آکادمیا کافه

نسخه‌ی کامل: سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این پست رو بخونید روال کلی در اون توضیح داده شده.

(16-07-2014, 07:51 PM)'arash727' نوشته: [ -> ]سلام به همه دوستان
من برای معافیت پزشکی اقدام کردم و حالا قراره ۲۴ ساعت در سجاد بستری بشم.
کسی میدونه شرایط بستری چجوریه؟لباس باید ببریم؟غذا یا بیسکوییتی چیزی میشه برد؟سخت میگیرن موقع ورود و میگردن یا نه؟موبایل میشه برد یا نه.
ممنون

 
(17-07-2014, 03:29 AM)'0782' نوشته: [ -> ]
سلام. به منم گفتن باید بستری بشی. شما بیماریتون چی بوده ؟
به من گفتن 350 هزار تومان باید بدی  برای 24 ساعت. برای شما هم همینجوری بوده ؟

 
 
سلام میخواستم بدونم با این وضعیت ام ار ای مربوط به دیسک کمر چقدر شانس معافیت دارم
disc dehydration:L5-S1
L5-S1 disc: central/ left paracentral Protrusion , encroaching on the anterior epidural space
ممنون از کمک شما
در ضمن از نظر پزشک معالج دیسک من میتونه از نوع EXtrusion باشه.
اگر امکانش هست راهنمایی کنید که تو هر کدوم از این دو تا حالت وضعیت برای معافیت به چه شکلی میشه
در MRI شما به هرنی دیسکال (Disk Herniation) و همین طور Extrusion بودن اون به طور مستقیم اشاره ای نشده و از این نظر احتمال اینکه فقط معاف از رزمی داده بشه وجود داره ولی اینطور هم نیست که شانس معافی نداشته باشید. توضیحات کامل تر در مورد حالت های مختلف دیسک کمر رو در اینجا توضیح دادم.
رفقا واسه بستری در بیمارستان میشه از خدمات بیمه استفاده کرد ؟
من میخوام واسه دیابت اقدام کنم به نظرتون چند شب نگهم میدارن و چقدر خرج پام میفته ؟
سلام ، من در بهمن ماه 90 - در بیمارستان دی دیسک L4-5 جراحی کردم و بعد از عمل پایه چپ من از زانو به پایین دارای بی حسی پوستی می باشد و هنوز هم یک دیسک دیگر دارم که در حالت خفیف هست ، می خواسنم بدونم معاف میشوم ؟ 
و شنیدم قانونی گذاشتن برای اینکه در حین تحصبل میشه برای معافیت پزشکی اقدام کرد 
ممنون 
شما به جزئیات بیماری اشاره نکردین ولی در بند 20 بخش شش اشاره شده که هر گونه عمل جراجی روی ستون فقرات (به جز نسج نرم) در موارد حاد شش ماه معافیت موقت داده میشه تا مراحل درمان طی بشه و در مواردی که اختلال عملکردی واضخ داشته باشه به معافیت دائم منجر میشه و در مواردی که بدون اختلال عملکردی واضح باشه معافیت از رزم شاملش میشه که از این نظر با توجه به اینکه عمل شما قدیمی بوده شامل شش ماه موقت نمیشه و باید دید این بی حسی پوستی که در زانو به پایین وجود داره رو اختلال عملکردی واضح (معافیت دائم) به حساب میارن یا غیر واضح (معاف از رزم).

از طرف دیگه در بندهای ابتدایی اشاره شده که مشکلات هرنی دیسکال که حالت پیشرفته و شدید داشته باشه به معافیت دائم و شکل های خفیف اون به معافیت رزم منجر میشه. با توجه به اینکه عمل جراحی کردین فرض رو بر این می گذاریم که مشکل جدی بوده در این صورت با توجه به عوارض نسبی هم که در زانو به پایین مشهود هست شانس معافیت تون خیلی بالاست.

طبق آیین نامه جدید در صورتی که طول مدت تحصیل روی بیماری موردنظر تاثیر نداشته باشه می تونید در زمان تحصیل هم برای معافیت پزشکی اقدام کنید که در مورد شما هم اینطور به نظر می رسه.

(19-07-2014, 06:20 PM)'amiroww' نوشته: [ -> ]سلام ، من در بهمن ماه 90 - در بیمارستان دی دیسک L4-5 جراحی کردم و بعد از عمل پایه چپ من از زانو به پایین دارای بی حسی پوستی می باشد و هنوز هم یک دیسک دیگر دارم که در حالت خفیف هست ، می خواسنم بدونم معاف میشوم ؟ 
و شنیدم قانونی گذاشتن برای اینکه در حین تحصبل میشه برای معافیت پزشکی اقدام کرد 
ممنون 

 
سلام
من چند مورد بیماری دارم که شامل
۱. فشار خون بالا به صورتی که در هولتر ۲۴ ساعته 60٪ تست های سیستولیک بالای 140 , 30% تست های دیاستولیک بالای 90 در بیداری و 38٪ تست های سیستولیک بالای 120 و 12% تست های دیاستولیک بالای 80 در خواب هستند و دو مورد بالای ۱۶۰(۱۶۳ و ۱۷۰) میلی‌مترجیوه دارم.
۲. کبد چرب گرید ۲
۳. فیشر آنال به صورتی که یک بار جراحی کردم و بعد از ۶ ماه دوباره زخمی پشت یکی از هموروئیدها به وجود اومد و الان بعد از ۱ سال و نیم هنوز اون زخم وجود داره و به سادگی خونریزی می کنه و همواره ملین های شدید مصرف می کنم تا جلوی خونریزیش رو بگیرم. در کلونوسکوپی و پاتولوژی هم علاوه بر این زخم اشاره ای به کولیت اولسراتیو شده.
۴. مشکل اعصاب و افسردگی به صورتی که از ۲ سال و اندی قبل تاکنون زیر نظر روانپزشک بودم و هستم و دارو مصرف می کردم(هنوز هم مصرف می کنم)

می شه راهنماییم کنید که چه کنم برای معافیت؟ ۲۵ سال سن دارم و دارای مدرک کاردانی هستم. یکی از بیماریهام رو باید اقدام کنم یا همش رو بنویسم توی دفترچه؟ چه باید بکنم در کل؟
(18-07-2014, 07:47 PM)'alireza.civil' نوشته: [ -> ]رفقا واسه بستری در بیمارستان میشه از خدمات بیمه استفاده کرد ؟
من میخوام واسه دیابت اقدام کنم به نظرتون چند شب نگهم میدارن و چقدر خرج پام میفته ؟

 
سلام.
متاسفانه قبول نمی کنن بیمه رو.
یه بنده ی خدایی تو بیمارستان ایران شیراز بود. دو روز بستریش کرده بودن. 600 تومن اول به عنوان ودیعه ازش گرفته بودن ، بعد 50 تومنی پول بهش پس دادن. همین دو - سه روز پیش.
با سلام. جواب ام آر آی خودمو گرفتم و دکترم دید و به من گفت که معافم. و فقط در صورتی که باهام بخان لج کنن معاف نمیشم و قانونا معافم. این قسمتی از ام آر آیمه:
discdehydration at entire lumbar disc spaces is seen.
at l5-s1 level central and left eccentric protruded disc caused canal and left foraminal narrowing.
at l4-5 level wide based disc protrusion.
the rest of disc spaces apear normal.
در ضمن میخاستم بدونم من که تا پایان تابستون فرصت معافیت تحصیلی دارم باید فقط همین معافیت پزشکی رو پی گیری کنم؟ کافیه؟ ممنوم
سلام
من یک سال پیش درخواست معافیت پزشکی واسه هرنی هیاتال دادم. آندوسکوپی اول (بیمارستان امام سجاد)گفت گاستریت شدید دارم و 6 ماه معاف موقت شدم.
آندوسکوپی دوم بعد 6 ماه (بیمارستان بقیه الله) گفت هرنی هیاتال بزرگ و ازوفاژیت گرید A و گاستریت شدید دارم ولی چون جواب اول و دوم متفاوت بود فرستادنم بیمارستان سوم.
آندوسکوپی سوم ( بیمارستان بعثت) هم که اخیرا رفتم گفت هرنی هیاتال بزرگ و ازوفاژیت گرید A دارم.
الان منتظر وقت جلسه شورام.با توجه به اینکه جلسه بعد از اول مرداد و تو وقت قانون جدیده امکان معافیت دارم؟
ممنون از راهنماییهاتون : )