آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در این MRI بیشتر موارد رو نرمال اشاره کردن و باریک شدگی کانال نخاعی هم ملایم توصیف شده و فقط به Disk Bulging در محدوده مهره های L4-L5 اشاره شده که در مجموع ممکنه به معاف از رزمی منجر بشه و شانس معافیت دائم خیلی پایین هست مگر اینکه دیگر جنبه ها مثل اضافه وزن در حدی باشه که به معافیت منجر بشه.
(18-11-2014, 05:45 AM)'amir_lotfi' نوشته: [ -> ]سلام با توجه به این ام آر آی آیا معاف هستم یا خیر؟
این ام آر آی جدیدیه که خود نظام وظیفه گفته برو بگیر
تو تاریخ 1393/8/24 به بیمارستان 501 ارتش معرفی شدم برای معافیت دیسک کمر

 
 
دوستان لطفا جواب بدید
من رفتم بیمارستان بعد از گرفتن دعوتنامه
دوتا دکتر برام نوشتن اگزمای مزمن، مقاوم به درمان در دستها، مچ پاها و اندام تناسلی.
به نظرتون معاف میشم با اینا؟
نقل قول:M1KE' pid='60915' dateline='1402707917'
در کل هر بیماری که امکان فعالیت های رزمی رو از فرد بگیره در صورت شدید بودن می تونه به معافیت دائم و در صورت غیر شدید بودن می تونه به معافیت از رزم منجر بشه و لزومی نداره حتما به طور مستقیم در آیین نامه به اون بیماری اشاره شده باشه. این مورد در ماده 46 هم اشاره شده:
ماده 46: كليه بيماريهاي ناتوان كننده كه فرد مبتلاء به آن قادر به انجام خدمت اعم از رزمي و غيررزمي نبوده و دراين آئين نامه نيز پيش بيني نشده است به تشخيص شوراي پزشكي مديريت وظيفه عمومي و يا شوراي عالي پزشكي نيروي مربوطه به شوراي عالي پزشكي ناجا معرفي و طبق نظر شوراي عالي پزشكي ناجا با آنان رفتار خواهد شد.
با توضیحاتی که شما دادین به نظرم هم می تونید از محدودیت حرکتی مفاصل بزرگ (بند 16) استفاده کنید، هم تا حدی از بند 35 و هم از ماده 46. 
بند 35- اوريب بودن مفصل مچ پا:
الف) در موارد شديد معاف دائم.
ب) در موارد خفيف خدمات غيررزم.
 
(17-11-2014, 12:42 AM)'amink' نوشته: [ -> ]
سیار فوری و ضروری
 
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز
 
و تشکر بخاطرمطالب مفید و کاربردی که در این انجمن مطرح میشود
 
بنده دارای دو بیماری هستم که عبارتند از:
 
1- اگزمای وسیع و شدید در هردو دست به ویژه دست راست(راست دست هستم) که سالهاست به صورت مزمن میباشد
 
2- ریزش و تخریب دندانها که دندانهای آسیاب به صورت کامل تخریب شده و دندانهای جلو نیز در حال تخریب میباشند و به شدت بر روی جویدن و هضم غذا تأثیر منفی گذاشته است
 
امروز نامه معرفی به بیمارستان را دریافت کردم و در آن هر دو مورد با عنوان: اگزمای وسیع و شدید و همچنین فک و دهان جهت معاینه تخصصی درج شده بود
 
پزشک متخصص خود بیماری را اگزمای ملتهب وسیع، مزمن و مقاوم به درمان تشخیص داده است خواستم بدانم امکان معافیت در مورد اگزما تا چه حد میباشد؟
 
در ضمن با علم به اینکه قانون 14 دندان برداشته شده است امکان دارد به خاطر وجود اشکال در جویدن و هضم غذا هم معاف شوم.
 
با تشکر فراوان

 
 
سلام من چند وقتیه تونستم با این سایت کارنو پیش ببرم فقط یک لطف کنید کمکم کنید . من چند روزی به پایان معافیت تحصیلیم نمانده معاینه اول شب ادراری نوشته الان باید برم امام سجاد واسه معاینه ایا این زمان که طول بکشه باعث غیبت یا نظر سرهنگ میشه ؟
دوستانه عزیز هر کسی سوالی داره در مورد معافیت من اطلاع کامل دارم بپرسین سر میزنم جواب میدم.به خدا معافیت سخت نیست مخصوصا شهرهای کوچک ...زرنگ باشین سربازی که سهله تو زندگی موفق ترین
(23-11-2014, 01:27 AM)'asaber' نوشته: [ -> ]دوستانه عزیز هر کسی سوالی داره در مورد معافیت من اطلاع کامل دارم بپرسین سر میزنم جواب میدم.به خدا معافیت سخت نیست مخصوصا شهرهای کوچک ...زرنگ باشین سربازی که سهله تو زندگی موفق ترین

 
دوستان لطفا جواب بدید
[align=right]من رفتم بیمارستان بعد از گرفتن دعوتنامه
[align=right]دوتا دکتر برام نوشتن اگزمای مزمن، مقاوم به درمان در دستها، مچ پاها و اندام تناسلی.
[align=right]به نظرتون معاف میشم با اینا؟
من اسکولیوز خفیف بعلاوه بیرون زدگی دیسک دارم با توجه به نتیجه MRI ایا معاف میتونم بشم؟
[align=right]IMP : 1-Disc protrusion (herniation) with stenosis at stenosis L5-s1 level
[align=right]۲- Mild lumbar scoliosis
دوستان من درگیر سربازی شده فکرم من الان دارم واسه فوق میخونم الان 22 سالمه . فوقم تموم شه میشم 24 ساله . من قبلا اسم داشتم(حاد) ولی الان خوب شدم ولی اگه بخوام برم کمیسیون میتونم کارایی کنم که قانع شن که هنوزم اسم دارم صدای خس خسو این حرفا ...... معاف دایم میتونم بشم ؟ اگه موافقت نکنن باید برم سربازی؟ یا باز میشه واسه مقطع بالاتر درس خوند؟ 
سلام دوستانمن چند روز پیش بیمارستان سجاد رفتم دوتا دکتر برای نوشتن اگزمای مقاوم به درمان، مزمن در دست ها مچ پابه نظرتون چقدر احتمال داره بهم معافیت دائم بدن؟
دوستان لطفا جواب بدید
خب بازم سلام......یه سوال اساسی من شورای شهرستان معاف دائم شدم ولی با کمال تعجب دعوت شدم به شورای عالی پزشکی که اونجا معاف از رزم شدم حالا چیکار کنم
(28-11-2014, 11:49 PM)'hamrahekhob' نوشته: [ -> ]خب بازم سلام......یه سوال اساسی من شورای شهرستان معاف دائم شدم ولی با کمال تعجب دعوت شدم به شورای عالی پزشکی که اونجا معاف از رزم شدم حالا چیکار کنم

 
سلام. تا جایی که من اطلاع دارم، میتونید دوباره درخواست شورای عالی پزشکی کنید. اگر باز هم دوباره معاف از رزم تشخیص داده شدید، در دوره آموزشی باز هم میتونید درخواست بررسی پرونده و مدارک رو در شورای عالی بدید.