. 

بقیه رو یادم نیست.

---------------------------------------

خب یک بار من رفتم خیلی جالب بود. اومدن تو صف گفتن کسی واریکوسل داره بیاد. همه رو بردن پشت یه پرده معاینه کنند. نامه های بیمارستان رو میخوند میگفت دکتر فلانی براش زده واریکوسل 3 دکتر تو چند میبینِی؟ احمدی میگفت از نظر من 1 هم زیاده تو چند میبینی؟ اون میگفت 2 هستا؟ میگفت 2؟ باشه بزن 2! معاف از رزم. طرف یهو میموند میگفت یعنی چی آقا؟ دو تا دکتر زده برام 3 شما چشمی میگید؟ اینم نتیجه سونوگرافی!!! دکتر میگفت خب صبر کن دکتر فلانی هم ببینه. صداش می کردن میومد بعد میگفت به دکتر اولی که شما استاد من هستید شما بگید 1 منم می گم یک. دکتر اولی هم که همون احمدی بود می گفت من چشمم خودش دستگاه سونوگرافیه.

یه بار دیگه بر عکسش رو دیدم تو روز دیگه. دکتر احمدی گفت بیمارستان زده برات واریکوسل درجه 2. سونوگرافی داری؟ طرف نشون داد و گفت معافی این سه هست

---------------------------------------

روز دیگه دیدم یک نفر اومد که یه انحراف ستون فقرات داشت که بعدا فهمیدم اسمش اسکولیوز بوده. مثل این که باید 30 درجه باشه تا معاف شه طرف. مثل این که اندازه گیری هم باید خیلی دقیق باشه چون با این که به صورت چشمی نمیشه دید با یکم انحنا بیشتر 10 درجه جابجا میشه. دقیقا یادمه گفت وقت کمیسیون رو امروز اشتباه دادن فردا بیا که نجاران باشه ولی یک دکتر دیگه عکسش رو دید گفت این که 40 45 به بالاست نمیخواد فردا بیایی. معافی برو بیرون تا اسمت رو بخونه. پسره بیرون گریه میکرد میگفت شانس آوردم من 20 درجه هم نبودم.

بر عکسش هم هست. یکی بود از دوستام معافش نکردند گفتند دو تا دیسک داری و لازم نیست نجاران ببینه. و بنده خدا سرباز نیرو انتظامی شد و بعد از داخل سربازی اقدام کرد و خورد به کمیسیون میدوون سپاه و نجاران گفت دو تا دیسک داری همراه با پارگی (herniation) و معافی (جزئیات شاید درست نباشه ولی کلیات همین بود) بنده خدا معاف شد ولی به قولی دو ماه آموزشی که اصل سختی هست رو رفت.

---------------------------------------

صافیه کف پا رو دیدم که طرف رو مثل فلک کردن برده بودن رو میز هر کی یه نظری میداد یکی میگفت rigid هست یکی میگفت مثل پای بچه نرمه. آخرش این دکتره که اسمش رو یادم نیست گفت باید سفت باشه صافیش مهم نیست برو ردی.

---------------------------------------

کلا هر چیزی که عددی بود خوب بود. زیاد گیر نمیخورد. نهایت یک معاینه مجدد میزدن که مطمئن شن طرف دم دکتر رو ندیده. ولی چیزایی مثل عرق کف دست، صافی پا، پا پرانتزی، واریکوسل و غیره حق و ناحق زیاد میشد و معمولا کار به دکتر متخصص نمی کشید. همون جا یکی یه نظری میداد و تموم میشد میرفت. 

ولی الزامی هم نبود که درست باشه این قضیه. مثلا یکی اومده بود که ناراحتی قلبی شدید داشت. جلوی من بود. میگفت سه تا بیمارستان رفته یک دکتر نوشته متوسط و دو تای دیگه نوشتند خیلی شدید. ناراحتیش خیلی خاص بود و به این صورت بود که بدنش تو یک سری زاویه های خاصی که قرار میگرفت بیهوش میشد و میگفت آزمایشش هم یه طور خاصیه که به تخت میبندند زاویه میدند و زاویه بیهوشی رو مینویسند. تو سه جا تست گرفته بود و بیهوش شده بود زاوبه رو داده بودند. ولی در مورد نارسایی دریچه ها دو نفر گفته بودند خیلی شدید و یکی گفته بود متوسط. آهان بنده خدا یه سکته هم زده بود. خلاصه همه این ها مکتوب بود. گفتن برو بیرون. همین رئیس کمیسیون گفت سربازش کن منتها براش معاف از رزم بزن. همین دکتر احمدی که سخت گیر هست گفت دکتر جان این میافته میمیره ها این رو معاف کن سه تا بیمارستان براش این طوری زدند. آزمایشاش رو گرفت یه ورق زد بدون این که نگاه کنه گفت خیلی خب معافش کن. تمام. بنده خدا رو ندیدم ولی احتمالا فکر می کنه به خاطر جدیت بیماریش معاف شده نمیدونه که رایش در عرض 10 ثانیه برگشته.

---------------------------------------

هزار تا متخصص نوشته باشن که مشکل دارید دکتر عمومی کمیسیون خیلی راحت رای رو بر میگردونه. به چشم زیاد دیدم. مگر این که رای دارای عدد رقم باشه که سخته. ولی رای های کیفی احتمال رد زیاده. مثل این که بگن درجه یک و دو سه. یا خفیف متوسط شدید.

 عدد هم لب مرض باشه میفرستند مجدد اگر بخوان سخت گیری کنند. به مدرک هم ربطی نداره. دیپلم با سه تا کمیسیون دیدم. فوق لیسانس با یک کمیسیون هم دیدم.

در مورد دکترها باید بگم که من اون موقع خیلی تو نخشون بودم. همین رئیس کمیسیون که اسمش یادم نیست عمومی بود و یه مطبی سمت غرب تهران اگر اشتباه نکنم آزادی یا مرزداران داشت و یکی از بچه ها که رفته بود میگفت جلوی مطب نوشته بوده دکتر عمومی بعد هم زیرش نوشته بوده پوست و مو و اطفال و داخلی و خلاصه 100 تا چیز نوشته بوده. اون دکتر احمدی هم عمومی بود. حتی اون پیرمرده که چشما رو هم معاینه میکرد و retinoscope جیبی هم داشت دکتر عمومی بود. فقط یادمه نجاران متخصص بود. 

از ما که گذشت. شما هم به این چیزا خیلی فکر نکن و فقط اقدام کن. در ضمن اینا دکتر هستن و سرشون خیلی شلوعه و بی نظمن. یه روز میان یه روز نمیان یه روز زود میرن یه روز دیر میرن. کلا حساب نداره و لازم نیست وقت تلف کنی که نظمشون رو پیدا کنی. سریع اقدام کن نتیجه مشخص شه. نهایت رد شدی برگه سبز بگیر و لغو کن با پیگیری و دوباره اقدام کن. فقط باید به یک کلکی خودت رو برسونی به ساختمون پزشکی. چون دم در بگی میخوام لغو کنم راهت نمیدن.

در مورد این که تو خط برنامه ریزی برای تغییر ساعت هم نباشی که به دکتر خاصی بخوری باید بگم بعضی اوقات نتیجه اش بدتر از چیزی میشه که فکر می کنی!!! یه دوستی داشتیم این بنده خدا تو تو کتاب خونه ملی عاشق یه دختر خانمی شده بود ولی نمیرفت جلو. خلاصه با کلی برنامه ریزی ساعت رفت و آمدش رو در آورد و فهمید خانم جمعه های تا 9:45 شب تو کتاب خونه هستند. خلاصه یک روز که کتاب خونه خیلی خلوت بود شب ساعت 9:30 ماشین دختره رو پنچر کرد چهار چرخ. بعد موقع برگشت برنامه ریخته بود بره پنچری رو بگیره ولی تا بره ماشین رو بیاره و پیشنهاد گرفتن پنچر گیری رو بکنه دید یه آقای دیگه مشغول پنچرگیزی ماشین خانم هست!!! اتفاقا با همون پنچر گیر هم ازدواج کرد تا جایی که ما دنبال کردیم  Big Grin خلاصه تو این موقعیت ها فرصت رو از دست ندید سریع اقدام کنید و نتیجه رو واگذار کنید. حداقل اینطوری زمان بیشتری خواهید داشت حرکات اضافه و تکمیلی بزنید.

دوستان عزیز هر جاش احتیاج به ویرایش، سانسور و حذف داشت با خیال راحت و رضایت بنده انجام بدید :-)